خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ جهانی واترپلو- ایتالیا؛

صربستان قهرمان لیگ جهانی واترپلو شد/صعود به ریو و پاداش 100 هزار دلاری

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۰۳۴

تیم ملی صربستان با دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات لیگ جهانی واترپلو موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

به گزارش ایلنا، سوپر فینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۵ عصر دیروز(یکشنبه) با برگزاری مسابقات رده بندی و فینال به پایان رسید.

در دیدار فینال این مسابقات صربستان مدافع عنوان قهرمانی مقابل کرواسی به آب زد. صرب ها که تنها تیم بدون شکست این مسابقات بودند قدرت نمایی کردند و با نتیجه ۹ بر ۶ کرواسی را مغلوب کردند تا بار دیگر از عنوان قهرمانی خود در سوپر فینال دفاع کنند.

تیم قهرمان در این مسابقات علاوه بر کسب این عنوان موفق به اخذ جواز حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ شد و جایزه 100 هزار دلاری فینا را هم به خانه برد.

مسابقه رده بندی این دوره از رقابت ها نیز بین تیم های برزیل و امریکا برگزار شد. شاید پیش از آغاز مسابقات کسی انتظار دیدن این دو تیم را در این جایگاه نداشت و همه تیم‌های ایتالیا و مجارستان را پرقدرت تر می پنداشتند، اما به نظر می رسد این دو تیم هنوز در حال آماده سازی برای مسابقات جهانی ورزش های آبی در کازان روسیه هستند.

به هر حال دو تیم امریکا و برزیل در این مرحله با هم دیدار کردند. مسابقه نزدیک و جذاب آن ها هم در وقت معمول به تساوی ۱۰ بر ۱۰ انجامید تا ضربات پنالتی سومین تیم برتر را مشخص کند. ضیافت پنالتی ها در نهایت با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ به سود برزیلی ها به اتمام رسید تا جدال شگفتی سازان این دوره از مسابقات به سود برزیل به پایان رسد.

پنجمین جایگاه هم به استرالیا رسید. استرالیا با پیروزی شیرین ۹ بر ۶ مقابل مجارستان فینالیست دوره پیش به این مهم دست یافتند. با این نتیجه تیم پرقدرت مجارستان به جایگاه ششم بسنده کرد.

مسابقه‌ای هم که برای تعیین تیم های هفتم و هشتم برگزار شد با پیروزی ایتالیا مقابل چین به پایان رسید تا کشور میزبان آخر نشود. ایتالیایی ها که در ابتدای مسابقات جزو مدعیان عنوان قهرمانی بودند با پیروزی ۱۶ بر ۹ مقابل نماینده آسیا هفتم شدند تا آخرین جایگاه به چینی ها برسد.

جدول رده بندی نهایی لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۵- برگامو (ایتالیا):

 صربستان
کرواسی
برزیل
امریکا
استرالیا
مجارستان
ایتالیا
چین

نتایج مسابقات روز پنجم:

یکشنبه (۹۴/۴/۷)- فینال

ایتالیا۱۶ – چین۹ (رده بندی هفتم و هشتم)

استرالیا۹ – مجارستان۶ (رده بندی پنجم و ششم)

برزیل۲۴ – امریکا۲۳ (رده بندی)

صربستان۹ – کرواسی۶ (فینال)

جوایر تیم های برتر در مسابقات سوپرفینال لیگ جهانی:

تیم اول: ۱۰۰هزار دلار + کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶
تیم دوم: ۷۰ هزار دلار
تیم سوم: ۵۰ هزار دلار
تیم چهارم: ۳۵ هزار دلار
تیم پنجم: ۳۰ هزار دلار
تیم ششم: ۲۵ هزار دلار
تیم هفتم: ۲۰ هزار دلار 
تیم هشتم:  ۱۵ هزار دلار

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز