خبرگزاری کار ایران

منتظر یک پدیده‌جوان ایرانی باشید؛

ناطق نوری: مسئولان بوکس آیبا از ما عذرخواهی کردند/دلاوری در APB باقی می‌ماند

رییس فدراسیون بوکس گفت: مسئولان بوکس حرفه‌ای آیبا به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم برای اخذ ویزای مراکش جاسم دلاوری از ما عذرخواهی کردند.

احمد ناطق‌نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان مطلب اظهار داشت: کشور مراکش در ایران سفارتخانه ندارد و ما نیز با علم به این موضوع در حال رایزنی برای گرفتن ویزای دلاوری بودیم اما مشکل اصلی از طرف مسئولان بوکس حرفه‌ای آیبا بود.

وی افزود: به علت کمبود زمان، ویزای جاسم نرسید و مسئولان APB نیز به همین دلیل از ما عذرخواهی کردند و گفتند بزودی یک مسابقه جدید برای دلاوری در  این رقابت‌ها می‌گذارند. در حال حاضر جاسم جزو بوکسورهای ما در APB به شمار می‌رود و حضورش در این رقابت‌ها منتفی نیست.

رییس فدراسیون بوکس درباره تاثیر حضور بوکسورهای ایرانی در رقابت‌های APB اعلام کرد: این رقابت‌ها علاوه بر اینکه از سطح قابل‌قبولی برخوردار است جزو رقابت‌های کسب سهمیه‌المپیک به شمار می‌رود و تاثیر زیادی روی پیشرفت بوکس ایران دارد.

ناطق‌نوری افزود: بوکسورهای ما در این مسابقات 8 راند مبارزه می‌کنند؛ یعنی 5 راند بیشتر از المپیک. شما ببینید این موضوع چقدر می‌تواند در سطح آمادگی یک بوکسور تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چند سهمیه‌المپیک کسب می‌کنیم، گفت: در حال حاضر نمی‌توانم به این سوال شما پاسخ دهم. ما هنوز 3 نماینده در کوران مسابقات APB داریم، ضمن اینکه رقابت‌های دیگری در راه کسب سهمیه المپیک 2016 ریو باقی‌مانده که ما باید در آنها شرکت کنیم.

رییس فدراسیون‌بوکس با بیان اینکه احتمال دارد نفرات دیگری از ایران در مسابقات APB شرکت کنند، اعلام کرد: بوکس‌ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است. به طور مثال یک پدیده در رده‌سنی جوانان در راه است که بی‌تردید در آینده بیشتر از او می‌شنوید.

ناطق‌نوری درباره عملکرد سرمربی‌اوکراینی تیم ملی بوکس بیان داشت: فعلا از عملکرد او راضی هستیم. البته ناگفته نماند عیار یک مربی در مسابقات مشخص می‌شود و باید بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان درباره او تصمیم‌گیری کنیم.

رییس فدراسیون بوکس درباره استارت دوباره لیگ بعد از تعطیلی 3 ساله تصریح کرد: فریبرز شمس برای راه‌اندازی لیگ پیش‌قدم شد و ما نیز اعلام کردیم در صورتی که بتواند استان‌ها را برای حضور در لیگ متقاعد کند به او برای برگزاری هرچه بهتر لیگ‌بوکس کمک خواهیم کرد. برگزاری یک لیگ منظم می‌تواند کمک شایانی به بوکس‌ایران داشته باشد زیرا جوانان زیادی از دل همین مسابقات به ما معرفی خواهند شد.

ناطق‌نوری درباره پخش‌تلویزیونی مسابقات لیگ‌برتر بوکس گفت: با صداوسیما صحبت‌هایی داشته‌ایم و امیدواریم امسال مسابقات لیگ را با پوشش‌تلویزیونی برگزار کنیم. بوکس رشته زیبا و مهیجی است و پخش تلویزیونی کمک می کند تا مردم بیش از پیش با این رشته جذاب آشنا شوند.

وی در پایان اظهار داشت: ما جزو رشته‌های مدال‌آور هستیم و امیدوارم بتوانیم در مسابقات المپیک 2016 ریو نیز مزه موفقیت را بچشیم.

کد خبر : ۲۹۲۴۵۱