خبرگزاری کار ایران

لاله افتخاری مطرح کرد؛

ورزشگاه‌های مخصوص بانوان ایجاد شود / پیشنهاد حضور نماینده در شورای‌ورزش‌بانوان

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۶۲۹

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: اگر چه بخشی از زیرساخت‌ها در ورزش زنان فراهم شده ولی به دنبال این هستیم که ورزشگاه‌های مخصوص بانوان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، لاله افتخاری با بیان این‌که باید بستر ورزش‌های پرشور ، قابل‌دسترس و با قیمت‌مناسب برای خانم‌ها فراهم شود، گفت: باید ورزش بانوان تقویت شده و شور و نشاط به آن ایجاد شود؛ کما اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شورایی با حضور معاون ورزش‌بانوان وزیر ورزش تشکیل‌ شده که نمایندگان دستگاه‌های مختلف مانند صداوسیما، حوزه‌علمیه، وزارت‌کشور و نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی در آن شرکت و مسائل مربوط به ورزش بانوان را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: حتی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و شورای فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند در جلسات شورای ورزش‌بانوان یک نماینده داشته باشند که به طور حتم برای پیشبرد اهداف این حوزه مؤثر خواهد بود.

مسئول عالی شورای بسیج ورزش‌بانوان با تأکید بر این‌که خانم‌ها باید حضوری پرشور در ورزش داشته باشند، گفت: مسابقات و برنامه‌های زیادی برای ورزش‌بانوان وجود دارد و خانم‌های مسئول هم باید در مسابقات بانوان شرکت کرده و از طرفی نباید در تقدیر و تشکر بین ورزشکاران زن و مرد تفاوتی وجود داشته باشد و هدایای یکسانی به آن‌ها تعلق گیرد.

رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان‌مجلس در گفت‌وگو با خانه‌ملت درباره زیرساخت‌های ورزش بانوان بیان کرد: بخشی از زیرساخت‌ها در این بخش فراهم شده و خانم‌ها می‌توانند از ورزشگاه‌های آقایان استفاده کنند ولی به دنبال این هستیم که ورزشگاه‌های مخصوص بانوان ایجاد شود که البته جلسه‌ای نیز دراین‌باره داشتیم که تاکنون  آمار و ارقام آن بررسی شده ولی قطعاً به جد پیگیر این ماجرا هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که خانم‌ها باید بتوانند حضوری پرشور در ورزش داشته باشند، اظهار داشت: حضور بانوان در ورزش اهمیت بالایی دارد این موضوع باعث نشاط و سلامت جامعه می‌شود؛ خانمی که ورزش می‌کند خانواده‌اش هم به ورزش روی می‌آورند٬ خانمی که با حجاب روی سکوی افتخار می‌رود هم نماینده جمهوری اسلامی و هم نماینده حجاب و عفاف زن مسلمان است و از طرفی از نظر فنی هم توانایی خود را نشان می‌دهد که این باعث افتخار است مقام معظم رهبری هم تأکید زیادی بر این موضوع دارند.

افتخاری در پاسخ به این‌که آیا ایران توانایی میزبانی مسابقات ورزشی بانوان را دارد یا خیر بیان داشت: در بسیاری از رشته‌ها توانایی میزبانی مسابقات بانوان وجود دارد که این موضوع در دست بررسی هم قرار دارد٬برنامه‌ریزی برای برگزاری برخی مسابقات در فضای مناسب و ایمن انجام داشته و در حال پیگیری است.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با اشاره به این‌که باید از سوی صداوسیما اطلاع رسانی و تشویق برای ورزش بانوان صورت گیرد٬ تصریح کرد: باید همان طوری که ورزش آقایان پوشش داده می‌شود، اخبار ورزش خانم‌ها نیز مطرح شود ولی متأسفانه تبلیغ و تشویق ورزش بانوان مانند آقایان انجام نمی‌شود و با این کم توجهی، ضمن آنکه ورزش بانوان کم رنگ خواهد شد، تصور می‌شود هدف بانوان، صرفا حضور در مسابقات آقایان است؛ در صورتی‌که آن‌ها تمایل دارند خودشان ورزش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز