خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش؛

سیاست دوگانه برای تماشای مسابقات ورزشی از سوی بانوان اثرات منفی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۳۹۴

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس از سیاست دوگانه برای تماشای مسابقات ورزشی از سوی بانوان انتقاد کرد و آن را نامناسب و دارای اثرات منفی دانست.

به گزارش ایلنا، برای اولین‌بار در هنگام برگزاری جام جهانی 2010 در سال 1389، پردیس‌های سینمایی اجازه یافتند اقدام به پخش مسابقات فوتبال کنند و به دلیل امکان تماشای فوتبال تمامی اعضای خانواده، استقبال خوبی از آن شد.

اما در خرداد سال 1391 با وجود انتشار اخباری مبنی بر اجازه نمایش خانوادگی فوتبال در سینماها، دو سینمای زندگی و ملت به دلیل حضور خانم‌ها از سوی نیروی انتظامی پلمب شدند. استدلال فرمانده ناجا این بود که در کشورهای اروپایی مسابقات فوتبال از تلویزیون پخش نمی‌شود و مردم مجبورند برای مشاهده مسابقات فوتبال به سینماها رفته و با پرداخت پول مسابقه را تماشا کنند اما حال که در ایران تمامی مسابقات از تلویزیون پخش می شود نیازی به پخش آن از سینما نیست.

با گذشت چند سال، چندی پیش نیز معاون بهره‌برداری برج میلاد نیز اعلام کرده بود که علیرغم تلاش ما برای پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال در برج میلاد، با توجه به عدم صدور مجوز این امکان دیگر فراهم نیست.

با این وجود، تالار ایوان شمس توانست در مسابقات اخیر تیم والیبال اقدام به پخش چند دیدار خانگی تیم ملی کشور کند و بر این اساس، بانوان هم می‌توانستند با حضور در آن به تماشای مسابقات والیبال در یک محفل عمومی بنشینند.

در باره این سیاست یک بام و دو هوای مسئولان، غلامرضا اسداللهی در گفت و گو با خانه ملت بیان داشت: این‌‌که خانم‌ها می‌توانند در تالاری که مسابقات والیبال در آن پخش می‌شود حضور یابند ولی از حضور در همین سالن‌ها برای مسابقات فوتبال منع می‌شوند یا اجازه ورود به سالن محل برگزاری مسابقه را ندارند، سیاست دوگانه‌ای است که باید متولیان امر در این‌باره پاسخگو باشند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس ادامه داد: در زمینه‌ حضور بانوان در مسابقات ورزشی باید استانداردسازی شود، زیرا این موضوع که آنها در جایی اجازه حضور داشته باشند و در جای دیگر این امکان وجود نداشته باشد، مناسب نیست و اثرات منفی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم اضافه کرد: این‌که در ابتدا بگویند بانوان می‌توانند به سالن بروند ولی در ادامه از ورودشان جلوگیری شود، باعث می‌شود مشکل حضور بانوان به قوت خود باقی بماند چون نظر واحدی دراین‌باره حاکم نیست.

اسداللهی تصریح کرد: برای جریان حضور بانوان در سالن‌های ورزشی، باید با حفظ اصول و ارزش‌های دینی راهی پیدا کرد و در این‌باره حد میانه‌ای تعریف کرد که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: باید با در نظر گرفتن فضای جامعه راهکار مناسبی درنظر گرفت زیرا اگر آن راهکار پشتوانه شرعی و منطقی داشته باشد،‌ قابلیت دفاع را نیز خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز