خبرگزاری کار ایران

اختلافی بین هیات‌مدیره با برانکو نیست

توضیحات جعفر کاشانی درباره بایگانی شدن پیراهن شماره 7 پروین

رئیس هیأت‌مدیره باشگاه‌پرسپولیس گفت: بایگانی‌شدن پیراهن شماره 7 کاری سمبلیک و فرهنگی بود چراکه علی پروین با عملکرد خود به این شماره اعتبار بخشید.

به گزارش ایلنا، جعفر کاشانی افزود: هیجان فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است ولی ما تیم خیلی خوبی داریم و برانکو هم مربی بسیار فهمیده‌ای است.

وی ادامه داد: مدیریت ضمن آشنایی به اصول کار، زحمت می‌کشد تا آنچه سرمربی می‌خواهد فراهم شود. تمام تلاش بر این بود تیم بر اساس تفکر برانکو بسته شود. البته پرسپولیس باشگاه‌بزرگی است و به همین جهت گاهی شیطنت‌هایی هم اتفاق می‌افتد. شخصا امیدوارم به یاری خدا و با حمایت هواداران و با امکاناتی که فراهم است، تیم خوبی درست شود.

رئیس هیأت‌مدیره باشگاه‌پرسپولیس افزود: ما بازیکنان نخبه و کارآمدی از گذشته داریم که این فضا را خوب می‌شناسند و می‌توانند جوانترها را به خوبی هدایت کنند و نفرات جوانی هم جذب کردیم که در کنار پتانسیل فنی، انگیزه، شور و انرژی دارند که ویژگی جوانی است. این تیم می‌تواند به نتایج خوبی برسد و البته نتیجه برای یک باشگاه فقط برد و باخت نیست. تاثیر آنچه اتفاق می‌افتد روی فرهنگ جامعه و حالات هواداران برای ما اهمیت دارد. نتیجه در این است که سازندگی کنیم و مجموعه پرسپولیس را به سمتی پیش ببریم که تشکیلات سازمان یافته باشگاهی داشته باشد.

کاشانی متذکر شد: خوشبختانه کار در این مسیر را آغاز کرده‌ایم و روزی که این اتفاق روی دهد یعنی راه حل بسیاری مشکلات در باشگاه وجود خواهد داشت. آنگاه دیگر این پرسپولیس نیست که باید وقت و انرژی بسیار بگذارد و از امور دیگر بزند که مثلا بازیکنی پیدا کند که به بازی در جناح چپ بخورد یا نه، بلکه آن زمان این دیگران چه بازیکنان و چه بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی هستند که برای حضور در کنار پرسپولیس لحظه شماری خواهند کرد اما این اتفاق یک شبه روی نمی‌دهد، همانطور که مشکلات کنونی، حاصل امروز و دیروز نبود، بلکه میراثی بر جا مانده از دهه‌های اخیر است.

وی درباره مطالب و شائبه‌هایی که در این مدت درباره بروز اختلاف بین مدیریت و کادر فنی مطرح می‌شد، ادامه داد: چنین مساله‌ای وجود نداشته است. ما یک کار گروهی انجام می‌دهیم. کار گروهی فرهنگ و شکل خاص خودش را دارد. نقطه نظرات مختلف برای بهتر شدن تصمیم‌ها باید وجود داشته باشد و مطرح شود. اگر همه فکرها به یک شکل باشد که حضور چند نفر و کار گروهی چه معنی دارد. ممکن است نقطه نظرات در یک راستا نباشد اما هدف یکی و آن هم رفع مشکل است. از این منظر با قاطعیت می‌گویم هیچ اختلافی وجود ندارد و همه چیز به خوبی پیش رفت. در بخش مدیریتی هم اینگونه است و مدیریت باشگاه به خوبی کار خود را انجام می‌دهد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

رئیس هیأت‌مدیره باشگاه‌پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوارم همانطور که اکنون دانشگاه ساخته شده تا پرسپولیس در چنین عرصه‌ای حضور داشته باشد و آدم لذت می‌برد روزی باشگاه به شکلی که می‌خواهیم ساخته شود و در عرصه‌های جدیدی که ضروری است، حضور پیدا کند. شاید بسیاری تصور کنند شدنی نیست ولی من می‌گویم اگر همه کمک کنیم می‌شود. همانطور که در شاهین تشکیلاتی راه انداختم که برای همیشه ماندگار شد، می‌توانیم برای پرسپولیس به شکلی گسترده‌تر در این مسیر گام برداریم. پیش از این تلاش کردیم اما آدمی به امید زنده است و باز تلاش خواهیم کرد.

کاشانی همچنین با اشاره به بایگانی شدن شماره «7» پرسپولیس تصریح کرد: این حرکت یک کار سمبلیک و فرهنگی خوب بود. فقط بحث یک شماره نیست. این حرکت در دل خودش یک پیام دارد، پیامی برای بازیکنان فعلی تیم و دیگران. پیام این است که پرسپولیس یک باشگاه ریشه‌دار است، قدمت دارد، پیشینه دارد و پیشینیانی که باعث فخر و مباهات این باشگاه و فوتبال ایران بوده‌اند. اینکه به بازیکنان توجه بدهیم این پیراهنی که پوشیده‌اند فقط یک لباس و پارچه نیست. اینکه از خود بپرسند پیش از این، چه کسانی این شماره‌ها را پوشیده‌اند، چه کرده‌اند، چطور فکر می‌کردند پرسپولیس این شد تا امروز وقتی این پیراهن را می‌پوشند و بیش از هر کسی مورد توجه قرار می‌گیرند، باید طرز تفکر، رفتار و عملکرد خود را بر این اساس تنظیم کنند. من از کسی که این فکر و ایده را ارائه کرد تشکر می‌کنم چون کار زیبا و ارزشی بود.

رئیس هیأت‌مدیره باشگاه‌پرسپولیس تاکید کرد: علی پروین با فرهنگ خودش با بهترین بچه‌هایی که این باشگاه و فوتبال‌ایران به خود دید دورانی طلایی و درخشان که بهترین دوران بود رقم زد. امروز مانند آن بچه‌ها وجود ندارد. آنها با تمام وجود و اخلاص خود بازی کردند، چون این پیراهن را درک کردند. آنها برای هر گل و پاس گل خود دنبال پاداش و هدیه نبودند، بلکه تلاش برای تیم تمام فکر و ذهن‌شان را تسخیر کرده بود. من بابت این حرکت تشکر می‌کنم و امیدوارم این تفکر ارزشی و این حرکت به جامعه منتقل شود. همچنین می‌گویم این شماره‌ها و این میز و صندلی‌ها به خودی خود اعتباری ندارد. این عملکرد و باورهای ما است که به اینها ارزش می‌دهد.

وی در پایان به سایت باشگاه گفت: علی پروین با عملکرد خودش به آن شماره چنان اعتباری بخشید و امیدوارم تک‌تک بازیکنان و تمام جامعه همه در این مسیر حرکت کنند. همچنین امیدوارم روزی در همین پرسپولیس موزه‌ای داشته باشیم تا هواداران نسل‌های آینده و بازیکن ما بیاید و ببیند پرسپولیس چه بود. چگونه پرسپولیس شد. این پیراهن را چه کسانی پوشیده‌اند و چه افتخاراتی رقم زدند. مکری‌ها، شاهرخی‌ها و دیگران که بودند و آنگاه ارزش‌ها و احترام‌ها بیشتر می‌شود.

کد خبر : ۲۹۳۷۸۳