خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی تیراندازی با کمان-کپنهاگ

خیز عبادی برای 2 طلای جهانی/ ایران در انتظار تیرهای طلایی اسماعیل

ملی‌پوش تیراندازی با کمان کشورمان امروز فرصت دارد 2 طلای ارزشمند را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایلنا، سومین مرحله مسابقات جهانی تیراندازی با کمان از پنجشنبه در لهستان در حال پیگیری است که اسماعیل عبادی امروز علاوه بر فینال‌انفرادی کامپوند مردان در فینال میکس تیم به مصاف حریفان خود خواهد رفت.
 

عبادی در صورت کسب پیروزی در هر 2 دیدار، دو مدال طلا برای کشورمان کسب خواهد کرد.وی پس از قرعه استراحت در مرحله‌اول و دوم راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی شد و پس از برتری 148 بر 140 برابر چی‌تی بوما از هند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد.

عبادی در ادامه با برتری 148 بر 144 برابر کمانداری از اسلوونی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. وی در ادامه 148 بر 145 نماینده هلند را شکست داد و سپس با نتیجه 147 بر 145 مارتین دامسبو از دانمارک را شکست داد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. عبادی امروز باید در دیدار نهایی برابر  آبهیشک ورما از هند قرار بگیرد.

همچنین در دیدارهای برگزار شده صادق اشرفی در نخستین دیدار خود در این مرحله با نتیجه 7 بر یک برابر کماندار لیتوانی به برتری رسید. وی سپس با نتیجه 7 بر 3 نماینده آلمان را شکست داد و راهی مرحله یک‌شانزدهم نهایی شد. اشرفی در ادامه با شکست 6 بر 5 برابر فرانسه از صعود به یک‌هشتم نهایی بازماند.

همچنین امین پیرعلی و  مجید میررحیمی به ترتیب برابر نمایندگان اتریش و روسیه با نتیجه 6 بر 4 و 6 بر 2 شکست خوردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در ریکرو زنان و در مرحله حذفی زهرا نعمتی ابتدا حریفی از الجزایر را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و سپس برابر کمانداری از چین با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید.  وی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی موفق شد 6 بر 4 برابر مارتین آدریانا از اسپانیا به پیروزی دست یابد و به دور بعدی از این رقابت‌ها صعود کند. نعمتی در ادامه و با قبول شکست 6 بر 4 برابر النا ریچتر از آلمان از صعود به جمع 8 کماندار پایانی بازماند.

همچنین ملیکا عبدالکریمی که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو بود، در دور دوم موفق شد با نتیجه 6 بر صفر کماندار برزیل را مغلوب کند اما با شکست 6 بر 2 برابر حریفی از گرجستان در مرحله یک شانزدهم نهایی از دور مسابقات کنار رفت.

ضمن اینکه فریده میرزایی و شیوا خرمشاهی در نخستین دیدار خود برابر فرانسه و آمریکا با نتیجه مشابه 6 بر صفر شکست خوردند.

در بخش کامپوند مردان مجید قیدی و امیر کاظم‌پور که در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو بودند با نتایج  143 بر 138 و 149 بر 144 برابر حریفانی از هند و ایتالیا شکست خوردند.

در مرحله حذفی کامپوند زنان نیز افسانه شفیعی 139 بر 136 برابر مصر به پیروزی رسید اما در دومین دیدار خود با نتیجه 138 بر 136 برابر نماینده اوکراین شکست خورد. همچنین سکینه قاسم‌پور 142 بر 138 برابر کمانداری از آلمان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کد خبر : ۲۹۷۲۱۰