خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی فینا- کازان؛

کرواسی و صربستان در فینال واترپلوی مردان/ حماسه ناکام آتنی‌ها مقابل کروات‌ها

تیم‌های واترپلوی صربستان و کرواسی به فینال شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا در کازان رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون شنا، در ششمین روز از مسابقات واترپلوی مردان در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان فینا(کازان ۲۰۱۵) تکلیف تیم‌های حاضر در فینال مشخص شد.

در این روز 6 دیدار برگزار شد که با پایان این مسابقات علاوه بر مشخص‌شدن تیم‌های نهم تا دوازدهم، فینالیست‌های این دوره از مسابقات هم معرفی شدند.

در نخستین مسابقه قراقستان با غلبه بر آفریقای‌جنوبی به مقام یازدهمی رسید. در دومین بازی کانادا در ضربات پنالتی از سد برزیل گذشت تا به مقام نهم دست یابد. سومین و چهارمین دیدار هم برای تعیین تیم های پنجم تا هشتم بود. از همین رو مجارستان و مونتنگرو به ترتیب با غلبه بر آمریکا و استرالیا باید برای کسب جایگاه پنجم با هم دیدار کنند. استرالیا و آمریکا هم مسابقه هفتم – هشتمی را برگزا خواهند کرد.

دو دیدار پایانی شب‌گذشته برای مشخص‌کردن فینالیست‌ها بود. نخستین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی بین کرواسی و یونان برگزار شد. این دیدار جذاب و نفس‌گیر پس از تساوی ۱۰ – ۱۰ در وقت معمول با حساب ۱۵ بر ۱۳ در ضربات پنالتی به سود کروات‌ها به پایان رسید. یونانی که تا به اینجای مسابقات بدون‌شکست و فراتر از انتظار ظاهر شده بود با ارائه نمایشی درخور توجه کرواسی را به شدت با مشکل مواجه کرد. این تیم در ثانیه‌های پایانی این مسابقه توانست کار را به تساوی بکشاند و هیجانی وصف‌نشدنی به استخر کازان هدیه دهد، اما  واترپلوئیست‌های کرواسی از تجربه خود بهره بردند و بسیار بهتر پنالتی زدند تا نخستین صعودکننده به فینال لقب گیرند.

آخرین مسابقه دیشب هم بین صربستان و ایتالیا برگزار شد. ایتالیایی که با شکست عجیب مجارستان همه را شگفت زده کرده بود مقابل قدرت شماره یک جهان نتوانست نمایش خوبی داشته باشد. صرب‌ها در این مسابقه هم بزرگی کردند و ۱۰ بر ۶ رقیب خود را شکست دادند. با این نتیجه کرواسی و صربستان عصر روز شنبه ( ۱۷ مرداد ۱۳۹۴) دیدار فینال را برگزار می کنند و ایتالیا – یونان تیم های حاضر در مسابقه رده بندی این تورنومنت خواهند بود.

کرواسی واترپلو

نتایج مسابقات ششمین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (مرحله نیمه نهایی)

پنج‌شنبه- ۱۵مرداد ۱۳۹۴

  • برای جایگاه ۱۲-۱۱: قزاقستان۱۱ – آفریقای جنوبی۷
  • برای جایگاه ۱۰-۹: کانادا ۱۲ – برزیل۱۰ (در ضربات پنالتی پس از تساوی ۷-۷)
  • برای جایگاه ۸-۵:
  1. مونتنگرو۱۱ –  استرالیا۸
  2. – مجارستان۱۳ – آمریکا۹
  • مسابقات مرحله نیمه‌نهایی:
  1. کرواسی۱۵ – یونان۱۳ (در ضربات پنالتی پس از تساوی ۱۰-۱۰)
  2.  ایتالیا۶ – صربستان۱۰

برنامه مسابقات هفتمین و آخرین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (مرحله فینال)

شنبه- ۱۷مرداد ۱۳۹۴

برای جایگاه هفتم و هشتم: استرالیا – آمریکا

برای جایگاه پنجم و ششم: مونتنگرو – مجارستان

رده بندی: یونان – ایتالیا (ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران)

فینال: کرواسی – صربستان (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران)

کد خبر : ۲۹۵۸۴۵