خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

راهکار حل مشکل حق پخش بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۴۰۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مسابقات لیگ را به دلیل مشکل حق پخش لغو کند ،گفت: دولت باید بودجه‌ای را برای حق پخش مسابقات در اختیار صداوسیما قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سیدرمضان شجاعی کیاسری با اشاره به اختلافی که بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما در خصوص حق پخش وجود دارد، اظهار داشت: صداوسیما موظف است مبلغی را بابت حق پخش مسابقات لیگ برتر پرداخت کند اما این موضوع اجرایی نشده و به دعوایی چندین ساله تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد: تنها راه حل این مشکل آن است که دولت اعتبار خاصی را برای حق پخش پیش‌بینی کند که هم صداو سیما به درآمدهای خود دست پیدا کند و هم حق پخش به انحصار فدراسیون دربیاید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این‌ که آیا در حال حاضر صداوسیما می‌تواند این مبلغ را از طریق درآمدهای تبلیغاتی پرداخت کند، گفت: حدود 60 درصد درآمدهای صداوسیما از تبلیغات است و باتوجه به مشکلاتی که سازمان دارد، به این اعتبار نیازمند است.

این نماینده تصریح کرد: این موضوع دعوای چندین ساله است که بالاخره باید حل و فصل شود؛ راه‌حلش نیز این است که دولت دراین‌باره مصوبه‌ای به مجلس ارائه دهد؛ زیرا هم صداوسیما و هم فدراسیون فوتبال هر دو به این پول نیاز دارند.

شجاعی کیاسری در گفتگو با خانه ملت اضافه کرد: منابع پرداخت هزینه حق پخش از طریق دولت قابل وصول و دستیابی است و دولت باید از منابعی که در اختیار دارد استفاده کرده و گره این کار را باز کند.

عضو  کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به این‌ صحبت رئیس سازمان لیگ که اگر امسال حق پخش پرداخت نشود مسابقات لیگ برتر فوتبال برگزار نخواهد شد، گفت: لغو مسابقات لیگ حرفی منطقی نبوده و درواقع پاک کردن صورت مسئله است، این مسابقات حق مردم و تماشاچیان بوده و آن‌ها باید بازی را تماشا کنند بنابراین لازم است این اختلاف حل شده و  به یک تفاهم قطعی دست پیدا کنند.

به گزارش خانه ملت٬ پس از اعتراض‌های مکرر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها چند سال قبل سازمان صداوسیما تصمیم گرفت بخشی از حق پخش مسابقات فوتبال را به صاحبانش بپردازد. هر چند رقم پرداختی از آن چه باید داده می‌شد به مراتب کمتر بود اما قانون اجرا شد.

اما سال گذشته در لیگ برتر چهاردهم فوتبال به دلیل بدقولی صداوسیما و عدم پرداخت حق پخش از هفته یازدهم دوربین‌ها چهار هفته نتوانستند راهی به ورزشگاه‌ها پیدا کنند و همین مسأله هم به چالشی برای سازمان لیگ تبدیل شد چرا که اسپانسر تبلیغات محیطی به دلیل پخش نشدن چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر شاکی و درخواست خسارت کرد.

حال امسال در آستانه شروع فصل جدید بازهم پای این مسأله تکراری به میان کشیده شده و حتی مهدی تاج رئیس سازمان اعلام کرده که اگر صداوسیما حق پخش را پرداخت نکند به طورکل مسابقات لیگ را لغو خواهند کرد./

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز