خبرگزاری کار ایران

هوتهم در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

اجرای طرح 8 هزارنفری آینده سازان المپیک در فدراسیون والیبال

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۱۱۱

والیبال ایران روزهای درخشانی را سپری می کند. روزهایی که تصور آن در سال‌های نه چندان دور رویایی بیش نبود.

به گزارش ایلنا، هنوز یادمان هست بردن یک گیم از چین وژاپن و کره شادمانی بزرگ را به همراه داشت و جامعه والیبال ایران با وجود بازیکنان بزرگ آن دوران هرگز نتوانست حق خود را از والیبال قاره کهن بگیرد.

اما طی سال‌های اخیر جهشی بلند را در والیبال ایران شاهد هستیم که شانه به شانه بزرگترین و بهترین های والیبال جهان حرکت کرده و اینبار شکست مقابل آمریکا و لهستان برای ما غمناک می شود نه چین و ژاپن.

باید به یادداشت این موفقیت مرهون تلاش‌های شبانه روزی روسای پیشین فدراسیون والیبال و بزرگانی است که پیش از این با برنامه ریزی و کشف استعدادهای این رشته در جهانی شدن والیبال ایران نقش موثر و اساسی را ایفا کردند. افرادی که با تلاش فراوان و باگمنامی در ساختن مردان امروز و فردای والیبال ایران نقش بسزایی دارند و امثال ولاسکو و کواچ دست پروده های این مربیان زحمتکش وطنی را مقابل چشمان میلیونها بیینده روانه کارزار بین المللی می کنند.

بدون شک نقش مربیان استعدادیاب در کشف استعدادهای رشته های مختلف بر کسی پوشیده نیست و این‌ها هستند که با خون دل خوردن های فراوان  استعدادهای خام را شناسایی و با ممارست فراوان آنها را برای حضور در سطوح بالاتر به جامعه والیبال معرفی می کنند.

برای آشنایی با بخشی از این فعالیت ها و نحوه شناسایی استعدادهای والیبال کشور خبرنگار ایلنا، گفت و گویی با "جعفر هوتهم" پیشکسوت این رشته و رئیس کمیته استعدادیابی و آکادمی فدراسیون والیبال و رئیس انجمن والیبال مدارس کشور انجام داده‌ که در زیر می‌خوانید:

وی در ابتدا با بیان اینکه کار استعدادیابی فدراسیون والیبال در سه مرحله پیگیری شد که در مرحله نخست بیش از هشت هزار نفر در آن ثبت نام کردند افزود: در مرحله سوم طرح بزرگ استعدادیابی که از 24 فروردین امسال  با دعوت از 300 نفر از برترین بازیکنان کشف شده از استان های کشور آغاز شده است و در مرحله سوم طرح بزرگ استعدادیابی در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شده و تاکنون 120 نفر از دعوت شدگان مراجعه و کارهای شناسایی توانایی آنان به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: در مراحل مختلف این طرح که با نام «آینده سازان المپیک ۲۰۲۰» اجرا شد از بازیکنان ثبت نام شده آزمون‌ها مختلف گرفته ‌شد تا در نهایت ۲۸۷ نفر انتخاب و به مرحله سوم استعدادیابی دعوت شدند. این تعداد شامل ۱۱۶ استعداد ۱۲ ساله و ۱۷۱ نفر ۱۴ ساله است.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال افزود: در این مرحله ضمن تشکیل پرونده، از بازیکنان منتخب آزمون های جسمانی، مهارتی، پیکرشناسی و روحی - روانی گرفته می‌شود و بر اساس این آزمون ها آنان به سه دسته A، B و C تقسیم می شوند.

اجرای طرح 8 هزارنفری آینده سازان المپیک در فدراسیون والیبال

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال درباره ادامه کار نفرات برگزیده گفت: نفرات انتخاب شده از مردادماه تمرینات خود را به صورت منطقه ای آغاز خواهند کرد که امیدوارم بزودی نتایج آن مشخص شود.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال با بیان اینکه در مدت برگزاری این طرح با توجه به استقبال بیش از حد نوجوانان مجبور به تغییر در فاکتورهای استعدادیابی شدیم گفت: به عنوان مثال قبلا شرط ۱۸۰ سانتی متر برای قد بازیکنان داشتیم، اما پس از استخراج اطلاعات ۸ هزار ثبت نام کننده، متوجه شدیم تعداد بازیکنان بالای ۱۸۵ سانت نیز زیاد است به همین دلیل شرط قدی را پنج سانتی متر افزایش دادیم.

