خبرگزاری کار ایران

با ۱۷بازی تدارکاتی به جام ملت‌ها می‌رویم

شاهین‌طبع: باورمن خود را با شرایط تیم‌ملی وفق می‌دهد/ حاشیه‌ نداشته باشیم المپیکی می‌شویم

مربی تیم ملی بسکتبال معتقد است درک باورمن از آن دست مربیانی است که خیلی زود خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد.

‍به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از مشخص‌شدن اسامی 28 بازیکن دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی با مهران شاهین‌طبع درباره فهرست انتخابی و همچنین برنامه‌های تیم‌ملی در راه کسب سهمیه المپیک 2016 به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با دستیار درک باورمن در تیم‌ملی  بخوانید.

28 بازیکن به تیم ملی دعوت شدند، درباره نحوه انتخاب بازیکنان صحبت می‌کنید؟

برای نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی نظرات‌فنی مربیان و کمیته‌فنی جمع شد و با مشورت‌هایی که با باورمن داشتم این تعداد بازیکن به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند. برای دعوت این نفرات باورمن یکسری شاخص‌هایی مد نظر خود داشت که نفرات حاضر در اردو مناسب‌ترین گزینه برای فعالیت در تیم‌ملی بودند.

شرایط تیم‌ملی را در آستانه جام ملت‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

کار بسیار سختی پیش‌رو داریم. قدرت‌های بسکتبال آسیا با آمادگی کامل برای کسب سهمیه‌المپیک 2016 به چین سفر می‌کنند. باید با رقبای‌سنتی‌ خود یعنی چین، فیلیپین، قزاقستان، اردن و حتی هندوستان برای کسب سهمیه المپیک بجنگیم. اگر بخواهیم منطقی به مسائل نگاه کنیم شرایط خوبی داریم. ما باید در این 2 ماه تلاش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم عقب‌افتادگی دوران آماده‌سازی را جبران کنیم. همه ما به مسائل روز بسکتبال آگاه هستیم و به خوبی می‌دانیم با عقب‌افتادن انتخابات‌فدراسیون شرایط بدی را پشت سر گذاشت. برگزاری منظم مسابقات لیگ‌ملی و حرفه‌ای و انتخاب درک باورمن به عنوان یک مربی کاربلد و با تجربه می‌تواند به میزان موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها کمک زیادی کند.

برای حضور قدرتمند چه تعداد بازی تدارکاتی برای تیم‌ملی در نظر گرفته شده؟

با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده ما در تورنمنت‌های بین‌المللی چین، ویلیام جونز و یک تورنمنت دیگر شرکت خواهیم کرد، همچنین یک کمپ تمرینی هم در کشور آلمان داریم که در مجموع 17 بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد. درک باورمن معتقد است باید در تمامی این تورنمنت‌ها شرکت کنیم و نفرات دعوت‌شده به دقت مورد ارزیابی کادر فنی قرار گیرند. بازیکنان از آمادگی مطلوب فاصله دارند و این تعداد بازی تدارکاتی به باورمن کمک می‌کند شناخت خوبی از بازیکنان پیدا کند.

برای شناخت باورمن از بسکتبال‌ایران و بازیکنان دعوت‌شده چه اقداماتی انجام شده؟

باورمن بازی‌های ایران در جام‌جهانی‌اسپانیا را از نزدیک تماشا کرده و شناخت‌نسبی دارد. او فیلم بازی‌های لیگ را مدام تماشا می‌کند تا اطلاعاتش از بازیکنان بیشتر شود. باورمن جزو مربیانی است که زود با شرایط جدید خود را وفق می‌دهد و تلاش می‌کند این مدت‌کوتاه و فرصت باقی‌مانده بهترین نتیجه را برای بسکتبال‌ایران کسب کند. کمیته‌فنی‌فدراسیون این مدت 2 ماه هر کمکی که باورمن نیاز داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

امکانات‌فدراسیون برای اردوهای تیم‌ملی راضی‌کننده است؟

مسئولان‌فدراسیون در تلاش هستند تمامی امکانات را در اختیار تیم‌ملی قرار دهند تا کادر فنی و بازیکنان با آرامش تمرینات خود را دنبال کنند. تمام تمرکز اهالی بسکتبال بر این است که با بسیج‌کردن امکانات و کمک‌های مادی و معنوی با تیمی آماده به جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.

چند درصد شانس برای کسب سهمیه المپیک قائل‌اید ؟

شانس‌ایران برای کسب سهمیه با توجه شرایط موجود بین صفر تا صد است. ممکن است یک تصمیم اشتباه در حین بازی‌ها زحمات تیم را از بین ببرد و نتوانیم به المپیک راه پیدا کنیم. بنده به عنوان فردی که سال‌ها در بسکتبال‌ایران مشغول کار هستم معتقدم اگر تیم ملی حاشیه نداشته باشد و برای کسب موفقیت همدل و متحد تلاش کنیم می‌توانیم با دوندگی بالا و کار دفاعی مناسب سهمیه المپیک 2016 ریو را بدست بیاوریم.

گفت‌وگو: ابوذر مارکلایی

کد خبر : ۲۹۰۰۵۹