خبرگزاری کار ایران

جام جهانی بسکتبال جوانان-یونان

درس‌هایی برای پسران ایران

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۱۸۴

تیم بسکتبال جوانان ایران فردا در سومین دیدار از جام جهانی جوانان به مصاف تیم کرواسی می‌رود.

ایلنا- یاسر سماوات- جوانان بسکتبال ایران که دیدار نخست خود را در جام جهانی با فاصله 30 امتیاز به ایالات متحده واگذار کردند، امید زیادی داشتند تا برابر مصر نخستین و به احتمال زیاد آخرین پیروزی‌شان را در این رقابت‌ها جشن بگیرند اما دیشب در سالن هراکلیون یونان اتفاق دیگری رقم  خورد. بازی پراشتباه شاگردان کوهیان در کوارتر دوم ضربه سختی بر پیکر تیم ایران زد. پسران ایران در این وقت بیش از هر زمان دیگری دستپاچه، هیجانی و عجول ظاهر شدند تا کوارتر دوم با نتیجه عجیب و غریب 20 بر 4 به سود حریف تمام شود. حدود 15 ترن‌اوور در یک کوارتر نشان از ناآمادگی روانی تیم ایران در این میدان داشت. در نیمه دوم هم پسران ایران علی‌رغم نمایش خیره‌کننده محمد یوسف‌وند و امتیازات پیاپی‌ای که او و بقیه هم‌تیمی‌هایش به دست آوردند تنها یک پرتاب 3 امتیازی کم آورد تا با حساب 62 بر 59 مغلوب حریف خود شود.

ایران فردا باید در سومین دیدارش به مصاف تیمی برود که در دیدار نخست همین مصر را با نتیجه 111 بر 68 شکست داد. کرواسی هرچند فردا دراگان بندر را در اختیار ندارد و این بازیکن اردوی کروات‌ها را ترک کرد اما این تیم همچنان یکی از قدرت‌های اروپا به حساب می‌آید. کروات‌ها دیروز برابر آمریکا 3 رقمی شدند اما 81 امتیاز هم از پسران ایالات متحده گرفتند تا مشخص شود قهرمان اروپا هرچه در دفاع مشکل دارد، در حمله تیم بسیار خطرناکی است.

مارکو آپارویچ سنتر دومتر و 6 سانتی‌متری کرواسی چهره‌ شاخص‌ تیم‌اش برابر آمریکا بود. کرواسی غیر از آپارویچ 5 بازیکن بالای دومتر دارد و از نظر میانگین قدی شرایط بسیار بهتری نسبت به ایران دارد. کروات‌ها همچنین از نظر بدنی هم وضعیت دارند. همه این‌ها شاید وقتی کنار نتایج بازی‌های گذشته دو تیم قرار بگیرند، کفه ترازو را به سود حریف ایران سنگین کنند. با وجود این ایران فردا تیم از پیش باخته نیست. کوهیان از نظر فنی تا امروز هرکاری توانسته برای تیم‌اش انجام داده اما او و مهران آتشی نتوانستند بر پاشنه آشیل ورزش ایران در سطوح پایه چیره شوند. جوانان بسکتبال ایران مثل خیلی از تیم‌های پایه نتوانستند خودشان باشند. توانایی‌های خود را باور کنند و ایمان داشته باشند که می‌توانند به غول‌های جهان پهلو بزنند. بدون شک این دو شکست بضاعت بسکتبال جوانان ما نبود. حالا کوهیان و آتشی 24 ساعت فرصت دارند تا با ریکاوری مناسب، شاگردان خود را برای دیدار با تیم قدرتمند کرواسی آماده کنند.

رقابت‌های جام جهانی جوانان بسکتبال می‌تواند درس‌های خوبی برای پسران ایران داشته باشد. درس‌هایی که شاید این جوانان را به پشتوانه شایسته‌ای برای نسل طلایی بسکتبال ایران تبدیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز