خبرگزاری کار ایران

می‌خواهیم روی سکو برویم

کارخانه: مربی حرفه‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد/ مربیان کاله فرافکنی می‌کنند

سرمربی جدید تیم والیبال بانک‌سرمایه با رد شایعه فعالیت این تیم در استان‌‌گیلان تاکید کرد این تیم در تهران فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم والیبال بانک‌سرمایه قرار است این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال با قدرت ظاهر شود تا در نخستین حضورش در والیبال حتی روی سکو رفته و البته برای رسیدن به این هدف بازیکنان‌بزرگی را به خدمت گرفته تا زیر نظر مصطفی کارخانه خود را مهیای حضور در لیگ کنند.

البته شایعه شده بود این تیم فعالیت خود را در استان گیلان آغاز خواهد کرد که سرمربی این تیم نسبت به این شایعه واکنش نشان داد و تاکید کرد فعالیت این تیم در تهران خواهد بود و برنامه‌ای برای حضور تیم در استانی غیر از تهران اندیشیده‌ نشده است.

مصطفی کارخانه درباره اعلام اسامی تیم بانک‌سرمایه و برنامه‌های این تیم در فصل نقل و انتقالات و همچنین جذب 2 بازیکن خارجی با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

شنیده‌شده قرار است به عنوان نماینده‌گیلان در لیگ شرکت کنید، آیا شما تایید می‌کنید؟

اصلا حضور بانک‌سرمایه در لیگ به عنوان نماینده گیلان صحت ندارد. با هماهنگی که با مسئولان بانک سرمایه داشتیم اعلام شد به عنوان نماینده تهران در لیگ شرکت می کنیم. مسابقات ما احتمالا در خانه والیبال یا سالن آزادی برگزار خواهد شد.

اسامی بازیکنان چند روز پیش از سوی شما اعلام شد و اینکه بازیکن دیگری هم مدنظر شماست به تیم بانک سرمایه اضافه شود؟

تقریبا تمام بازیکنانی که مد نظرمان بود را جذب کردیم و باشگاه نیازی به بازیکن خاصی ندارد. ممکن است چند بازیکن جوان و آینده‌دار به تیم اضافه کنیم. امسال لوکاش توماش ژیگادلو، پاسور سابق تیم ملی والیبال لهستان و یک بازیکن صرب 2 بازیکن خارجی ما در این فصل هستند. دو بازیکنی که با قیمت بسیار مناسب حاضر شدند برای تیم بانک‌سرمایه بازی کنند.

مربی تیم کاله عنوان کرده بود برخی بازار نقل و انتقالات را خراب کرده‌اند، موافقید با حرف‌های بهروز عطایی؟

حرف های مربی کاله را به هیچ عنوان قبول ندارم، چطور سال های قبل که تیم کاله در سال های قبل 5 یا 6 ملی پوش را در اختیار می گرفت بهروز عطایی از خراب شدن بازار نقل و انتقالات حرفی نمی زد، امسال که تیم کاله در جمع مدعیان نیست و تازه به جمع لیگ برتری ها پیوسته مربیانش از خراب شدن بازار نقل و انتقالات حرف می زنند.

تقسیم‌شدن ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف تا چه اندازه به جذابیت مسابقات کمک می‌کند؟

امسال تنور نقل و انتقالات همانند گذشته با تقسیم شدن ملی پوشان داغ است. تمام تیم هایی که قصد دارند در والیبال نتایج بهتری کسب کنند دنبال جذب ستاره های تیم ملی هستند. تقسیم شدن بازیکنان در لیگ به جذاب شدن مسابقات لیگ کمک می کند. تیم های مثل پیکان، شهرداری ارومیه، بانک سرمایه برای جذب این بازیکنان رقابت شدیدی با هم دارند. اعتقاد دارم تقسیم شدن ملی پوشان  سطح کیفی مسابقات را بالا می برد.

گفته می‌شود بانک‌سرمایه با چند ملی‌پوش میلیاردی قرارداد بسته...

ما سعی کردیم با هماهنگی فدراسیون عرف را رعایت کنیم. بازیکنانی که امسال به خدمت گرفتیم قرارداد فصل قبل آنها در سازمان‌لیگ وجود دارد و ما با اندکی افزایش این نفرات را جذب کرده‌ایم. دو بازیکن خارجی که امسال به خدمت گرفتیم مبلغ قراردادشان 100 هزار یورو است.بازیکنان خارجی با کیفیت حاضرند با مبالغی کمتر از برخی بازیکنان ایرانی در لیگ ما بازی کنند.

برنامه آماده‌سازی خارج از کشور هم برای تیم در نظر دارید؟

اولویت ما هم مانند بقیه تیم ملی والیبال است، پس از اتمام مسابقات جام‌جهانی ژاپن فقط دو یا سه هفته ملی پوشان مان را در اختیار داریم . ملی‌پوشان یک دوره زمانی طولانی را در شرایط سخت تمرین و مسابقه پشت سر می‌گذارند و کاملا خسته به باشگاه‌ها بر می‌گردند. چند کمپ تمرینی داخلی برای آماده‌سازی در نظر گرفتیم و احتمال دارد در نیم فصل دوم ممکن یک اردوی خارجی برویم.

قول قهرمانی به مسئولان بانک سرمایه داده‌اید؟

مربی حرفه‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد. هر جا رفتم به مسئولان باشگاه قول داده‌ام تمام تلاشم را برای موفقیت تیمم انجام دهم اما با چشم‌اندازی که در باشگاه ترسیم کردیم، هدف ما حضور در جمع 3 تیم برتر لیگ است.

گفت‌وگو: ابوذر مارکلایی

کد خبر : ۲۹۳۵۲۴