خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری مطرح شد:

انتقادات تند شمسایی از افتخاری، کمیته‌فوتسال و خسوس کاندلاس

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۸۹۸

سرمربی و کاپیتان تاسیسات‌دریایی در نشست‌خبری بار دیگر به انتقاد از کمیته‌فوتسال، افتخاری و وضعیت این روزهای فوتسال‌ایران پرداخت.

دومین نشست‌خبری باشگاه تاسیسات‌دریایی امروز در محمل دفتر این شرکت برگزار شد که در این نشست منوچهری مدیرعامل شرکت‌مهندسی و ساخت تاسیسات‌دریایی، حلاجی مدیرعامل شرکت‌، وحید شمسایی سرمربی، رضا ناصری، شهاب سفال‌منش، اصغر قهرمانی و سیامک داداشی حضور داشتند و پاسخگوی خبرنگاران بودند.

وحید شمسایی ابتدای این نشست با گرامی‌داشت یاد  بابک معصومی گفت: من در تیم ملی با بابک ۶-۵ سال هم‌اتاق بودم.  جام قهرمانی آسیا را به روح بابک عزیز تقدیم می‌کنم. جای بابک این روزها خیلی خالی است و جای خالی او را احساس می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوالی درباره خطاهای زیاد این تیم در جام باشگاه‌ها و اخراجی‌های این تیم در این مسابقات متذکر شد: البته این‌ها را مدیون حضور خسوس در اصفهان و سالن مسابقات بودیم. وقتی وی به سالن تشریف‌فرما شد دقیقا همه عوامل برعکس مسیر ما شد. ما انتظار داشتیم در جام‌باشگاه‌ها حمایت شویم ولی برعکس شد.

شمسایی ادامه داد: من اتاق مصطفی نظری  بودم که به محمود خوراکچی زنگ زدم و بازی نماینده‌های امارات و عراق بود. خوراکچی گفت خسوس به سالن آمده و گوشی من هم روی اسپیکر بود و نظری شنید که انگار از فرق سر تا نوک پای آب جوش روی او ریختند. به هر حال مصطفی مدت‌ها مورد توجه سرمربی تیم ملی نبود و دعوت نمی‌شد و حضور او در بازی ما با ژاپنی‌ها تمرکز مصطفی را به هم زد. درباره اخراج سنگ‌سفیدی هم  باید بگویم این اخراج غیرفنی بود. من از این اخراج ناراحت شدم. وی ستاره بی‌بدیل تیم ما بود که می‌توانست عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص دهد. البته ما فقط یک بار ۵ خطایی شدیم.

شمسایی همچنین درباره اینکه قبل از جام‌باشگاه‌ها افتخاری از او به عنوان سرمربی موقت تیم ملی نام برده بود خاطرنشان کرد: ابتدا تبریک می‌گویم به علی کفاشیان که رئیس کمیته فوتسال آسیا شد. موضوع بعدی اینکه؛ روزی که خسوس جواب ایمیل‌های مسئولان کمیته‌فوتسال را نمی‌داد، افتخاری چندین بار با من صحبت کرد که سرمربیگری تیم‌ملی را قبول کنم. گفتم اگر بیایم با گروه و دوستان خودم می‌آیم. نظر من روی پروسه 4 ساله بود که البته حق طبیعی هر مربی است که زمان در اختیار داشته باشد. از من خواستند به پرتغال بروم که نرفتم و گفتم ابتدا باید قراردادی با ما امضا شود بعد بروم.

وی در پایخ به این سوال که می‌گویند از بالا دستور دادند شما سرمربی تیم ملی شوید، گفت: من که آن مقطع صحبتی با کفاشیان نداشتم. همچنین نه از بالا، نه از پایین و نه از وسط هم هیچ سفارشی در کار نبوده که سرمربی تیم‌ملی شوم. همیشه تاکید کرده ام آنقدر خود کار می‌کنم که برای توانایی‌های من دنبال بیایند نه با سفارش و مقامات بالا و پایین سرمربی تیم لی شوم. هیچ‌کس هم عاشق چشم و ابروی من نیست که بخواهد سفارشم را بکند. پدر و برادرم هم که مسئولیتی ندارند بخواهند سفارشی بکنند ولی آنقدر تلاش می‌کنم تا خودشان  دنبال من بیایند.

شمسایی درباره بحث‌هایی که در مورد خداحافظی‌اش از فوتسال بوجود آمده نیز می‌گوید: زمانی که با تیم دبیری قهرمان لیگ شدیم استخاره گرفتم که بد آمد. آن استخاره باعث شد الان در ۴۰ سالگی عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنم. هر چند دوستان لطف کردند و در برخی رسانه‌ها برای خداحافظی‌ام نظرسنجی هم گذاشته‌اند. بارها گفته‌ام با فوتسال سلام و علیک نکرده ام که الان خداحافظی کنم. اگر همین امروز ببینم نمی‌توانم بازی کنم بدون حرف و حریثی می‌روم.

سرمربی تاسیسات در پاسخ به این سوال که ترابیان گفته دوست دارد شمسایی را با کت و شلوار ببیند، گفت: امروز هم با کت به نشست‌خبری آمدم. سعی می‌کنم از این به بعد با کت و شلوار بیایم و حتی در انتخاب کت‌شلوارها تنوع رنگی را هم لحاظ کنم که ترابیان بیشتر خوشش بیاید.

وی درباره صحبت‌های افتخاری مبنی بر اینکه حسین شمس و وحید شمسایی مصاحبه می‌کنند تا گم نشوند، به کنایه یادآور شد: من آلزایمر ندارم که گم شوم، خدا آنقدر به من لطف داشته که حتی اگر آنها نخواهند در فوتسال باشند، نمی‌توانند افتخاراتم را از من بگیرند. باید بگویم اگر این آقایان صحبت نشوند گم می‌شوند.

سرمربی تیم تاسیسات همچنین با اشاره به شرط افتخاری برای وی که از جام باشگاه‌های آسیا به عنوان کنکور ورودی به تیم ملی یاد کرده بود، اظهار کرد: خدا را شکر آقای افتخاری هم رئیس سازمان سنجش است و هم آقای ظریف. باید بگویم من سرم را برای فوتسال داده‌ام و تا ته ماجرا هم می‌روم. آن روز که قراردادهای فوتسال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان بود ولی ما آن را به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رساندیم. متاسفانه آقایان به عنوان مسئول نتوانستند حتی حق پخش لیگ را بگیرند. اگر دست ما بود حتما حق پخش را می‌گرفتیم. من یک روز با افتخاری جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشتم ولی ایشان در آن جلسه حتی نامه حق پخش را به صدا و سیما نداد.

شمسایی ادامه داد: من اسفندماه گذشته به افتخاری گفتم برای جام باشگاه‌ها دنبال سالن برویم ولی هیچ‌وقت نتوانستیم مثل والیبال عمل کنیم. حتی نتوانستیم ۱۰ دقیقه ساعت بازی‌ها را عوض کنیم ولی افتخاری راحت می‌گوید اگر می‌توانید به صداوسیما پول بدهید بازی‌ها را پخش کند. اگر این‌طور است که ما بشویم رئیس کمیته فوتسال.این 3 سال آقایان فوتسال را نابود کرده‌اند.جام باشگاه‌ها بازیکنان ما از ژاپن می‌ترسیدند. چه کسی این ترس را به جان بازیکنان ایران انداخت؟ خدا به ما لطف کرد که قهرمان شدیم!

سرمربی تیم تاسیسات خاطرنشان کرد: ازبکستان برای اینکه به جام‌جهانی فوتسال صعود کند ۶ ماه است اردو زده ولی ما همچنان سرمربی هم نداریم. حق‌پخش هم نداریم. سال‌گذشته مسئولان تاسیسات از جیب شخصی  هزینه کردند تا مسابقات ما پخش شود. جام باشگاه‌ها به ما زنگ زدند و گفتند پول آب را هم شما بدهید. وقتی نمی‌توانید مسابقات را برگزار کنید چرا برگزار می‌کنید؟!

شمسایی در واکنش به اظهارات هاشم‌زاده که اعلام کرده از طریق پیامک و اینترنت با خسوس در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را در اختیار وی قرار می‌داده، گفت: من یک گوشی ساده‌ای دارم که هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی را هم ندارم ولی این اظهارات را شنیدم. این مدلی دیگر ندیده بودیم که با پیامک با سرمربی تیم ملی در ارتباط باشی. این دیگر اوج مسخره‌بازی است.

سرمربی تاسیسات در واکنش به این اظهارنظر افتخاری که گفته خسوس نان و برنج می‌خورد و کم خرج است افزود: من هم 15 سال برنج نخورده‌ام پس کم‌خرج‌ترم! این هم مسخره‌بازی است. به آقای‌ظریف(افتخاری) هم گفتم که وزیر خارجه به جلسات ۱+۵ می‌رود و برای مملکت و مردم عزت می‌آورد، اما اینها برای ذلت فوتسال قدم برمی‌دارند. می‌دانم فردا کمیته‌انضباطی من را احضار می‌کند و ۶ ماه زندانی می‌شوم و هیچ‌کس هم برای آزادی من وثیقه نمی‌گذارد ولی من حرفم را می‌زنم.

وی در پاسخ به این سوال که همیشه گفته‌ای مدیریت را بیشتر دوست داری تا مربیگری را، آیا دنبال مدیریت حتی در آسیا هم هستی یا خیر، افزود: من مربیگری را ذاتا دوست ندارم چراکه استرس زیادی دارد. خودم مربیانم را خیلی اذیت می‌کردم و استرس می‌دادم ولی می‌دانم در مدیریت موفق‌ می‌شوم. اگوی من بکن بائر بود که تمام مدارم ترقی را طی کرد. از بازیگری، مربیگری و وارد عرصه مدیریت شد با این حال دوست دارم 15 سال تجربه‌ام را در اختیار جوانان قرار بدهم.

شمسایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه در برنامه ۹۰ هم گفتی مربیان‌ایرانی مدت‌هاست با هم مشکل دارند؛ آیا شما حاضری برای اتحاد مربیان‌ایرانی پیش‌قدم شوی، گفت: مربیان ایرانی نمی‌توانند دور یک میز بنشینند چراکه در فوتسال ما همدیگر را قبول ندارد. سال ۲۰۰۸ بهترین دوران فوتسال ما بود.  آن زمان ارتباط خوبی بین باشگاه‌ها و تیم‌ملی بود. جام باشگاه‌های دیدم که وقتی ما گل می‌خوردیم، برخی‌ها خوشحال می‌شدند. مهم نیست. این مسائل می‌گذرد و طبیعی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تا جام جهانی ۲۰۱۶ زمان زیادی نمانده و اگر به عنوان سرمربی انتخاب می‌شدید و نتیجه نمی‌گرفتید ناکامی‌ها به نام شما تمام می‌شد، تاکید کرد: حضور در تیم‌ملی آرزوی هر ایرانی است. نگرش من به تیم ملی مثل برخی آدم‌ها، پایین نیست. هر کسی آرزو دارد تیم ملی کشورش موفق شود. حالا که نمی‌توانم برای تیم ملی قدمی بردارم، دعا می‌کنم. الان دیگر فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی تیم ملی باشد. دعا می‌کنم تیم ملی موفق شود. این به نفع جامعه فوتسال ایران است. اگر تیم ملی موفق شود من هم می‌توانم راحت‌تر درباره فوتسال حرف بزنم.

آقای گل فوتسال جهان در واکنش به این سوال که افتخاری اعلام کرده برای شمسایی برنامه داریم و قصد داریم وی را به کلاس کاندلاس بفرستیم تا به تجربیاتش اضافه شود گفت: حضور یابد، یادآور شد: خسوس بیاید از مربیان‌ایرانی درس یاد بگیرد. از باشگاه خواهش می‌کنم کلاس مربیگری برگزار کند تا خسوس بیاید سر کلاس ما بنشیند و درس یاد بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که می‌گویند خسوس کـُچ کردن را بلد است، افزود: بله من هم معتقدم خوب بلد است کچ کند. یک‌بار که هاشم‌زاده را با چـَک و لگد خوب کـُچ کرد!

شمسایی در پایان یادآور شد: کلاس‌ لوپز در مشهد برگزار شد که به من گفتند در کلاس شرکت کن ولی گفتم زمانی در کلاس لوپز شرکت می‌کنم که در خارج از کشور برگزار شود. می‌دانم هنوز 40 هستم از 100 ولی تلاش می‌کنم خودم را به 100 برسانم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مدرک مربیگری دارد یا نه؛‌گفت: مدرک 1 و 2 آسیا را تمام کادر فنی تاسیسات دارند و مدرک 3 مربیگری آسیا هنوز نیامده است!

شمسایی درباره اینکه گفته‌اند لیگ را یک ماه زودتر تمام کنند تا با زمان آمدن خسوس هماهنگ باشد، افزود: ما باید تابع سازمان لیگ باشیم. می‌دانم فشار زیادی روی ما خواهد آمد ولی چاره‌ای نیست. این طبیعی است که برنامه‌ای را که سازمکان لیگ می‌دهد باید انجام دهیم. چون جام‌ملت‌ها را در بهمن‌ماه در ازبکستان در پیش داریم خیلی چاره‌ای نداریم.

 

دفاع تمام‌قد سفال‌منش از انتخاب شمسایی

همچنین در ادامه این نشست خبری مدرس فوتسال AFC به اخباری درباره سفارشی بودن انتخاب وحید شمسایی به عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه‌های آسیا واکنش نشان داد.

شهاب‌الدین سفال‌منش در پاسخ به سوالی در این باره گفت: متاسفانه برخی افراد اطلاعات کافی ندارند و سعی می‌کنند کسب این مقام را کم اهمیت کنند در حالیکه حسین شمس و یک مربی لبنانی عضو کمیته فنی این رقابت‌ها بودند که 6 مربی اصفهانی هم در ارائه اطلاعات به نرم‌افزار کمک می‌کردند.

وی در ادامه افزود: نرم‌افزار کمیته‌فنی AFC به گونه‌ای است که اطلاعات به سیستم ارسال می‌شود و نرم‌افزار بعد از بررسی برخی شاخص‌ها مانند گلزنی، پاس‌گل، دفاع، دوندگی و پرس بهترین بازیکن میدان را بر اساس شماره معرفی می‌کند که وحید شمسایی با ۱۰ گل زده، پاس‌های گل‌ها و همچنین تاثیر مستقیمش در قهرمانی تاسیسات عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه‌ها را کسب کرد. همچنین اصغر حسن‌زاده و کاروئو از ناگویای ژاپن دیگر نامزدها بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز