خبرگزاری کار ایران

پروین همیشه بازیکن ملی و باتجربه می‌گرفت؛

محمدخانی: پرسپولیس بازیکن بزرگ ندارد/ نباید سرنوشت دایی برای برانکو تکرار شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است این تیم برخلاف سال‌های گذشته فاقد بازیکن بزرگ است تا تیم را درون زمین رهبری کند.

ناصرمحمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دیدار پرسپولیس با پدیده‌مشهد گفت: با یک بازی نمی‌توان درباره یک تیم نظر داد. تیم باید حداقل 7-8 بازی انجام دهد بعد درباره نتایج و آینده و اینکه مدعی خواهد بود یا نه نظر بدهیم. الان وقت قضاوت درباره پرسپولیس نیست.

وی ادامه داد: بچه‌ها باید بازی نخست را می‌بردند تا شروع خوبی در لیگ پانزدهم داشته باشند. بازی در تهران برگزار شد و بازی خانگی بود و بچه‌ها باید 3 امتیاز این بازی را می‌گرفتند ولی یک تساوی برای شروع لیگ نتیجه بدی هم نبود. هر چند اگر می‌بردند با روحیه بالاتری به استقبال بازی دوم لیگ می‌رفتند.

این مهاجم پیشین‌سرخ‌ها در ادامه متذکر شد: شاگردان برانکو می‌توانستند برنده این بازی باشند، با این حال هنوز جای جبران وجود دارد. تیم‌های دیگر مقابل پرسپولیس و استقلال همیشه با انگیزه به میدان می‌آیند و تمام توان خود را به کار می‌برند چرا که این بازی‌ها پخش تلویزیونی دارد و بازیکنان دیده می‌شوند و حتی با درخشش در چنین بازی‌هایی به تیم‌ملی راه پیدا می‌کنند.

محمدخانی همچنین خاطرنشان کرد: برای پرسپولیس و استقلال هر بازی لیگ حکم فینال را دارد چرا که هم بازی‌های خانگی در ورزشگاه‌آزادی و هم بازی‌های خارج از خانه کار سختی مقابل تیم‌های با انگیزه لیگ دارند که به همین دلیل کار آنها نسبت به برخی دیگر از تیم‌های مدعی دشوارتر است.

وی درباره یارگیری برانکو در فصل نقل و انتقالات گفت: به نظر من در یارگیری بد نبودند چرا که آنچه در توان باشگاه بود ارایه کردند و برانکو تقریبا بازیکنانی را که می‌خواست جذب کرد.

محمدخانی در پاسخ به این سئوال که کادر فنی و مدیران‌ باشگاه از جوانگرایی دم می‌زدنند ولی برخی جوانگرایی تیم را زیر سئوال می‌برند، گفت: تیم جوانگرایی کرده ولی برخی از بازیکنان جوانی که جذب شده‌اند شاید از نظر سنی جوان باشند ولی از نظر بازی چندان هم بی‌تجربه نیستند.

وی افزود: بازی‌کردن در تیمی مانند پرسپولیس آسان نیست. هر بازیکنی حتی باتجربه شاید نتواند در پرسپولیس خود و توانایی‌هایش را نشان دهد. من یادم نمی‌رود زمانی که علی پروین تیم پرسپولیس را می‌بست، بازیکنانی را به خدمت می‌گرفت که یا تجربه‌ملی داشتند یا امتحان خود را در تیم‌های پایین‌تر جواب داده بودند. وی بازیکنانی را جذب می‌کرد که بتوانند به پرسپولیس چیزی بیافزایند، نه اینکه پرسپولیس میدانی برای کسب تجربه آنها باشد.

این بازیکن اسبق پرسپولیس تاکید کرد: بازیکنانی باید به پرسپولیس و استقلال بیایند که از پختگی لازم برخوردار باشند.علی پروین هرگز اجازه نمی‌داد بازیکنی که تجربه لازم را ندارد به پرسپولیس بیاید و معمولا تیمی را تشکیل می‌داد که تلفیقی از با تجربه‌ها و بازیکنان جوان و میدان‌دیده بود.

