خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش؛

وزارت‌ورزش بر امور فدراسیون‌ها تسلط ندارد/وزارتخانه بهانه‌تراشی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۱۳۵

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس معتقد است اداره شدن چندین فدراسیون ورزشی توسط سرپرست و انتخاب نشدن رئیس برای آنها، تسلط وزارت ورزش بر این حوزه را زیر سئوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدهادی حسینی در واکنش به اداره‌شدن چندین فدراسیون ورزشی توسط سرپرست و عدم انتخاب رئیس برای آنها، بیان داشت: به نظر می آید وزارت ورزش بر این موضوع تسلط ندارد و اعلام این مطلب که شخص مناسبی برای تصدی این سمت ها پیدا نشده، بهانه‌تراشی است زیرا آنها حتی می‌توانند با اعلام عمومی و ثبت نام افراد واجدالشرایط، گزینه مناسب ریاست فدراسیون را پیدا کنند.

نماینده قائمشهر در مجلس با بیان اینکه آیا کسانی که پیش از این فدراسیون‌ها را اداره می‌کردند، ویژگی خاصی نداشتند، ادامه داد: هر کس شرایط ریاست فدراسیون را دارد باید بتواند ثبت‌نام کند و در ادامه کار، زمانی برای تعیین صلاحیت آن‌ها تعیین می‌شود تا صلاحیت‌های سیاسی٬ اخلاقی و توانایی‎های آن‌ها سنجیده و بررسی شود و در مدت مشخصی در رأس کار قرار بگیرند؛ لذا این امر، کار جدیدی نیست که تاکنون کشف نشده باشد.

حسینی اضافه کرد: عدم انتخاب روسای فدراسیون ها، توجیهی برای درست عمل نکردن در این رشته ها است؛ یکی از مشکلات وزارت ورزش این است که به دنبال حل مسئله نیست و همه وزار این تفکر را دارند که ممکن است افرادی که کار را بر عهده می گیرند، از جنس خودشان نباشد و در تفکر با یکدیگر متفاوت باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در مورد معلق بودن گزینه ریاست یکی از فدراسیون‌ها به دلیل دو شغله بودن، گفت: در اغلب کشورهای دنیا فدراسیون‌ها را کسانی اداره می‌کنند که سنی از آن ها گذشته و تجربه داشته باشند و پیشکسوت باشند؛ لذا ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود مگر این که  شخص به صورت تمام وقت در فدراسیون باشد. اما اگر کسی مثلا شهردار باشد و رئیس فدراسیون هم باشد، بهتر است زیرا می‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی در ورزش بهره بگیرد؛ کما این‌که این اتفاق قبلا هم افتاده است.

یادآوری می شود در حال حاضر 7 فدراسیون ورزشی بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند که فدراسیون‌های اتومبیلرانی، دوومیدانی، تنیس روی میز، گلف، شطرنج، پزشکی ورزشی و ورزش دانشگاهی از جمله آنها هستند و باید منتظر برگزاری انتخابات برای مشخص شدن روسای خود باشند؛ ضمن آنکه رئیس فدراسیون تیروکمان هم دوشغله است و این فدراسیون منتظر  اعلام نظر وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز