خبرگزاری کار ایران

این تیم ایران باید قهرمان آسیا شود

هاشمی: روح‌پیروزی و جاه‌طلبی باید به تیم‌ملی‌بسکتبال دمیده شود/آرزوی همه ما کسب سهمیه‌المپیک است

مربی نامدار مهرام به آینده تیم‌ملی بسکتبال خوش‌بین است و اعتقاد دارد پتانسیل بالای جوانان‌ایران به قهرمانی در جام ملت‌ها و کسب سهمیه المپیک ریو منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی هاشمی اعتقاد دارد پتانسیل بالای جوانان‌ایرانی در بسکتبال به قهرمانی در جام ملت‌ها و کسب سهمیه المپیک ریو منجر خواهد شد.

سرمربی تیم قهرمان لیگ‌های ملی و حرفه‌ای ایران درباره وضعیت این روزهای بسکتبال ایران و اردوهای تیم ملی با خبرنگار ایلنا همکلام شده که در ادامه می‌خوانید :

وضعیت بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید ؟

بازیکنان پس از پشت سر گذاشتن ماراتن  لیگ ملی و حرفه‌ای با استراحت کافی در اردوهای تیم‌ملی حاضر شدند. تمرینات تیم‌ملی زمان مناسبی آغاز شد. نفرات دعوت‌شده از بهترین‌های بسکتبال‌ایران هستند و برای کسب سهمیه المپیک انگیزه‌های فراوانی دارند.به شخصه به آینده این تیم در جام ملت‌ها بسیار خوشبین‌ام .

17 بازی تدارکاتی برای رسیدن به هماهنگی کافی به نظر می‌رسد؟

به نظرم 17 بازی تدارکاتی برای هماهنگی نفرات کافی است. تعدادی از ملی‌پوشان کشورمان نزدیک به  10 سال است کنار هم بازی می‌کنند و ترکیب تیم‌ملی این سال‌ها خیلی دست نخورده است. با این پتانسیل و توانایی که بسکتبال‌ایران دارد قهرمانی جام‌ملت‌ها دور از ذهن نیست. ملی‌پوشان بسکتبال با تمرینات سنگین و منظم می‌توانند به راحتی حریفان آسیایی خود را در جام ملت‌ها شکست دهند تا ضمن کسب عنوان قهرمانی، سهمیه‌المپیک ریو 2016 را هم بدست آورند.

به نظر شما کسب سهمیه این بار در دسترس است؟

کسب سهمیه‌المپیک آرزوی جامعه بسکتبال است که تمامی اهالی این رشته به همراه مردم ورزش‌دوست ایران دوست دارند یک‌بار دیگر تیم ملی بسکتبال‌ایران در آوردگاه مهم المپیک حضور پیدا کند. مردم ایران از رفتن بسکتبال‌ایران به المپیک لذت می‌برند. به عنوان یک عضو کوچک از جامعه بسکتبال برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

2 ماه زمان برای آماده‌سازی تیم‌ملی در راه انتخابی المپیک کم نیست؟

به نظرم مدت زمان 2 ماه برای آماده‌کردن تیم کافی است و شما در هیچ جای دنیا سراغ ندارید یک تیم بیشتر از 2 ماه صرف آماده‌سازی کند.

از سرمربی تیم‌ملی چقدر شناخت دارید؟

باورمن مربی خوبی است و می‌تواند با این تیم بسیار خوب و با کیفیت در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود.

آیا باورمن می‌تواند به بسکتبال ایران کمک کند؟

اعتقاد دارم همه مربیان بسکتبال می‌توانند موفق باشند. مسئولان باید برای انتخاب کادر فنی به شایسته‌سالاری توجه کنند، نه اینکه مربی خارجی باشد.

یعنی معتقدید می‌توانست مربی تیم ملی ایرانی باشد؟

به هر حال در اکثر رشته‌ها مربیان با دانش‌ایرانی دیده نمی‌شوند و این موضوع مختص به بسکتبال نیست.

ولی مربی داخلی همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرد...

بله؛ زمانی که مربی داخلی هدایت تیم ملی را بر عهده  می‌گیرد فشار بسیار زیادی را تحمل می‌کند و این در شرایطی است که مربیان خارجی در ایران شرایط کاری بسیار آیده‌الی دارند .

به نظر شما در حال حاضر مهمترین نیاز بسکتبال‌ایران چیست؟

مهمترین چیزی که الان جامعه بسکتبال به آن نیاز دارد قهرمانی در آسیا است، کاری که سال‌گذشته در بازی‌های آسیایی اینچئون اتفاق نیفتاد. بدون تعارف می‌خواهم بگویم تیم‌ملی ما همه حریفان را در چین به آسانی خواهد برد.

خیلی با اعتقاد این حرف را زدید...

برای حرفم دلیل دارم. هوش، جسارت و تکنیک بازیکنان‌ایرانی در دیگر تیم‌های آسیایی کمتر دیده می‌شود. بازیکنان ما به لحاظ توانایی اصلا قابل‌مقایسه با سایر تیم‌ها نیستند. تیم ملی ایران یکی از بهترین نیمکت‌های ذخیره دنیا را دارد که فاصله زیادی با نفرات اصلی تیم ندارند. ایران باید قهرمان آسیا شود و نباید برای عدم نتیجه‌گیری تیم از الان راه فرار درست کنیم.

سخن پایانی؟

همه ما باید این مدت تیم‌ملی را حمایت کنیم تا روح پیروزی و جاه‌طلبی در تیم مجدد دمیده شود. بیاییم با عمل صادقانه به تیم‌ملی و جامعه‌بسکتبال خدمت کنیم نه با شعار. همیشه سعی کردم با کار و عملکردم به بسکتبال خدمت کنم و امیدوارم پس از پایان جام ملت‌ها جام قهرمانی را بالای سر ملی‌پوشان کشورم ببینم.

گفت‌وگو: ابوذر مارکلایی

کد خبر : ۲۹۱۸۳۰