محمدخانی در پاسخ به این سئوال که عده‌ای معتقدند این پرسپولیس در زمین مسابقه «بزرگتر» ندارد تا تیم را رهبری کند، گفت: بله، من هم موافق‌ام. با رفتن محمد نوری عملا پرسپولیس در میدان‌مسابقه بازیکن‌بزرگی ندارد. زمانی علی‌پروین کاپیتان و بزرگ پرسپولیس بود که 70-80 بازی ملی داشت و به همین ترتیب بعد از وی بازیکنان‌بزرگی مانند محمد پنجعلی، حمید درخشان، احمدرضا عابدزاده، کریم باقری، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی بازوبند پرسپولیس را بر بازو می‌بستند و بزرگ‌تر تیم بودند ولی حالا به ترکیب پرسپولیس نگاه کنید تا متوجه شوید بزرگترین بازیکنان تیم چه کسانی هستند!

این ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران اضافه کرد: بازیکنی که بتواند درون زمین تیم را رهبری کند الان در پرسپولیس نیست؛ با احترام به همه بازیکنان حال حاضر پرسپولیس معتقدم نباید می‌گذاشتند نوری از تیم جدا شود ولی اتفاق‌هایی افتاد که وی رفت و بعد که سید جلال حسینی را نخواستند که اگر به پرسپولیس برمی‌گشت قدرت رهبری تیم را داشت که چنین اتفاقی نیفتاد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره بازی هفته دوم پرسپولیس در اهواز مقابل استقلال این شهر نیز گفت: بازی در اهواز با توجه به شرایط هوایی این شهر خیلی دشوار است. گرمای هوا در تابستان به حدی بالاست که اجازه تمرکز را از بازیکن می‌گیرد و فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کند.

محمدخانی متذکر شد: پرسپولیس باید مقابل این تیم 3 امتیاز را بگیرد تا در همین هفته‌های نخست لیگ از کورس مدعیان عقب نیفتد که در ادامه کار برای جمع کردن امتیاز دشوارتر هم می‌شود. این بازی حکم فینال را برای سرخ‌پوشان دارد که باید هر طور شده با دست پر به تهران برگردند که در غیر این صورت از قافله مدعیان عقب می‌افتند.

وی درباره اینکه برخی مدعی هستند اختلاف‌هایی بین مدیران‌باشگاه و برانکو وجود دارد که ممکن است آینده این مربی کروات را روی نیمکت پرسپولیس به مخاطره بیندازد، تاکید کرد: من خیلی در جریان اختلاف‌ها نیستم و نظری در این باره ندارم ولی امیدوارم پرسپولیس نتیجه بگیرد تا مردم و هواداران این تیم با نتایج خوب شاد شوند. هدف همه ما پیشکسوتان و کسانی که به این تیم علاقه داریم کمک به نتیجه گرفتن است چرا که می‌دانیم تیم اگر نتیجه بگیرد مردم شاد می‌شوند.

محمدخانی اذعان کرد: نتیجه گرفتن پرسپولیس از مدیران باشگاه گرفته تا مربیان و بازیکنان برای خودشان خوب است. تیم اگر نتیجه بگیرد بازی‌های بازیکنان هم به چشم می‌آید و حتی ممکن است با نتایج خوب تیم شرایط برای ترانسفر بازیکن هم فراهم شود همان‌طور که پیش از این هم این اتفاق افتاده و بازیکنان زیادی از پرسپولیس ترانسفر شدند.

وی در پایان افزود: امیدوارم پرسپولیس با تلاش همه عوامل و بازیکنان و کادر فنی نتیجه بگیرد تا سرنوشت دایی برای برانکو تکرار نشود. خواسته تماشاگران از مدیران و کادر فنی و بازیکنان کسب نتیجه است که امیدوارم پس از ناکامی‌های سال‌های اخیر شاهد موفقیت پرسپولیس باشیم.

کد خبر : ۲۹۴۹۴۹