خبرگزاری کار ایران

دوندگی و سرعت نقطه تمایز آبی‌ها؛

یزدانی: خط دفاعی استقلال هنوز صلابت ندارد/ شاگردان‌مظلومی می‌توانند مدعی قهرمانی باشند

هافبک‌پیشین استقلال معتقد است این تیم با تقویت نقاط ضعف خود می‌تواند یکی از مدعیان جدی لیگ‌برتر پانزدهم باشد.

داریوش یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد آبی‌پوشان در هفته‌دوم لیگ‌پانزدهم اظهار داشت: دوندگی و سرعت استقلال این تیم را از سایر تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر متمایز می‌کند اما استقلال با اینکه لیگ را حساب شده و با قدرت شروع کرده، اگر در پی قهرمانی این فصل است باید نقاط ضعف خود را نیز تقویت کند.

 بازیکن پیشین استقلال گفت: سرعت بازی هر دو تیم در شروع نیمه‌اول به همراه گردش توپ سریع، قابل‌قبول بود اما خیلی سریع خط هافبک استقلال با جابجایی و قرار گرفتن در زاویه‌های درست و توسعه بازی در عرض زمین بر خط هافبک ملوان چیره شد و در روز درخشش خط هافبک استقلال 3 امتیاز باارزش هفته‌های نخست لیگ به استقلال رسید تا یک روز خوب برای هواداران استقلال رقم بخورد.

 یزدانی متذکر شد: اصول دفاعی در تیم استقلال به خوبی اجرا شد اما خط دفاعی استقلال حداقل در مقطع فعلی از هماهنگی و صلابت لازم برخوردار نیست.

وی همچنین نقاط قوت این تیم را مورد بررسی قرار داد و افزود: بازیسازی از خط دفاع و انتقال خط به خط آن در استقلال به خوبی انجام شد و در خط میانی شاهد یک بازی منطقی در هر دو فاز حمله و دفاع بودیم و جایگیری هافبک‌های میانی در زاویه‌های خوب جهت دریافت توپ و سرعت گردش توپ و دوندگی استقلال را متمایز از بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر نشان می‌دهد. ضمن اینکه با بازگشت خسروحیدری و ارسال‌های درونگرا و برونگرای این بازیکن شاهد حملات متنوعی از استقلال بودیم و خواهیم بود.

وی با اشاره به نقاط ضعف استقلال در این بازی که هر چند با برتری این تیم همراه بود ادامه داد: معمولاً از ویژگی‌های یک تیم خوب و هجومی جرأت حمل توپ هافبک‌های کناری و عبور مهاجمان این تیم‌ها از مدافع‌مستقیم است که این عمل بازی تیم را غیرقابل پیش‌بینی خواهد کرد که استقلال در این حوزه ضعف داشت. همچنین در ضربات‌ایستگاهی تمرکز و نظم بهتری را در تیم استقلال شاهد بودیم. ضعف‌بزرگ استقلال همچنان در لحظه انتقال است و در ضد حملات نیازمند سرعت بیشتر و تصمیم‌گیری بهتر هستند.

یزدانی در پایان با اظهار امیدواری برای ادامه موفقیت‌های استقلال گفت: بدون‌شک با بازگشت شهباززاده و مهاجم‌جدید استقلال احتمالا این تیم با قدرت بیشتری در رقابت‌ها حاضر خواهد شد و حضور جابر انصاری به عنوان مهاجم کناری می‌تواند استقلال را صاحب توانمندی‌های جدیدی کند.

کد خبر : ۲۹۶۲۹۱