خبرگزاری کار ایران

ایران منتظر تغیر تفکرهاست

فابیو ازودو: مهم‌ترین هدف سفرم تساوی جنسیتی در والیبال است/ باید راه را برای حل این مشکل در ایران هموار کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۳۴۳

مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی والیبال مهم‌ترین هدف حضورش را در ایران کمک به تساوی جنسیتی در والیبال دانست.

به گزارش خبرنگارایلنا، فابیو در نشست خبری‌اش که پیش از دیدار تیم‌های والیبا ایران و روسیه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف سفر من به ایران تساوی جنسیتی در والیبال و  حضور خانواده‌ها در سالن، هنگام برگزاری دیدارهای والیبال است.

وی افزود: هدف اصلی که در حال حاضر ازسویFIVB ترسیم شده این است که والیبال به عنوان ورزشی محبوب در خانواده‌ها باید نخستین ورزش فامیلی باشد. یکی از مطالب مهم حضور خانواده‌ها در موقع برگزاری بازی‌های والیبال درسالن است. با توجه به تجربه 35 ساله‎‌ای که در والیبال دارم، باید بگویم هرگز چنین جوی ندیده بودم.

فابیو ادامه داد: تنها دو موردی که مانند جو بازی دیروز می توانم بگویم، مثال بزنم لهستان و برزیل‌اند. آن‌ها که قدرت های مطرحی در جهان به شمار می آید. والیبال در ایران ورزشی موفق است. باید به فدراسیون والیبال ایران به دلیل تمام زحماتی که در این زمینه کشیده است، تبریک گفت.

مدیرکل فدراسیون بین‌المللی والیبال این ورزش را  ورزشی تقریحی و سرگرم کننده خانوادگی دانست و افزود: FIVB مشتاق است سه نسل را در سالن‌های والیبال ببیند. این می تواند یک نمونه بارز در جهان برای تساوی جنسیت باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ایران می تواند میزبان رویدادهای بین المللی مهمی باشد.

وی درباره نحوه عملکرد FIVB اظهار کرد: فدراسیون جهانی در راستای هرم المپیک فعالیت می کند و اگر جو مناسب در تمام استادیوم ها حاکم شود می‌توان افق روشنی برای ایران ترسیم کرد.

فابیو در پاسخ به این پرسش ک صورت جلوگیری از ورود خانم‌ها  آیا جریمه‌ای برای ایران درنظر گرفته می شود؟ ما نمی توانیم مانع برگزاری رویدادهای بینم المللی در ایران شویم زیرا با چنین تصمیمی ایران به عقب می‌رود. ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد اما برای رسیدن به این هدف باید در قالب همکاری دو طرفه به اهداف فدراسیون جهانی نزدیک شویم. یک روش این است که به ایران بگوییم اگر این کار را نکینید محروم می شوید که خودم به این کار اعتقادی ندارم. راه دیگر این است که راه را برای ایران هموار کنیم تا مشکل حل شود.

 

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا ندادن میزبانی نوجوانان جهان به ایران به علت جلوگیری از ورود خانم‌ها به سالن بود؟ تصریح کرد: به هیچ وجه پس گرفتن میزبانی در کار نبود. چند کشور تقاضا داده بودند و ما بررسی کردیم و از میان همه آرژانتین را انتخاب کردیم. فدراسیون ایران هیچ تاییدی برای دریافت میزبانی از فدراسیون جهانی نگرفته است.

 

مدیرکل اجرایی فدراسیون جهانی در پاسخ به این پرسش که وقتی از مسئولان ایران دلیل ممنوعیت  حضور زنان در ورزشگاه را پرسدید چه جوابی شنیدید؟ گفت: در بحث هایی که با فدرایون ایران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فدراسیون ایران به دنبال این است که طرز تفکر ها تغییر پیدا کند و می‌‌خواهد فعالیت خود را طبق نظر فدراسیون جهانی انجام دهد.

فابیو درباره جلسه با رئیس جمهوری ایران نیز اظهار کرد: ما هنوز برنامه مشخصی برای این ملاقات نداریم و همه رایزنی ها در حد نامه نگاری است و هنوز تایید نشده که ملاقاتی وجود داشته باشد. گراسا (رئیس فدراسیون جهانی) منتظر این فرصت  است که با اشتیاق با روحانی جلسه داشته باشد.

فابیو ازودو درباره احتمال میزبانی ایران در دور نهایی لیگ جهانی دوره آینده توضیح داد: هر تیمی که در گروه A لیگ جهانی است فرصت دارد تا برای میزبانی مرحله نهایی تقاضا دهد. یکی از شرط ها هم همین حضور زنان و خانواده هاست که اگر این موضوع تامین نشود می تواند تاثیر منفی در انتخاب یک کشور بگذارد. اگر هم چنین شرایطی تامین شود ایران شرایط میزبانی در مسابقات بسیار مهم را پیدا می کند. در نظر داشته باشید که هدف ما صرفا تاکید روی حضور خانم ها نیست بلکه به حضور خانواده ها اشاره کنیم.

وی همچنین درباره پرسشی مبنی براین‌که فکر می‌کنید چه زمانی این مشکل در ایران برطرف می‌شود؟ اظهار کرد: من شناخت کامل فرهنگی از ایران ندارم نمی توانم زمان دقیق برای حل مشکلات بگویم اما هدف این است که هرچه سریع تر این موضوع و مشکلات پیش آمده حل شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز