خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون‌ورزش مطرح کرد؛

دلایل رعایت‌نشدن سقف قرارداد بازیکنان‌فوتبال/سوال از وزیر در نوبت‌طرح

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۲۶۳

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس، دلیل اصلی عدم رعایت قانون سقف قراردادهای فوتبال را بی‌مبالاتی وزارت ورزش و جوانان و خصوصی‌ نشدن باشگاه‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، سیدهادی حسینی ضمن بیان این مطلب در مورد قراردادهای میلیاردی خارج از سقف تعیین شده از سوی سازمان لیگ بیان داشت: هر سال سازمان لیگ٬ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها و فوتبالیست‌ها درخصوص قراردادها خط و نشان می‌کشند و برای مردم ادا درمی‌آورند ولی آخر سال مشاهده می‌شود نه تنها اتفاقی نیفتاده، بلکه بازیکنان با دستمزدهای بالاتر از سقف تعیین شده در حال بازی در تیم‌های خود هستند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به این‌که این بی‌قانونی در رعایت سقف قرارداد هر سال در پرسپولیس٬ استقلال و باشگاه‌های دیگر اتفاق می‌افتد٬ گفت: وزارت ورزش تاکنون دراین‌باره اقدام خاصی انجام نداده؛ حتی در همین 2 سال گذشته که وزیر دولت تدبیر و امید در رأس ورزش کشور قرار گرفته گام موثری برنداشته زیرا این افراد دنیای ورزش را نمی‌شناسند٬ ورزش یک اقتصاد و بازی کردن در تیم یک خدمت است که متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود.

حسینی اضافه کرد: اگر وزارت به جای تیم‌داری به وظایف اصلی خود برسد و بی‌مبالاتی نکند، چنین مشکلاتی هم حل می‌شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: مبلغ دستمزدها بر اساس عرضه و تقاضا، تعیین و چانه‌زنی می‌شود؛ در واقع متن قراردادها را سازمان‌ها تعیین نمی‌کنند بلکه آدم‌ها تعیین می‌کنند که یک بازیکن با چه دستمزدی کار کند.

وی با بیان اینکه سقف قراردادها سیر صعودی داشته، ادامه داد: ممکن است دستمزد یک بازیکن 3 میلیارد تومان تعریف شود؛ به هر حال، تعیین کننده این موضوع خریدار و فروشنده هستند و به همین دلیل است که باید باشگاه‌ها خصوصی شوند زیرا باشگاه خصوصی از درآمد خودش چنین مبالغی را پرداخت می‌کند و پای پول بیت‌المال در میان نیست.

حسینی با بیان این‌که آیین نامه‌ای که سازمان لیگ تعیین کرده یک منفعت برای فوتبالیست‌ها و یک ضرر برای دولت دارد٬ تصریح کرد: منفعت فوتبالیست‌ها این است که چون قرارداد صوری بسته می‌شود از آن سقف بیشتر مالیات نمی‌دهند و در واقع فرار از مالیات است؛ ضرر دولت هم این است که بالاتر از قراردادی که بسته می‌شود پول پرداخت می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در مورد اقدام مجلس برای عدم رعایت قانون سقف قراردادها نیز اظهار داشت: 6 ماه پیش طرح سئوال از وزیر ورزش به کمیسیون فرهنگی ارائه شده ولی هنوزدر نوبت قرار نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز