خبرگزاری کار ایران

قضاوت درباره لیگ زود است اما...

چرخابی: سپاهان 4 اشکال اساسی دارد/ استقلال دونده، پرسپولیس با اشتباهات فصل قبل

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۹۵۱

سرمربی اسبق تیم فوتبال سپاهان معتقد است این تیم فصل را با آمادگی کامل و حساب شده شروع کرد اما انتظارات از سپاهان برآورده نشد.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عملکرد تیم سپاهان در هفته نخست لیگ پانزدهم افزود: سپاهان تقریبا تنها تیمی بود که بلافاصله بعد از اتمام فصل گذشته، یارگیری را شروع کرد و با نظر فرکی بازیکنانی که می‌توانستند به تیم کمک کنند را جذب کرد. از 8 هفته زمانی که این تیم برای آماده سازی پیش از شروع فصل در اختیار داشت به خوبی استفاده کرد. تیم سپاهان 8 هفته تا شروع مسابقات تمرین کرد و بازی‌های تدارکاتی خوبی در اردوی ترکیه انجام داد. در واقع تیم سپاهان به عنوان مدافع قهرمانی فصل را حساب شده آغاز کرد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند.

وی ادامه داد: به گفته فرکی اگر بازیکن آماده ای نظیر شهاب گردان درون دروازه سپاهان نبود شاید این تیم در هفته اول با شکست رو‌به رو می‌شد. درخشش و عملکرد عالی گردان بود که تیم را نجات داد، در غیر این صورت استقلال خوزستان می‌توانست در 10 دقیقه ابتدایی بازی، 2 گل به ثمر برساند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره ضعف‌های سپاهان در این دیدار گفت: اول از همه، بازیکنان خارجی که با توجه به سابقه و توانایی‌های‌شان باید در تیم از ابتدا بازی می کردند که هرکدام به دلایلی در بازی نبودند. نکته دوم نبودن محرم نویدکیا بود که به گفته تمام کارشناسان فوتبال اگر فصل گذشته در سپاهان بازی نمی‌کرد تیم قهرمان نمی‌شد. نکته سوم را می توان دست کم گرفتن تیم استقلال خوزستان دانست. بازیکنان این تیم اگرچه جوان بودند و خیلی سرشناس نبودند اما خوب و باانگیزه ظاهر شدند. ایراد بعدی سپاهان علی کریمی و سرلک بود. استفاده از دو بازیکن هافبک دفاعی در سیستمی که چهار هافبک بیشتر نداشت اشتباه بود و جای خالی یک بازیکن طراح نیز حس می‌شد. سپاهان با همین سیستم باید با یک هافبک بازی کند. یا کریمی یا سرلک.

وی همچنین متذکر شد: سپاهان از سال گذشته تاکنون هنوز دفاع تیمی منسجم و خوبی ندارد. اینکه بازیکنان استقلال خوزستان به راحتی در موقعیت گل قرار می‌گرفتند، نشان دهنده این است که "دفاع تیمی" سپاهان مشکل دارد. با تمام این اوصاف سپاهان توانست با تجربه خود 3 امتیاز این بازی را از آن خود کند اما اگر می‌خواهد بار دیگر قهرمان لیگ شود باید خیلی بهتر از این‌ها بازی کند. دفاع تیم باید بداند تیم‌های لیگ به ویژه ذوب‌آهن فوروارد‌های خطرناکی دارند و اگر مثل هفته پیش در دفاع اشتباه کنند، تیم حریف موقعیت‌ها را به این آسانی از دست نمی‌دهد.

حسین چرخابی در انتها به عملکرد دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی در هفته اول لیگ اشاره کرد و گفت: در هفته نخست اظهار نظر درباره مدعیان قهرمانی و سقوط خیلی زود است تنها می‌توان گفت استقلال متعصب و دونده بود. برهانی در سراسر عمر فوتبال خود هیچ‌ زمانی تا این اندازه ندویده بود و پاس نداده بود. این نشان می‌دهد مظلومی از لحاظ روحی و روانی توانسته تاثیرات بسیار مثبتی روی تیم بگذارد و بدنساز این تیم کارش را خیلی خوب انجام داده است.

وی ادامه داد: قضاوت در مورد پرسپولیس زود است. این تیم 4-5 بازیکن اصلی از جمله مهدی طارمی و سوشا مکانی را در اختیار نداشت. پرسپولیس اگر بخواهد تا آخر رقابت‌ها همین تیمی باشد که ما دیدیم؛ مدعی قهرمانی‌نخواهد بود. پرسپولیس باید کامل به زمین بیاید تا قضاوت بهتری از عملکرد این تیم داشته باشیم. خط دفاع تیم وقتی خوب است که به هیچ‌وجه به مهاجمین تیم مقابل اجازه ندهد صاحب فرصت شوند. پرسپولیس مثل سال گذشته در کار دفاع خطی مشکل داشت و بازیکنان این پست اشتباهات بچه‌گانه زیادی انجام دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز