خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا؛

چین‌تایپه تیمی با ۱۵ حضور بی‌مدال

هجدهمین دوره مسابقات‌والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مردادماه آغاز می‌شود و تیم چین‌تایپه سومین حریف ایران در این رقابت‌هاست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از نهم مردادماه در تهران آغاز و به مدت 9 روز پیگیری خواهد شد.

در این رقابت‌ها 16 کشور شرکت دارند که تیم ملی ب والیبال ایران با تیم‌های قزاقستان، کویت و چین‌تایپه در گروه A دور مقدماتی رقابت خواهد کرد.

تیم ملی ب والیبال ایران از ساعت ۱۹ روز یکشنبه یازدهم مردادماه در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها برابر چین تایپه صف‌آرایی خواهد کرد.

تیم ملی چین تایپه امسال در حالی برای شانزدهمین بار در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شرکت می‌کند که در 15 حضور قبلی خود مدالی به دست نیاورده است.

تیم ملی والیبال مردان چین‌تایپه در سال ۱۹۸۳ نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرد که در اولین حضور، بهترین مقام این تیم نیز رقم خورد و در جایگاه‌چهارم مسابقات قرار گرفت، عنوانی که در سال ۱۹۹۷ نیز دوباره تکرار شد.

رتبه‌پنجمی سال ۱۹۹۱، 3 جایگاه‌ششمی در سال‌های ۱۹۸۷، ۱۹۹۵ و ۲۰۰۱، جایگاه‌هفتمی سال ۱۹۹۹، دو رتبه هشتمی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹، سه جایگاه‌نهمی در سال‌های۱۹۸۹، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳، جایگاه‌دهمی۱۹۹۳، جایگاه‌یازدهمی و سیزدهمی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۵ از دیگر نتایج عملکرد تیم ملی والیبال چین‌تایپه در مسابقات قهرمانی آسیا است.

ایران در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با تیم ملی الف موفق به کسب مقام قهرمانی در قاره کهن آسیا شد و حال باید دید تیم ملی ب نیز توانایی تکرار این عنوان را برای ایران در سال ۲۰۱۵دارد؟

در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا تا کنون تنها 6 کشور ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ایران، استرالیا و قزاقستان موفق به کسب مدال شده‌اند که جدول آن به قرار زیر است:

1- ژاپن: ۷ طلا، ۳ نقره، ۳ برنز و مجموع ۱۳ مدال

2- کره جنوبی: ۴ طلا، ۴ نقره، ۸ برنز و مجموع ۱۶ مدال

3- چین: ۳ طلا، ۶ نقره، ۴ برنز و مجموع ۱۳ مدال

4- ایران: ۲ طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع ۴ مدال

5- استرالیا: یک طلا، ۲ نقره، یک برنز و مجموع ۴ مدال

6- قزاقستان: تنها یک نقره

کد خبر : ۲۹۴۲۶۱