خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵

ایران یک - لهستان 3/ ورق برگشت/ زور ایران به قهرمان جهان نرسید

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۹۴۳

تیم والیبال لهستان با برتری 3 بر یک برابر ایران در آستانه صعود از گروه B لیگ جهانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین دیدار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی والیبال 2015  ساعت 21:10 امشب با قضاوت اندرسون کاکادور از برزیل و جعفر علی از بحرین در سالن 12هزارنفری مجموعه ورزشی آ‌زادی آغاز شد.

دو تیم مانند بازی گذشته از آغاز ست نخست رقابت شانه‌ به شانه‌ای باهم داشتند. در امتیاز 7 بر 7 و زمانی که سرویس در اختیار ایران بود داور خطای تور شهرام محمودی را گرفت اما با اعراض بازیکنان و سرمربی تیم ملی و پس بررسی با ویدئو چک داور اول دستور تکرار سرویس را داد که این بار اسپک میکا با دفاع موسوی و غلامی به امتیاز هشتم ایران تبدیل شد.

پس از نخستین وقت استراحت فنی لهستان سعی کرد متمرکزتر در دفاع و حمله ظاهر شود اما شاگردان آنتیگا که به داوری کاکادور به شدت معترض بودند، تمرکز خوبی پیدا نکردند تا ایران در وقت استراحت فنی دوم برتری‌‌اش را به امتیاز 3 برساند و با حساب 16 بر 13 از حریف پیش بیفتد. معروف این با پی‌ریزی حملات متنوع بارها دفاع روی تور لهستان را به هم ریخت اما بازیکنان این تیم هم سعی می‌کردند فاصله 3 امتیازی بیشتر نشود. ایران در این ست سرویس‌های زیادی را از دست داد و با زحمت از حریف امتیاز گرفت. بالاخره مقاوت لهستانی‌ها نتیجه داد و این تیم با کار خوب کوبیاک اختلاف در امتیاز 21 بر 20 به حداقل رساند تا کواچ از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. سرمربی ایران فرهاد قائمی را به جای میرزاجانپور به زمین فرستاد اما لهستانی‌ها موسوی را روی تور دفاع کردند تا در امتیاز 22 همه چیز به تساوی کشیده شود. صنوبر هم در ادامه جای موسوی را گرفت اما با ورود خود در خط سرویس یک امتیاز به حریف داد. ایران با کار خوب قائمی یک امتیاز حساس از حریف گرفت و در امتیاز پایانی با دفاع عالی خود از یک توپ سخت امتیاز بیست و پنجم را ساخت تا ست نخست با برتری 25 بر 23 به سود ایران ثبت شود.  

تیم ایران پس از برتری در ست نخست در ادامه بازی به نظر خسته می رسید. شاگردان کواچ ست های چهار م و پنجم را با امتیازات مشابه 25 بر 20 به لهستان واگذار کردند. لهستان طی این دو ست با سرویس های قدرتی خود بارها دریافت اول ایران را به هم ریخت تا توپ ها به خوبی در اختیار سعید معروف قرار نگیرد. در سوی مقابل بازیکنان ایران در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشتند و عبادی پور، غلامی و موسوی امتیازات متعددی در خط سرویس به حریف دادند. حضور پرقدرت یاروژ هم مزید برعلت شد تا لهستان نمایش خیره کننده ای در این دو ست داشته باشد و ایران ناگزیر چشم به توقف لهستان در دست چهارم بدوزد.

تکرار،‌ تکرار و بازهم تکرار!

ابتدای ست چهارم هم تفاوتی با دو دست قبلی نداشت و لهستان 3 امتیاز پیاپی گرفت اما شاگردان کواچ که خطر حذف را به خوبی احساس کرده بودند با مقاومتی سخت 5 امتیاز از حریف گرفت تا با برتری 5 بر 4 ایران، آنتیگا ناگزیر از تقاضای وقت استراحت شود. این بار مرندی به صورت ثابت به میدان رفت تا دریافت اول ایران وضعیت بهتری پیدا کند اما شاگردان کواچ همچنان در زدن سرویس پراشتباه بودند و میرزاجانپور و موسوی 2 امتیاز به حریف تقدیم کردند و با بیرون رفتن اسپک میرزاجانپور تکینکال تایم نخست ست چهارم با نتیجه 8 بر 7 به سود لهستان ثبت شد.

در ادامه باز هم این لهستان بود که با بازی‌خوانی خوب کوبیاک و فابیان از ایران فاصله گرفت تا در امتیاز 13 بر 9 کواچ تقاضای وقت استراحت بکند. لهستان بازهم موفق شد فاصله را به 5 برساند ما دفاع خوب موسوی یک امتیاز از این تیم گرفت تا وقت استراحت دوم ست چهارم هم با حساب 16 بر 12 به سود تیم لهستان تمام شود. در ادامه بازی لهستان باز هم قدرت‌نمایی کرد و 18 بر 13 از ایران پیش افتاد. سرویس خوب قائمی یک امتیاز از این فاصله را کم کرد اما حضور میکا در خط سرویس بازهم فاصله را بازهم به 5 رساند. لهستان با یک بازی خوب و حساب شده این دست را هم با حساب 25 بر 19 به سود خود تمام کرد تا با برتری 3 بر یک در این بازی با 7 پیروزی و 20 امتیاز در آستانه صعود از گروه B‌ قرار بگیرد.

در حاشیه

* حدود 30 نفر از لهستانی‌های مقیم تهران که اغلب کارکنان سفارت این کشورند در قسمت ویژه خود در سالن، تیم‌شان را پیش از آغاز بازی تشویق می‌کردند.

* تیم ایران  ساعت 20:15 دقیقه برای گرم کردن وارد سالن شد و مورد استقبال حاضران در جلوی سالن ۱۲ هزار نفری قرار گرفت

* ظرفیت سالن 12 هزار نفری پیش از ساعت 20 تکمیل شد و درهای این سالن بسته شد.

بارتوژ کورک پشت خط‌زن قدرتی لهستان که گفته می‌شد به این دیدار می‌رسد، از روی نیمکت بازی تیم‌اش را دنبال کرد. *

* شانریت دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا، ناظر و نماینده ویژه فدراسیون جهانی والیبال در این مسابقه است.

* پرویز برومند و مهدی طارمی هم برای تشویق تیم ملی خود را به سالن آزادی رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز