خبرگزاری کار ایران

ادامه این روند خلاف قانون است؛

زمانی:دولت برای واگذارنشدن سرخابی ها لایحه بدهد/سازمان خصوصی سازی کوتاهی می کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۳۴۰

رئیس کارگروه نظارت بر واگذاری سرخابی ها تاکید کرد: وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش موظف هستند شرایط را برای اجرای قانون فراهم کنند و نباید منتظر مصوبه لغو قانون خصوصی‌سازی باشند.

به گزارش ایلنا، حسن زمانی ضمن بیان این مطلب درباره خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها بیان داشت: با توجه به این‌ که مزایده‌های برگزار شده به نتیجه نرسید و عملی نشدن انتظاری که از سازمان خصوصی‌سازی به عنوان مجری این قانون می‌رفت، قطعا باید وضعیت این دو باشگاه هرچه سریع تر پیگیری و مشخص شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر سازمان خصوصی سازی باید افراد و موسسات واجد شرایطی را که خواهان این دو باشگاه هستند، شناسایی کرده و با آنها وارد مذاکره شود.

رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری پرسپولیس و استقلال با اشاره به این‌که بعد از پایان 2 ماه تنفس، ادامه روند اداره سرخآبی‌ها به شکل کنونی خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: با عدم اجرای قانون خصوصی‌سازی بیشترین ضرر را این دو باشگاه متحمل خواهند شد زیرا مجلس قانونی تصویب کرده و سازمان خصوصی سازی هم باید در راستای قانون مصوب مجلس این موضوع را پیش ببرد و طبق آن‌چه که گفته شده بود پس از پایان این مهلت بازهم برای برگزاری مزایده‌ اقدام کنند.

زمانی ادامه داد: وزرای اقتصاد٬ دادگستری و ورزش نیز به عنوان اعضای مجمع این دو باشگاه موظف هستند برای پیاده کردن قانون شرایط را فراهم کنند و نباید منتظر مصوبه دیگری از طرف مجلس مبنی بر لغو قانون خصوصی‌سازی باشند.

این مقام مسئول در گفت و گو با خانه ملت اظهار کرد: قضیه واگذاری باشگاه‌ها در راستای مصوبه مجلس باید عملی شود و هرکاری خارج از آن صورت گیرد خلاف است و اگر قرار باشد واگذاری صورت نگیرد، دولت باید لایحه‌ای بدهد و از واگذاری دو باشگاه جلوگیری کند.

زمانی با بیان این‌که این قانون باید سال گذشته اجرا می‌شد٬ گفت: مدیریت این موضوع در اختیار سازمان خصوصی سازی است و باید از راه‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری پرسپولیس و استقلال خاطرنشان کرد: در آخرین مزایده برنده مشخص شده بود ولی معلوم نیست به چه دلایلی مزایده به رسمیت شناخته نشد؛ متأسفانه سازمان خصوصی تا الان مأموریتی را که به عهده اش گذاشته شده، به خوبی انجام نداده؛ لذا نباید بیش از این خلاف قانون عمل کرد و باید هرچه زودتر از راه‌های موجود به یک نتیجه رسید.

به گزارش ایلنا، طرح خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که بیشتر از یک سال قبل از سوی مجلس به عنوان یک قانون تصویب شد و با وجود برگزاری 4 مزایده به سرانجام نرسید.

سازمان خصوصی‌سازی نیز که وظیفه برگزاری مزایده‌ها را برعهده داشت پس از آخرین مزایده و به رسمیت نشناختن صلاحیت متقاضیان خرید، فرجه‌ای دو ماهه را برای شروع دوباره مزایده‌‌ها درنظر گرفت.

حال با وجود این‌ که هفته اول مردادماه فرجه تعیین شده به پایان خواهد رسید هنوز هیچ اقدام خاصی درخصوص واگذاری این باشگاه‌ها صورت نگرفته و مدیران باشگاه همچون گذشته به دنبال جذب اسپانسر برای تأمین اعتبارات خود هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز