خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی مردان آسیا-تهران؛

شکست ملی پوشان والیبال مقابل کره‌‌‌جنوبی/ انتقام چشم‌بادامی‌ها از تیم دوم ایران

تیم‌ ملی ب والیبال ایران مقابل کره جنوبی تن به شکست داد تا به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شود.

به گزارش ایلنا، در آخرین دیدار دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی از ساعت 19 به مصاف هم رفته‌اند که تیم کره موفق شد 3 بر یک این دیدار را به سود خود به پایان برد.

پیمان اکبری تیم ملی ایران را با ترکیب فیاضی، زرینی، وادی، پیروت‌پور، غلامی و شریفات به همراه علی حسینی لیبروی تیم راهی این دیدار کرد که ست نخست با امتیاز 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسید.

کره‌ای‌ها در ست‌دوم موفق‌تر عمل کردند و در رقابتی پایاپای موفق شدند 28 بر 26 نتیجه ست را به سود خود رقم بزنند تا کار دو تیم به تساوی یک بر یک کشیده شود.

ست سوم کره‌ای‌ها تیم برتر میدان بودند و اجازه خودنمایی به شاگردان اکبری ندادند و با ارائه بازی برتر 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا 2 بر یک پیش بیفتند.

ست چهارم در حالی آغاز شد که تیم ایران برای جبران ست‌های باخته به میدان آمده بود تا مقابل هواداران خودی در آزادی تسلیم نشود اما نتیجه پایانی این ست 25 بر 23 به سود کره‌ بود تا چشم‌بادامی‌ها 3 بر یک برنده این دیدار لقب بگیرد و نخستین شکست شاگردان پیمان اکبری ثبت شود.

کره با این پیروزی به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کرد و ملی‌پوشان ایران هم به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شدند.

قطر پای دیوار چین ماند

در دیگر دیدار عصر امروز تیم‌های ملی قطر و چین از گروهاز ساعت 17 به مصاف هم رفتند که چینی‌ها این دیدار را به سختی به سود خود رقم زدند. ملی‌پوشان قطر ست‌های اول و سوم این مسابقه را با امتیاز مشابه 25 بر 17 با پیروزی پشت سر گذاشتند اما ست‌های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 19 و 15 بر 10 مغلوب چین شدند. چین با پیروزی در این دیدار، 9 امتیازی شد و در صدر گروه F بالاتر از قطر 5 امتیازی قرار گرفت. با این حساب چین به عنوان تیم اول گروه در مرحله یک‌چهارم نهایی باید از ساعت 15 پنج‌شنبه مقابل تایلند قرار بگیرد و قطر از ساعت 19 به مصاف تیم چین‌تایپه برود .

عبور استرالیا از سد ژاپن

تیم ملی والیبال استرالیا در دومین روز مرحله دوم جام هجدهم به نخستین پیروزی خود در این مرحله دست یافت. دو تیم ژاپن و استرالیا در این دیدار پایاپای پیش رفتند. ژاپنی ها ست اول را 25 بر 23 به نفع خود تمام کردند. اما در ست های دوم تا چهارم با نتیجه ای نزدیک به ترتیب 25 بر 21، 25 بر 23 و 25 بر 21 مغلوب شدند. استرالیا با کسب این پیروزی و 3 امتیاز به رده سوم جدول گروه F صعود کرد و ژاپن تنها با یک امتیاز در این مرحله به رده چهارم سقوط کرد.

ناکامی عمان مقابل کویت

تیم ملی والیبال عمان در پنجمین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی آسیا نیز مغلوب شد تا همچنان بدون پیروزی به کار خود ادامه دهد. عمان که در این بازی تلاش زیادی برای رسیدن به نخستین پیروزی خود داشت، تنها دست آوردش پیروزی 25 بر 23 در ست دوم این بازی بود. اما کویتی ها که حاضر به شکست نبودند در ست های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 22، 25 بر 21 و 25 بر23 پیروز شدند و سه امتیاز این بازی از آن خود کردند. تیم های شرکت کننده در جام هجدهم فردا استراحت دارند و مرحله یک چهارم نهایی از روز پنج شنبه آغاز می شود که عمان قعر نشین گروه H به مصاف تیم سوم گروه G خواهد رفت و کویتی ها به عنوان تیم سوم گروه باید آماده رویارویی با تیم چهارم گروه G شود.

نخستین پیروزی سریلانکا در جام هجدهم

تیم ملی والیبال سریلانکا با پیروزی مقابل ترکمنستان در روز پنجم مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، در جایگاه سوم گروه H قرار گرفت. تیم ملی والیبال سریلانکا از ساعت 17 در سالن فدراسیون والیبال مقابل ترکمنستان قرار گرفت و توانست به پیروزی 3 بر یک دست یابد. سریلانکا در ست های اول و دوم این مسابقه کاملا بر حریف برتری داشت و توانست به راحتی و با امتیازات 25 بر 19 و 25 بر 18 به پیروزی برسد اما ترکمنستان در ست سوم روند بازی را عوض کرد و در این ست به برتری 26 بر 24 دست یافت.

در ست چهارم هم ترکمنستان از حریف پیش افتاد اما در امتیازات حساس پایانی، بازیکنان سریلانکا موفق شدند فاصله امتیازی را از بین ببرند و این ست را هم با نتیجه 25 بر 23 به سود خود رقم بزنند و برنده این بازی شوند. این نخستین پیروزی سریلانکا در این دوره از مسابقات بود اما ترکمنستان همچنان در حسرت پیروزی باقی ماند. سریلانکا با نخستین سه امتیازی که در این رقابت ها به دست آورد، پنج شنبه از ساعت 13 در سالن فدراسیون والیبال باید به مصاف تیم سوم گروه G برود و ترکمنستان هم آماده رویارویی با تیم چهارم همین گروه از ساعت 15 می شود. کیوان عابدزاده داور ایرانی به عنوان داور دوم در این مسابقه سوت زد.

هجدهمین دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز جمعه آغاز شده و تا 17 مرداد در تهران پیگیری خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۵۲۷۵