خبرگزاری کار ایران

عمکرد ایران در لیگ‌جهانی والیبال

نمره قبولی شاگردان‌کواچ در سومین حضور/حمایت‌ملی هواداران نقطه‌قوت والیبال

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۶۹۸

تیم ملی والیبال‌ایران با پیروزی در 50 درصد مسابقات دور مقدماتی خود در لیگ‌جهانی‌والیبال عملکرد قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش ایلنا، بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ‌جهانی در سال 2015 با حضور ۳۲ تیم در 3 سطح برگزار شد که رکورد جدیدی در این رقابت‌ها به حساب می‌آید.

8 تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت‌ها از هشتم خردادماه به مصاف یکدیگر رفتند که در گروه یک سطح یک تیم‌های برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که برزیل از ابتدا حضور خود در مرحله نهایی را(به دلیل میزبانی)مسجل کرده بود. بنابراین 2 تیم دیگر از این گروه(ایتالیا و صربستان) همراه با برزیل به مرحله‌نهایی رقابت‌ها صعود کردند.

در گروه دوم این رقابت‌ها نیز آمریکا قهرمان لیگ‌جهانی سال ۲۰۱۴ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود برابر رقیبان سرسختی مانند لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ و لیگ‌جهانی 2012)، روسیه(قهرمان جام‌جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ‌جهانی 2013) و ایران قرار گرفت که سومین حضور خود در این رقابت‌ها تجربه کرد. از این گروه تنها 2 تیم به مرحله‌نهایی صعود کردند که آمریکا و لهستان با کسب رتبه‌های اول و دوم مسافر برزیل شدند. دور مقدماتی سطح یک لیگ‌جهانی والیبال از جمعه هشتم خردادماه آغاز شد و به مدت 6 هفته تا یکشنبه ۱۴ تیرماه پیگیری شد.

تیم ملی والیبال‌ایران که از 15 فروردین‌ماه اردوی آمادگی خود را با 38 بازیکن آغاز کرده بود در ادامه تمرینات آماده‌سازی با 16 بازیکن راهی اردوی برون‌مرزی فنلاند و جمهوری‌چک شد. ملی‌پوشان کشورمان در این 2 کشور 5 دیدار تدارکاتی برگزار کردند که 3 پیروزی و 2 شکست نتیجه این بازی‌های دوستانه بود.

ملی پوشان کشورمان در هفته‌سوم لیگ‌جهانی والیبال راهی آمریکا شدند و در 2 دیدار در شهر لس‌آنجلس برابر آمریکا قرار گرفتند. از آنجایی که تیم ایران همیشه مسابقات مهم را با نتایج ناخوشایند آغاز می‌کند، ملی‌پوشان در 2 مسابقه برابر آمریکا 3 بر یک مغلوب مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شدند.

در هفته چهارم لیگ جهانی والیبال، ملی‌پوشان ایران در شهر چنستوهوای لهستان به مصاف قهرمان سال 2014 جهان رفتند که کسب نخستین امتیاز ره آورد این 2 مسابقه برای تیم ایران بود. تیم ایران در مسابقه اول 3 بر یک مغلوب شد و در دیدار دوم با لهستان 3 بر 2 مغلوب اما یک امتیاز از قهرمان جهان در خانه‌اش به دست آورد.

شهر کازان روسیه شاهد افتخارآفرینی ملی‌پوشان والیبال در هفته‌پنجم لیگ‌جهانی بود که تیم ایران در 2 مسابقه متوالی موفق به شکست قهرمان‌المپیک 2012 لندن شد و با 7 امتیاز دور رفت لیگ‌جهانی والیبال را به پایان رساند. تیم ایران برای اولین و دومین‌بار موفق به شکست‌روسیه در ورزش والیبال شد که این مهم در تهران نیز یک بار دیگر تکرار شد.

دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ جهانی برای ایران با 6 دیدار خانگی پیگیری شد که در همه این بازی‌ها حمایت مثال‌زدنی تماشاگران و همراهی آنان با تیم ملی والیبال ایران بود.

در هفته ششم لیگ‌جهانی والیبال نگاه تمامی کارشناسان به تهران دوخته شد، جایی که ملی‌پوشان ایران موفق به کسب دو پیروزی متوالی برابر آمریکا قهرمان سال‌گذشته این رقابت‌ها شدند.

در هفته هفتم لیگ جهانی نیز تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه موفق به شکست لهستان قهرمان جهان شد اما در بازی دوم با بدشانسی مغلوب حریف شد و نتیجه مسابقه حساسی را به قهرمان‌جهان واگذار کرد تا صعودش به مرحله نهایی به اما و اگرها کشیده شود.

دو دیدار با روسیه آخرین گام‌های ملی‌پوشان در لیگ‌جهانی امسال بود که در هفته‌هشتم لیگ‌جهانی انجام شد. تیم ایران در نخستین مسابقه یک‌بار دیگر قهرمان المپیک را از پیش‌رو برداشت و خود را برای دیدار دوم آماده کرد.

خبر شکست آمریکا برابر لهستان و صعود این تیم به مرحله‌نهایی لیگ‌جهانی مانند آب‌سردی روی بازیکنان ایران بود که انگیزه آنها برای دیدار دوم مقابل روسیه را از بین برد و ملی‌پوشان در دومین جدال به رغم شایستگی مغلوب روسیه شدند تا با 6 پیروزی و 6 شکست و کسب 18 امتیاز به کار خود در لیگ‌جهانی سال 2015 پایان دهند.

نتایج کامل دیدارهای ایران در دور مقدماتی لیگ‌جهانی والیبال سال 2015 به قرار زیر است:

هفته سوم لیگ جهانی

آمریکا 3 – ایران یک

(25 بر 19، 25 بر 22، 23 بر 25 و 25 بر 23)

آمریکا 3 – ایران یک

(۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۶، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۰)

هفته چهارم لیگ جهانی

لهستان ۳ – ایران یک

(۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۷ بر ۲۵)

لهستان ۳- ایران ۲

(۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۶)

هفته پنجم لیگ جهانی

روسیه یک – ایران ۳

(۲۵ بر ۲۰، ۱۶ بر ۲۵، ۱۹ بر ۲۵ و ۲۳ بر ۲۵)

روسیه صفر – ایران ۳

(۲۰ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ و ۲۵)

هفته ششم لیگ جهانی

ایران ۳- آمریکا صفر

(۲۵ بر ۱۹، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۰)

ایران ۳- آمریکا صفر

(۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۹)

هفته هفتم لیگ جهانی

ایران یک – لهستان ۳

(۲۵ بر ۲۳، ۲۰ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۹ بر ۲۵)

ایران ۳ – لهستان ۲

(۲۵ بر ۲۱، ۲۳ بر ۲۵، ۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۱)

هفته هشتم لیگ جهانی

ایران ۳- روسیه صفر

(۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱)

ایران یک – روسیه ۳

( ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز