خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد:

قراردادهای صوری عامل فرار مالیاتی بازیکنان/ قانون سقف قرارداد حذف شود

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس قراردادهای صوری و تعیین سقف قرارداد را مهمترین عوامل فرار مالیاتی بازیکنان فوتبال عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی با بیان این مطلب درباره مالیات بازیکنان فوتبال اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور به کدهای مالیاتی فوتبالیست‌های داخلی دسترسی بیشتری دارد و بنابر این به راحتی وضعیت مالیاتی آن‌ها را پیگیری کند ولی به این دلیل که بازیکنان خارجی کد مالیاتی ندارند، باید میزان مالیات را از مبلغ قرارداد آن‌ها کم ‌کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا دریافت مالیات از بازیکنان به همین شکل است و قانونی که در حال حاضر برای این امر وجود دارد، مناسب دریافت مالیات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره دریافت مالیات از بازیکنان ایرانی بیان داشت: دولت از فوتبالیست‌های ایرانی‌ها در هر شرایطی می‌تواند مالیات بگیرد به عنوان مثال اگر آن فرد تصمیم به ساخت خانه یا خروج از کشور را داشته باشد باید مالیات پرداخت کند ولی بازیکن خارجی ممکن است یک بار به ایران بیاید و برود و به همین دلیل دولت موظف کرده که وقتی قراردادی با بازیکن خارجی بسته می‌شود مالیات از قرارداد او  کسر شود.

حسینی در پاسخ به این‌که چه راهکاری برای برخورد با بازیکنان داخلی که با عدم رعایت قانون سقف قرارداد فرار مالیاتی انجام می‌دهند وجود دارد٬ گفت: متأسفانه قراردادهای صوری بسته می‌شود و بازیکنان برحسب آن مالیات می‌دهند؛ بنابراین اگر سقف قرارداد برای بازیکنان تعیین نشود کمتر خلاف قانون عمل خواهد شد و باشگاه‌ها هم دچار مشکل نمی‌شوند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نیست قبل از حذف قانون سقف قراردادها قانون خصوصی‌سازی باشگاه‌ها اجرا شود، بیان کرد: بودجه باشگاه‌های دولتی از بیت المال بوده و درست این است که به هیچ‌کس تعلق نگیرد اما الان شاهد هستیم که ورزشکاران مبالغ میلیاردی برای بازی در تیم‌ها می‌گیرند بنابراین اگر قانون سقف قرارداد برداشته شود حداقل این بازیکنان فرصت فرار از مالیات واقعی را پیدا نمی‌کنند.

کد خبر : ۲۹۰۸۸۳