خبرگزاری کار ایران

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت؛

رویارویی ایران و ژاپن بعد از یک‌دهه/آزمون سامورایی‌ها مقابل 100هزار تماشاگر

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۳۰

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: تیم های قدرتمند فوتبال ایران و ژاپن برای اولین بار در یک دهه گذشته، روز 21 مهرماه( 13 اکتبر) در تهران دیدار دوستانه برگزار می کنند.

به گزارش ایلنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن نوشت: دو تیم آخرین بار در سال 2005 در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 مقابل هم بازی کردند. تیم ملی ایران 2 بر 1 در تهران مقابل ژاپن به برتری رسید. پنج ماه بعد ژاپن در یوکوهاما با همین نتیجه پیروز شد.

تجدید دیدار دو تیم این بار در یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

تیم ژاپن برای دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت‌های آسیا 2019 روز 16 مهر (هشتم اکتبر) به مصاف سوریه می رود. در حالی که هم گروه های ژاپن روز 21 مهر (13 اکتبر) به رقابت‌های خود ادامه می دهند، از نظر وحید خلیلودزیچ سرمربی سامورایی های آبی این زمان فرصت مناسبی برای آزمودن تیم خود مقابل یک حریف توانمند است.

خلیلودزیج که با تیم الجزایر به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد، در گفت و گو با سایت اتحادیه فوتبال ژاپن اظهار داشت: ما تیم ایران را تحلیل نکرده ایم، اما به خاطر می آورم که در جام جهانی گذشته عملکرد عالی داشت.

وی گفت: مایلیم تیم را با استفاده از چنین فرصتی تقویت کنیم.

خلیلودزیج که یک دوره نیز سرمربی تیم الاتحاد عربستان سعودی بوده است، از شور وشوق هواداران ایرانی کاملا اطلاع دارد و می داند سفر به ورزشگاه آزادی، بازیکنان او را برای بازی‌های دشوار خارج از خانه در آینده مهیا می کند.

سرمربی ژاپن گفت: شنیده ام وقتی تیم ایران در کشور خودش بازی می کند هواداران بسیاری به ورزشگاه می آیند، بنابر این فکر می کنم آزمون خوبی برای بازی در حضور جمعیت عظیم هواداران خارج از خانه برای رقابت‌های مقدماتی آتی خواهد بود.

ژاپن در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ، روز 12 شهریور (سوم سپتامبر) میزبان کامبوج است. قهرمان چهار دوره جام ملت های آسیا انتظار می رود بعد از عنوان چهارمی در جام کشورهای شرق آسیا، در قدرت کامل باشد. تیم ژاپن با ترکیبی جدید در این جام شرکت کرد.

تیم ایران نیز در همین روز میزبان گوام است و بدنبال جبران تساوی در اولین بازی خود مقابل ترکمنستان در گروه B است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز