خبرگزاری کار ایران

جام جهانی بسکتبال جوانان - یونان

شاهین‌طبع: دنیا به آخر نرسیده است/ جوانان چوب بلاتکلیفی فدراسیون را خوردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۷۴

مربی پیشین تیم ملی بسکتبال معتقد است هنوز چیزی برای تیم جوانان در یونان به پایان نرسیده و این تیم در بازی‌های ‌آینده می‌تواند خود را ثابت کند.

مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: تیم جوانان ما برابر کرواسی متحمل شکست سنگینی شد اما این باخت دلایل ویژه‌ای دارد. تیم ما کادرفنی بسیار خوب و مجربی دارد اما به نظر من غیبت مهیار مهر و عبدالصمد سرودی که در بازی‌های اول و سوم ایران مصدوم شدند، ضربه جبران‌ناپذیری به تیم کشورمان زد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا غیبت 2 بازیکن می‌تواند باعث شکست با اختلاف 50 امتیاز به کرواسی شود؟ توضیح داد: در رده سنی جوانان و نوجوان کمیت بازیکنان طوری نیست که در هر پست چند بازیکن خوب حضور داشته باشد. برای همین وقتی دو بازیکن کلیدی ایران مصدوم شدند، شیرازه این تیم تقریباً از هم پاشید. از سوی دیگر کرواسی تیم بسیار قدرتمندی است. اقتدار کروات‌ها در راندهای بعدی به خوبی نمایان می‌شود. آن‌ها از شانس‌های قهرمانی به حساب می‌آیند.

شاهین‌طبع با اشاره به وضعیت نامشخص فدراسیون در ماه‌های گذشته اضافه کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته فدراسیون شرایط نامشخصی  و مدتی پیش جابجایی در آن انجام شد. جوانان چوب این وضعیت را خوردند. البته در فدراسیون گذشته برای این تیم اردوهایی درنظر گرفته شد اما اعتماد به نفسی که لازمه کار بچه‌ها بود در آن اردوها و مسابقات تدارکاتی به دست نیامد. در اردوی پایانی هم فدراسیون سعی کرد هرکاری می‌تواند برای این تیم انجام دهد و چیزی کم نگذاشت.

سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد تاکید کرد: چیزی تمام نشده و دنیا به آخر نرسیده است. هنوز بازی‌های مراحل بعد باقی‌مانده و جوانان ما می‌توانند درآن‌ بازی‌ها خودشان را ثابت کنند. ضمن این‌که باید به این نکته هم توجه کنیم که شرایط هر نسلی با نسل دیگر تفاوت دارد. تیم دوره گذشته ما گاردهایی داشت که 2 سال در لیگ برتر بازی کرده‌ بودند و غیر از آن‌ها بقیه بازیکنان هم از نظر تجربه وضعیت مطلوبی داشتند اما شما به این تیم نگاه کنید. غیر از الله‌وردی و یوسف‌وند گمان نمی‌کنم بازیکن دیگری از این تیم در لیگ به میدان رفته باشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره این‌که گفته می‌شود تیم جوانان در مهارت‌های اولیه هم مشکل دارد، اظهار کرد: تیم جوانان کادر فنی بسیار خوب و مجربی دارد اما ضعف در مهارت‌های پایه مشکل ورزش ما به حساب می‌‌آید نه فقط بسکتبال. ورزش‌ ما در پایه مشکل دارد. پیشرفت در هر رشته‌ای به برنامه‌ریزی بلندمدت و حمایت دولت نیاز دارد. وقتی دریافت ویزای یک کشور اروپایی برای برگزاری اردو 90 روز طول می‌کشد، چه توقعی باید داشت؟ ما ضعف‌هایی داریم که در جلسات فدراسیون روی ‌آن‌ها بحث می‌کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز