خبرگزاری کار ایران

دهمین دونده سریع تاریخ از آمریکا می‌آید؛

ظهور «یوسین بولت» جدید/«برومل» پدیده دوومیدانی جهان

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۸۶۸

دونده 19 ساله آمریکایی در مسابقات انتخابی این کشور رکورد خارق العاده 9.76 را به ثبت رساند.

به گزارش ایلنا، «تریوون برومل» دونده 19 ساله آمریکایی در رقابت‌های انتخابی تیم آمریکا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان دوم را پس از «تایسون گای» به دست آورد و دهمین دونده سریع تاریخ لقب گرفت.

مسابقات سرعت که در سال‌های اخیر تحت تاثیر دوندگان جامائیکایی بوده است، حالا پدیده ای جوان را می بیند که در  این دوره رکورد 9.76 ثانیه را در مرحله نیمه نهایی به دست آورد.

او با رکورد خارق العاده خود در مرحله نیمه نهایی عنوان دهمین دونده سریع تاریخ را آز آن خود ساخت.

در مقایسه عملکرد وی با 5 دونده اول دنیا  در زمانی که به سن وی بودند، به این نتیجه می رسیم که او توانایی شکستن رکورد «یوسین بولت» را خواهد داشت.

تنها عضو این تیم پنج نفره که قبل از 20 سالگی مرز 10 ثانیه را شکسته بود، «یوهان بلیک» است. «بولت» تا 21 سالگی نتوانست به این مهم دست یابد.

با یک بررسی ساده می توان متوجه شد که بولت، بلیک، آسافا پاول، تایسون گای و جاستین گاتلین پس از دوران نوجوانی سریع تر شده اند و برومل در حال حاضر زمان زیادی برای پیشرفت دارد.

تا 21 سالگی طول کشید تا بلیک به سرعت برومل در حال حاضر دست یابد. پاول این رکورد را در 22 سالگی به دست آورد و گای تا 24 سالگی منتظر این مهم بود. گاتلین در حال حاضر سریع ترین دونده دنیاست و دومین رکورد دنیا را در اختیار دارد اما تا 30 سالگی نتوانست به این رکورد دست یابد.

برومل و بلیک خیلی سریع تر از رقبای خود به این میادین راه یافتند و بروملحتی سریع تر از بلیک در 16 سالگی نسبت به 17 سالگی رقیب خود.

اکنون رکورد برومل با رکورد دوناوان بیلی برابری می کند که زمانی سریع ترین دونده نوجوان جهان و یکی از 10 مرد سریع جهان بود.

اکنون در مسابقات قهرمانی جهان در پکن، گاتلین، گای و پاول و حالا برومل حرف اول را خواهند زد. بلیک هنوز به 10 ثانیه نزدیک نشده است و بولتبهترین زمان این فصل خود را با رکورد 10.12 ثانیه به دست آورده است.

به نظر می رسد شانس آمریکا برای تصاحب عناوین 100 متر قهرمانی جهان بیشتر از جامائیکا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز