خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مطرح کرد؛

نباید سرخابی‌ها به چالش کشیده شوند/ خروج از دو قطبی‌بودن فوتبال عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۱۸۱

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش با اشاره به اهمیت خصوصی‌سازی سرخابی‌ها گفت: نباید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به چالش کشیده شوند.

به گزارش ایلنا، سید شریف حسینی درباره بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: قانون خصوصی‌سازی به مجریان تکلیف کرده که حتما این اتفاق بیفتد و لذا راه گریزی از این موضوع وجود ندارد؛ بنابر این اجرای آن در هاله ای از ابهام نیست و فقط به دلیل نقل و انتقالات و مدیریت این باشگاه‌ها و شروع فصل جدید، شرایطی ایجاد شده که به ثبات نرسد.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل داشتن طرفداران زیاد متفاوت از سایر تیم‌ها هستند و همین موضوع حساسیت واگذاری این باشگاه‌ها را بالا برده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این که نمایندگان مجلس هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در بحث خصوصی‌سازی نباید دقت را فدای سرعت کرد، اظهار داشت: این کار مهم و بزرگی است که نیاز به دقت بالا دارد، بنابر این، واگذاری استقلال و پرسپولیس باید در نهایت دقت و صبر انجام شود چراکه این دو تیم لوکوموتیو حرکتی لیگ برتر فوتبال هستند و نباید به چالش کشیده شوند.

حسینی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی دنبال این  است که بهترین واگذاری صورت گیرد زیرا چالش این دو تیم نه تنها خودشان بلکه همه تیم‌های لیگ برتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در واقع وزارت اقتصاد و دارایی متولی اجرای این قانون است و به عنوان متولی باید اختیاراتی داشته باشند که به چارچوبی از واگذاری برسد تا در آینده باشگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس باید درست و منطقی و با شرایط تخصصی٬فنی و کارشناسی صورت گیرد؛‌ علاوه براین نباید دراین‌خصوص لاک پشتی عمل کرد و باید سرعت بالا را بالا برد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در خصوص صحبت‌های مهدی تاج رئیس سازمان لیگ مبنی براین‌که برخلاف تصور خارج شدن فوتبال از حالت دو قطبی‌ بودن به نفع این رشته نیست٬ گفت:به هرحال سرخآبی‌ها همیشه طرفداران بیشتری داشته و الان هم همین گونه است؛ خارج کردن فوتبال از حالت دوقطبی شعاری است که سال‌ها داده شده اما عملی نشده است چراکه تیم‌هایی مانند تراکتورسازی٬ سپاهان و ذوب آهن رقبای استقلال و پرسپولییس در لیگ برتر هستند؛ با این وجود، اگرچه خروج از دوقطبی، شعار زیبا و خوبی بود ولی اتفاق نیفتاد.

حسینی در خصوص واگذاری باشگاه راه‌آهن عنوان کرد: درخصوص این باشگاه حساسیت کمتری مطرح بود و به همین دلیل خصوصی‌سازی آن زودتر اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این‌که اعضای هیأت مدیره باشگاه راه آهن را برخی مسئولان کشوری تشکیل می‌دهند،اظهار داشت: شرکتی که باشگاه را خریداری می‌کند می‌تواند هرشخصی را برای هیأت مدیره انتخاب و از این افراد برای پیشبرد اهداف تیم استفاده کنند؛ پرسپولیس و استقلال هم می‌توانند شاکله خصوصی به بگیرند و از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز