خبرگزاری کار ایران

۳ تیم در لیگ ثبات دارند؛

افاضلی: پرسپولیس و استقلال دگرگون می‌شوند/سپاهان و ذوب‌آهن مدعیان قهرمانی‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۱۲

مربی سابق تیم ملی معتقد است شرایط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ادامه لیگ تغییر خواهد کرد و این دو تیم دگرگون خواهند شد.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب درباره ارزیابی خود از هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال، گفت: هنوز قضاوت درباره تیم ها زود است و از هفته پنجم به بعد می توان ارزیابی بهتری از تیم ها داشت. به اعتقاد من تیم ها در هفته های آینده شرایط متفاوتی را در پیش خواهند گرفت و نتایجی که در سه هفته اخیر داشته‌اند را نمی توان برای پیش بینی لیگ و نتیجه‌گیری ملاک قرار داد.

وی ادامه داد: من امسال سه دسته تیم‌ را در لیگ مشاهده می‌کنم؛ دسته اول تیم‌هایی هستند که تمرینات به موقع و سازماندهی شده‌ای را قبل از فصل ‌آغاز کردند و اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتند اما هنوز از زیر فشار تمرینات و بازی‌های پیش فصل خارج نشده‌اند و شرایط ایده‌آل بدنسازی را ندارند. شرایط برای این دسته در طول فصل قابل تغییر است و می توانند در ادامه به بازی‌ها برگردند و نتیجه بگیرند.

افاضلی افزود : دسته دوم تیم‌هایی هستند که قبل از شروع لیگ شرایط مساعدی نداشتند و نابسامانی‌های زیادی را تجربه کردند. این تیم‌ها اگرچه در دو هفته اخیر موفق به کسب نتیجه شدند اما حفظ این نتایج به مراتب برای‌شان مشکل خواهد شد. این دسته تیم ها خیلی سخت می‌توانند خود را در وضعیت کنونی نگه دارند.

آنالیزور اسبق تیم ملی ادامه داد: دسته سوم را تیم‌های بینابینی تشکیل می‌دهند. تیم‌هایی که تمرینات و اردوهای به نسبت خوبی داشتند اما به مرور توانستند بازیکنان مورد نظرشان را جذب کنند. این دسته در هفته‌های ابتدایی بازی‌های پرنوسانی داشتند. یک هفته خوب و یک هفته بد را پشت سر گذاشتند. اما اگر شرایط بهتر شود و بتوانند خود را پیدا کنند، کم‌کم به کورس مدعیان خواهند پیوست .

افاضلی تصریح کرد: درباره پرسپولیس باید بگویم که در دسته سوم قرار دارد. پرسپولیس تمریناتش را در شرایط مساعد اما تنها با 5 بازیکن آغاز کرد. اگر این تیم بتواند از نوساناتش کم کند و بازیکنان به هماهنگی لازم برسند با همین مربی می‌تواند شانس قهرمانی داشته باشد. این را هم باید در نظر گرفت که پرسپولیس دو بازی را در گرمترین فصل سال میهمان دو شهر با شرایط آب و هوایی بسیار سخت بود. این تیم نسبت به سپاهان و استقلال قرعه مشکل‌تری را در ابتدای مسابقات داشت.

وی افزود: اما امید هست که پرسپولیس بعد از هفته پنجم به شرایط ایده‌آل برسد. این تیم چند سال پیاپی ناموفق بوده و سال گذشته در رتبه 8 جدول لیگ متوقف شد. باید اندازه‌ واقعیت ها از این تیم توقع داشت. پرسپولیس امسال اگر ششم هم بشود پیشرفت خوبی داشته و باید فرجه داشته باشد تا در سال‌های آتی کم کم به سمت قهرمانی برود.

افاضلی همچنین به عملکرد تیم استقلال اشاره کرد و گفت: استقلال شروع خیلی خوبی داشت اما اگر بتواند همین روند را حفظ کند، برای من علامت سئوال است. این تیم با توجه به شرایطش در ادامه لیگ نوسانات زیادی خواهد داشت.

هومن افاضلی در پایان متذکر شد: سپاهان، ذوب‌آهن و همچنین نفت تهران تیم‌های با ثبات لیگ پانزدهم هستند. به نسبت دیگر تیم‌ها تغییرات و نوسانات کمتری داشتند. مربی و بازیکنان کلیدی خود را حفظ کردند و می‌توانند از مدعیان اصلی قهرمانی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز