خبرگزاری کار ایران

جایگاه پیشکسوتان باید حفظ شود

اسدی: چرخه حضور مربیان لیگ‌ها اشتباه می‌چرخد /با شعاری عمل‌کردن هویت‌ ما از دست می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۱۲۵

نشست دبیرکل فدراسیون با حضور بیش از 50 پیشکسوت فوتبال بعد از ظهر امروز در سالن روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا اسدی در ابتدا گفت: در جمع شما پیشکسوتان بودن مایه افتخار و خوشحالی است. همگی در یک مورد اتفاق نظر داریم که جایگاه پیشکسوتان باید حفظ شود و در واقع شناسنامه فوتبال ما و هر کشوری پیشکسوتان آن هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه چند سال اخیر شاهد عدم ارتباط نزدیک بین پیشکسوتان و فدراسیون فوتبال بوده‌ایم در صورتی که فدراسیون هر رشته، خانه دوم پیشکسوتان آن است و به نظر من باید این موقعیت‌ها را غنیمت بشماریم و اگر این نعمت‌ها را از دست بدهیم و به صورت شعاری عمل کنیم تمام هویت‌مان را از دست می‌دهیم.

دبیرکل فدراسیون در ادامه افزود: بسیاری موارد اینگونه برداشت می‌شود که پیشکسوتان صرفا در حوزه اقتصادی باید مورد حمایت قرار بگیرند که این تفکر بسیار اشتباه است، چراکه فوتبال یکی از بزرگترین صنعت‌های دنیا است و حوزه‌های متفاوتی دارد که بحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فقط چند مورد از آن است.

وی همچنین تاکید کرد: با شناختی که از شما و بسیاری از پیشکسوتان دیگر دارم می‌دانم که در زمینه اقتصادی غنی هستید و صرفا خواستار حفظ احترام و جایگاه واقعی خود که قسمتی از حوزه فرهنگی است، هستید.

اسدی همچنین بیان کرد: یکی از درس‌های بسیار مهم دین ما احترام به بزرگترها است. ما باید احترام قهرمانان ملی را حفظ کنیم چراکه شما صاحبان اصلی فوتبال هستید و معتقدم زمانی می‌توانیم در این موضوع موفق باشیم که حرفهای‌مان را با عمل خود یکی کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک خلأهایی در حفظ شأن و جایگاه اصلی پیشکسوتان وجود داشته که آنها را می پذیریم و باید به همه آنها رسیدگی کنیم اما این موضوع نیازمند جمع شدن و یکی شدن همه ما است. فصل مشترک همه ما فوتبال است و کنار همدیگر می‌توانیم یک مجموعه مسنجم قوی و قدرتمند در حوزه فوتبال داشته باشیم. در واقع در این صورت است که می‌توانیم از آورده‌های قبلی و کنونی فوتبال کشور به درستی استفاده کنیم و از آزمون و خطاهای تکراری پرهیز کنیم.

وی در پایان گفت: چرخه حضور  مربیان در لیگ‌ها بسیار اشتباه می‌چرخد و بسیاری از پیشکسوتان علیرغم توانمندی بیرون از چرخه‌فوتبال هستند. شاهد این موضوع هستیم که برخی مربیان توانمند هستند و در این چرخه می‌مانند و برخی مربیان توانمند هستند اما راه ورود آنها به این چرخه را باز نمی کنند و تا زمانی که بین اهالی فوتبال، مدیران فوتبالی و پیشکسوتان وحدت نباشد ساختاری و اصلاحی نمی تواند شکل بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز