خبرگزاری کار ایران

۲مرداد رقابت‌های جهانی افتتاح می‌شود؛

جدال ستاره‌های شنای جهان در آب‌های کازان/ پاداش 5 میلیون یورویی برای مدال‌آوران

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۹۳۳

کشور روسیه از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ (دوم مرداد ۱۳۹۴) میزبان بزرگترین رویداد جهانی ورزش‌های آبی بعد از المپیک است.

به گزارش ایلنا، شهر یک میلیون و صد هزار نفری کازان با شعار “آبِ زندگی” (water of life) میزبان ورزشکاران شنا، شیرجه، واترپلو، شنای موزون، آب های آزاد، شیرجه از ارتفاع زیاد و پیشکسوتان‌جهان است.مسابقات جهانی فینا هر 2 سال یک بار و در سال‌های فرد (۲۰۱۱,۲۰۱۳,۲۰۱۵,…) برگزار می‌شود. میزبانی نسخه ۲۰۱۵ این رقابت ها یک سال پیش از رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶ به روسیه و شهر کازان رسیده است.

بر اساس مقاله منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شنا، کازان این روزها به سطحی کاملا حرفه ای از تجهیزات و سخت افزار ورزشی مجهز شده است. این شهر از نظر امکانات مورد نیاز برای ورزش های آبی هم در مطلوب‌ترین سطح به سر می‌برد و آمادگی میزبانی شایسته از مهم ترین گردهمایی بزرگان شنا، شیرجه و واترپلو جهان را دارد.

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات روز جمعه ۲۴ جولای ۲۰۱۵ (دوم مرداد ۱۳۹۴) برگزار می شود. شروع مسابقات از روز شنبه (سوم مرداد ۱۳۹۴) است. در روز نخست مسابقات شیرجه، شنای موزون و آب های آزاد آغاز می شود و مسابقات واترپلو از روز یکشنبه (چهارم مرداد ۱۳۹۴) استارت می خورد.

مسابقات شنای این دوره از مسابقات هم یک هفته پس از آغاز رسمی رقابت ها و از روز یکشنبه (۱۱مرداد ۱۳۹۴) آغاز می‌شود. فردای شروع رقابت های شنا که تا آخرین روز مسابقات هم ادامه خواهد داشت مسابقات سه روزه شیرجه از ارتفاع بلند شروع می شود تا در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۵ (۱۸ مرداد ۱۳۹۴)  مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا برگزار خواهد شد.

مسابقات پیشکسوتان فینا هم که همه ساله به صورت جداگانه برگزار می شد از ۵ تا ۱۶ آگوست ۲۰۱۵ (۱۴ تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۴) به صورت موازی با این مسابقات در شهر کازان برگزار می‌شود.

در این مسابقات علاوه بر اهدا جام و مدال به نفرات برتر مبالغ قابل توجهی اهدا می شود. در مجموع نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به عنوان جایزه به مدال‌آوران رشته های مختلف اهدا خواهد شد.

طبق جدول ارائه شده توسط فدراسیون جهانی در مسابقات امسال به کلیه افراد حاضر در مرحله فینال رشته شنا (اول تا هشتم) مبلغی به عنوان جایزه پرداخت می شود. نفر اول ۲۰هزار دلار، نفر دوم ۱۵ هزار دلار، نفرسوم ۱۰هزار دلار، نفر چهارم ۵هزار دلار، نفر پنجم ۴هزار دلار، نفر ششم ۳هزار دلار، نفر هفتم ۲هزار دلار و نفر هشتم هم هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می کنند.

در تمامی رشته های این مسابقات به جز شیرجه از ارتفاع زیاد به نفرات اول تا هشتم جایزه تعلق می گیرد. رشته های شیرجه از ارتفاع زیاد در بخش آقایان به ۱۴ نفر و در بخش بانوان به ۱۲ نفر مبلغ جایزه را پرداخت می کنند.

فدراسیون جهانی شنا در این دوره از مسابقات برای هر جابجایی رکورد جهانی نیز مبلغ ۳۰هزار دلار را به عنوان پاداش شناگران در نظر گرفته است.

در رقابت های دوره پیش (بارسلونا ۲۰۱۳) جدال دیدنی امریکا و چین برای کسب جایگاه نخست به سود آمریکایی ها تمام شد و این کشور با کسب ۱۵مدال طلا، ۱۰ نقره و ۹برنز و مجموع ۳۴ مدال اول شد.

پس از آن ها چینی ها با یک طلا کمتر و هشت نقره و چهار برنز دوم شدند. روسیه میزبان این دوره از مسابقات هم با مجموع ۱۹ مدال عملکرد درخور توجهی داشت و به مقام سوم رسید. امسال هم روسیه میزبان و هم چین به دنبال کسب جایگاه نخست جدول رده بندی هستند و بدون شک آمریکا مدافع این جایگاه نخواهد گذاشت نمایندگان اروپا و آسیا کار ساده ای در این مسیر داشته باشند.

مسابقات جهانی فینا همواره محل درخشش ورزشکاران و ثبت رکوردها و لحظات ماندگار جهان شنا بوده است. مسابقات امسال باتوجه به نزدیکی به مسابقات المپیک از اهمیت ویژه ای برای ورزشکاران برخوردار است و بدون شک شاهد ۱۶روز تلاش، هیجان و حماسه خواهیم بود.

تیم ملی شنا ایران هم پس از کسب سهمیه جمال چاوشی فر به احتمال قوی با 3 شناگر در این مسابقات حاضر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز