خبرگزاری کار ایران

فوتسال جام باشگاه‌های آسیا-اصفهان

تاسیسات‌ایران7-نفت‌عراق3؛ صعود شاگردان‌شمسایی به فینال‌آسیا/ ایران یک‌گام تا اعاده‌حیثیت

تیم تاسیسات‌دریایی‌ایران مقابل نماینده‌‌ عراق 7 بر 3 به پیروزی رسید تا به فینال جام‌ششم راه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا از ساعت 19:30 در سالن 25 آبان ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان تیم فوتسال تاسیسات‌دریایی ایران مقابل نفت‌‌عراق قرار گرفت که این بازی 7 بر 3 به سود نماینده‌کشورمان به پایان رسید تا تاسیسات به فینال جام‌ششم برسد و حریف القادسیه‌کویت شود.

در این دیدار که کریستوفر از استرالیا و لی پفو از چین‌تایپه قضاوت آن را بر عهده دارند تاسیسات‌دریایی در حالی به میدان آمد که در ترکیب‌اولیه این تیم نظری(اخراج دقیقه16)، شمسایی، حسن‌زاده، بهادری و سنگ‌سفیدی حضور داشتند.

تاسیسات دریایی3

دقیقه 3 قدرت بهادری بازیکن مشهدی تاسیسات موفق شد نخستین گل بازی را برای نماینده ایران به ثمر برساند تا موجی از شادی بین 2000 تماشاگری که به سالن آمده بودند ایجاد شود.

دقیقه 4 گل نفت‌عراق خیلی زود دست به جبران زد و گل مساوی را به ثمر رساند. محمد صفری بازیکن‌ایرانی عراقی‌ها روی اشتباه وحید شمسایی با نظری تک به تک شد و توپ را از بین پاهای سنگربان تاسیسات به تور دورازه دوخت تا بازی یک بر یک شود.

تاسیسات دریاییدقیقه 12 مجید رئیسی در نقش گلزن ظاهر شد تا زننده دومین گل تاسیسات‌ایران باشد و یک بار دیگر نماینده ایران پیش بیفتد.

دقیقه 15 باز هم رئیس بود که شوت شمسایی را در میانه راه با ضربه‌ای آرام به تور دروازه محمد سنگربان نفت دوخت تا تاسیسات 3 بر یک پیش بیفتد.

دقیقه 16 مصطفی نظری در موقعیتی بیرون محوطه جریمه توپ ارسالی بازیکن نفت را با دست قطع کرد که داور این دیدار با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد تا بدترین اتفاق ممکن برای تاسیسات رخ بدهد.

دقیقه ۱۶ عیسی موفق شد با استفاده از موقعیت ایجاد شده پس از اخراج نظری گل دوم را برای نفت عراق به ثمر برساند تا فاصله دو تیم به یک گل کاهش پیدا کند.(3 بر 2 به سود تاسیسات)

تاسیسات دریاییدقیقه 18 محمد کشاورز با شوتی فنی و بغل پا موفق شد سنگربان نفت را یک بار دیگر تسلیم کند تا اختلاف 2 تیم به 2 گل برسد. (4 بر 2 به سود تاسیسات)

نیمه‌دوم هم با برتری نماینده‌کشورمان آغاز شد و سنگ‌سفیدی موفق شد دقیقه 21 برای پنجمین بار دروازه محمد نور سنگربان عراقی‌ها را باز کند.

درخشش وحید سیفان سنگربان جانشین تاسیسات که به جای مصطفی نظری درون دروازه قرار گرفته بود بارها عراقی‌ها را ناکام گذاشت. حتی سیستم 5 نفره حیثم عباس سرمربی نفت هم کارگر نیفتاد تا همچنان نماینده ایران تیم برتر میدان باشد.

شمسایی هم مانند تیم عراقی‌ سیستم تیمش را تغییر داد تا 2 تیم با سیستم پاورپلی مقابل هم مصاف کنند.

دقیقه 32 مجید رئیسی هت تریک خود را کامل کرد تا تاسیسات را 6 بر 2 پیش بیندازد. اشتباه نفتی‌ها توپ را به رئیسی رساند و شماره 10 تاسیسات از زمین خودی توپ را به تور دروازه خالی نفتی‌های عراق دوخت.

دقیقه 36 علی حمید برای عراقی‌ها گلزنی کرد تا فاصله دو تیم را به 3 گل کاهش دهد. (6 بر3 به سود تاسیسات)

وحید شمساییدقیقه 39 وحید شمسایی تیر خلاص را هم به قلب عراقی‌ها شلیک کرد تا ضمن به ثمر رساندن گل شماره 9 خود با پیراهن شماره 9 خود تیمش را به دیدار پایانی ششمین دوره جام باشگاه‌های آسیا برساند.

تیم تاسیسات در دور مقدماتی با تیم القادسیه کویت همگروه بود و موفق شده بود این تیم را 9 بر 2 شکست دهد. حالا در گام آخر جام‌ششم بار دیگر مقابل این تیم که محمد طاهری را در ترکیب دارد به میدان خواهد رفت که در صورت قهرمانی در این جام، فوتسال‌ایران اعاده حیثیت خواهد کرد و پس از 3 سال جام‌قهرمانی باشگاهی را بالای سر خواهد بود؛ جامی که آخرین بار سال 91 گیتی‌پسند اصفهان بالای سر برده بود.

همچنین در نخستین دیدار این مرحله تیم القادسیه کویت موفق شد با برتری بر نماینده ویتنام نخستین تیم فینالیست جام ششم لقب بگیرد.

دیدار رده بندی و فینال این رقابت‌ها عصر جمعه برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۵۵۴۲