وی در باره برنامه آماده سازی انتخاب شدگان نیز گفت: با نشستی که با دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال داشتیم قرار شد کاروان آموزشی پنج نفره راه اندازی شود تا این کاروان به همه استان های کشور حضوری مراجعه کند.

هوتهم ادامه داد: این گروه در هر استان اشکالات تکنیکی بازیکنان را برطرف می کند، همچنین آزمون های جسمانی و مهارتی را که دهه اول اسفندماه از این بازیکنان گرفته شد برای آنان توضیح می دهد. مراجعه به ثبت احوال استانی و مدارس دانش آموزان برای استعلام سن بازیکنان از دیگر ماموریت های گروه آموزشی اعزامی خواهد بود.

وی گفت: از سال ۹۴ این نفرات به صورت منطقه ای تحت پوشش تیم های پایه فدراسیون والیبال قرار می گیرند و در هر منطقه که شامل چهار استان می شود، آموزش های تکمیلی را فرا خواهند گرفت تا منتخبین افراد تیم ملی والیبال نوجوانان در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ را تشکیل دهند.

هوتهم همچنین در مورد راه اندازی آکادمی والیبال استادجباری که در تهران و در مناطق مختلف تهران نیز فعال است گفت : در سال 90 تصمیم گرفتیم به منظور پشتیبانی از تیم‌های ملی و شناخت استعدادهای این رشته در تهران با محوریت باشگاه شهید عراقی تهرانپارس این آکادمی را فعال کنیم که خوشبختانه با گذشت سه سال این مجموعه در هفت منطقه تهران شامل منطقه 4 ، منطقه 6، منطقه 13 ، دوآکادمی در منطقه 5 و منطقه 7 فعال شده که از این میان شش مجموعه آموزشی بوده و یک مجموعه در ورزشگاه رسالت در شرق تهران به عنوان بخش حرفه ای در حال فعالیت است تا بهترین های مناطق مختلف در این مرکز به ادامه فعالیت بپردازند.   

وی ادامه داد : خوشبختانه ثمرات این آکادمی نیز ارزشمند بوده و شایان حمودی و جواد کریمی از این آکادمی به عنوان پاسور در تیم های ملی جوانان و نوجوانان معرفی شده اند ضمن اینکه تعدادی زیادی از این بازیکنان نیز به تیم های رده های مختلف باشگاهی نظیر پیکان، بانک کشاورزی ، باریج اسانس و پیشگامان معرفی شده اند.    

وی ادامه داد : خوشبختانه این آکادمی در مسابقات رده های مختلف سنی تهران نیز حضور دارد و امیدواریم الگویی باشد برای سایر عزیزانی که به دنبال تاسیس آکادمی والیبال هستند تا بتوانیم در رشد و توسعه کمی و کیفی این رشته جذاب در کشور گام های اساسی برداریم.

رئیس انجمن والیبال مدراس کشور به خانواده ها توصیه کرد برای ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های والیبال و نیز آکادمی ها حتما با هیات های والیبال استان‌ها و نیز فدراسیون والیبال هماهنگ باشند تا بتوانند از مراکز دارای مجوز استفاده کرده و متضرر نشوند. در این زمینه کمیته استعدادیابی و آکادمی فدراسیون والیبال بر اعطاء مجوز به این مراکز نظارت دقیق و فنی دارد و مربیان حاضر در این مراکز را به صورت دوره ای آنالیز کرده تا از نظر کمی و کیفی در بهترین شرایط قرار داشته باشد.    

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با علاقمندی خانواده ها و اشتیاقی که بین جوانان و نوجوانان وجود دارد و همچنین مربیان دلسوز در اقصی نقاط کشور شرایطی فراهم شود تا روند موفقیت های والیبال ایران تداوم داشته و شاهد کسب افتخارات بیشتری در این رشته محبوب و مردمی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز