خبرگزاری کار ایران

تیمی که بازیکن دارد نتیجه می‌گیرد؛

عبداللهی: ستاره‌های لیگ‌پانزدهم مربیان هستند، نه بازیکنان/ پرسپولیس جلوتر از استقلال است

پیشکسوت استقلال معتقد است در لیگ بدون‌ستاره فوتبال‌ایران، این مربیانی نظیر دایی و قلعه‌نویی هستند که می‌درخشند.

نصرالله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: سال‌گذشته هم لیگ فقر ستاره و بازیکنان نخبه داشت و امسال هم همین شرایط بر لیگ‌برتر حاکم است و در این بی ستاره‌گی فوتبال، باشگاه‌ها به بازیکنان بی کیفیت خارجی روآوردند که تاثیری در رشد فوتبال ما نداشتند.

عبداللهی ادامه داد : اینکه لیگ فوتبال ما بدون ستاره شده اتفاق بسیار تلخی است و شاید تنها تیم‌هایی نظیر سپاهان یا فولاد که از تیم های پایه خوبی برخوردارند، می‌توانند به داشتن ستاره‌ها امیدوار باشند و گرنه سایر تیم‌ها تنها یک مصرف‌کننده صرف هستند.

مربی سابق استقلال درباره اینکه آیا در لیگ بی‌ستاره می‌توانیم به درخشش جوان‌ها دل‌خوش باشیم، گفت: سال‌گذشته جوان‌ها درخشش‌های مقطعی در لیگ داشتند ولی آنها در حد ستاره نبودند. وحید امیری، مرتضی پور علی‌گنجی، سروش رفیعی، کاوه رضایی، مسعود حسن‌زاده و ... از جمله جوان‌های خوب فصل‌قبل بودند ولی این جوان‌ها هم در حدی نبودند که بتوان آنها را ستاره قلمداد کرد.

پیشکسوت‌استقلال درباره تغییرات این تیم در فصل نقل و انتقالات و ارزیابی‌اش از این تیم گفت: استقلال تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنانش داشته و این تغییرات نیاز به زمان دارد تا در قالب تیمی شکل کاملی به خود بگیرد، از همین رو هواداران باید صبور باشند و اجازه بدهند تیم انسجام لازم را پیدا کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس با توجه به اینکه کادر  فنی‌اش دستخوش تغییر نشده و مربیانش روی بازیکنان شناخت خوبی داشتند، کمی از استقلال جلوتر است ولی استقلال برای تیم‌شدن نیاز به زمان بیشتری دارد و کار مظلومی به ویژه در هفته‌های اول سخت است. 

کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه مظلومی از تجربه لازم برای هدایت استقلال برخوردار است، گفت: مظلومی خودش بازیکن استقلال بوده و سابقه مربیگری در این تیم بزرگ را دارد و اگر بتواند هفته‌های اول با استقلال خوب نتیجه بگیرد می‌تواند در ادامه نتیجه بگیرد و ناکامی 2 فصل اخیر استقلال را جبران کند.

عبداللهی درباره مدعیان امسال لیگ‌برتر تاکید کرد: تجربه نشان داده تیم‌هایی که بازیکنان خوبی دارند، موفق‌ترند و از همین رو سپاهان و ذوب‌آهن امسال هم مدعی هستند، ضمن اینکه فولاد و تراکتورسازی هم بازیکنان خوبی دارند و نباید از کنار آنها به سادگی گذشت.

کد خبر : ۲۹۳۷۶۵