خبرگزاری کار ایران

برانکو جای بهانه‌گیری ندارد؛

ابراهیمی: این پرسپولیس ویروسی شده/ تیمی با 35 میلیون طرفدار را زمین زده‌اند!

مربی پیشین پرسپولیس معتقد است چیزی شبیه ویروس پرسپولیس را از پا درآورده است.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد ضعیف هفته‌های اخیر تیم پرسپولیس اظهار داشت: عملکر ضعیف پرسپولیس تنها معطوف به چند هفته اخیر نیست. وضعیت پرسپولیس 10-12 سال است که تاسف‌بار است. بی‌برنامگی و ضعف در مدیریت‌اجرایی، مدیریت‌مالی، عملکرد تیم مربیگری و بازیکنان بیداد می‌کند.

وی افزود: این تیم هیچ بازی فنی، زیبا و دلچسبی انجام نداده و مدام بهانه می‌آورند. برانکو جای بهانه‌گیری ندارد، چراکه به اندازه کافی فرصت داشته تا تیم را بشناسد. مدیریت‌ باشگاه هم مقصر است و تمام امور اجرایی تیم مشکل دارد. مانور‌های بی‌جا و الکی می‌دهند. حقوق مربی‌های سابق را پرداخت نکرده‌اند، بعد با برانکو قرارداد میلیاردی می‌بندند که آن هم فصل بعد پرداخت نمی‌کنند و یک داستان تازه به پا می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: تیم پرسپولیس تاریخ باشکوهی دارد. از شماره یک تا 33 پیراهن پرسپولیس را بازیکنان بزرگ تن کرده‌اند. پروین، پنجعلی، عابدزاده، پیروانی، استیلی، درخشان‌، دایی، کریمی، انصاری‌فر و ... برای این تیم از جان و دل مایه گذاشته‌اند. کاپیتانی این تیم حرمت می‌خواهد، شخصیت، تبحر و تجربه می‌خواهد. پروین‌ ، محمدخانی‌، محرمی، دایی، عابدزاده‌، باقری‌،‌ کریمی‌، مهدوی‌کیا و... بازوبند تیم را به بازو بسته‌اند.

ابراهیمی متذکر شد: امروز کسانی این پیراهن را تن کرده‌اند و بازوبند کاپیتانی را بسته‌اند که به هیچ‌عنوان لایقش نبوده و نیستند. این بازیکنان برای هافبک و دیگر پست‌های پرسپولیس اندازه نیستند. شاید تنها یکی - دو بازیکن نسبتا خوب در کویر پرسپولیس باقی باشد که وظایف آن‌ها هم از طریق مربی مشخص نشده است.

وی به نقش برانکو در ناکامی‌های چند هفته اخیر پرسپولیس پرداخت و گفت: برای سرمربیگری این تیم، برانکو را به هیچ‌عنوان قبول ندارم. این مربی پس از تیم ملی ایران؛ سابقه درخشان و یا حتی مشخصی هم ندارد و در حد تیم بزرگی چون پرسپولیس نیست. حتی در کشورهای عربی هم موفق نبوده و اصلا معلوم نیست چگونه و از طریق چه کسانی توانسته سرمربی شود.‌ در یارگیری و جذب بازیکن که ناامید کننده عمل کرد و در تعویض‌ها و ارنج بازیکنان هم بسیار ضعیف است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ارزش بازیکن بدون توپ مشخص می‌شود. این بازیکنان شرح وظایف بدون توپ خود را نمی‌دانند. یا کارآمد نیستند و یا اعتماد به نفس لازم را برای بازی ندارند. این تیم به هیچ ثباتی نرسیده و دائما در نوسان است. امسال اگر پرسپولیس بتواند رتبه خود را از 2 رقمی بالا بکشد واقعا می‌توان گفت شاهکار کرد.

وی افزود: برانکو بازیکن با سابقه‌ای مثل بنگر را با دلسردی نیمکت‌نشین می‌کند. دروازبان بی‌تجربه‌ای را در ترکیب اصلی می‌گذارد. من اصلا متوجه نمی‌شوم این مربی دارد چه‌کار می‌کند؟! شاید قصد کرده‌اند تیم را نابود کنند. پرسپولیس تیم بزرگی‌ است، پس دروازه‌بان و کاپیتان‌بزرگ می‌خواهد. برای این تیم در گذشته زحمت کشیده شده؛ ما عمرمان را برای پرسپولیس گذاشته‌ایم و با تعصب و غیرت برای پیراهن مقدس پرسپولیس زحمت کشیده‌ایم. وضعیت چند سال اخیر پرسپولیس بی‌احترامی و توهین به پیشکسوتان تیم است.

ابراهیمی با اعترض به وضعیت کنونی تیم تصریح کرد: پرسپولیس اکنون پایین‌ترین رتبه جدول است و این در تاریخ لیگ فوتبال کشور بی‌سابقه بوده و ثبت خواهد شد. ما که در پرسپولیس بودیم 5 سال قهرمان شدیم و افتخارات زیادی برای تیم کسب کردیم. لژیونر تحویل فوتبال دنیا دادیم؛ کریمی، دایی، میناوند، مهدوی‌کیا... من که قصد ندارم برگردم مربی شوم یا پست و مقامی بگیرم. فقط دلم برای پرسپولیس می‌سوزد... همین.

وی در پایان به عملکرد پرسپولیس در ادامه فصل و ادای دین تیم به طرفداران اشاره کرد و گفت: من که فکر نمی‌کنم تحولی در پرسپولیس ایجاد شود و تیم تغییری کند. کسی برای تیم کاری انجام نخواهد داد. به پرسپولیس امیدوار نباشید. یادم ‌می‌آید روزی را که 50 هزار تماشاگر تیم را تشویق می‌کردند اما حالا 4 هزار نفر هم به دیدن بازی‌ها نمی‌آیند. حق هم دارند. مردم خوب می‌فهمند چه خبر است. تیمی که 35 میلیون طرفدار دارد را به زمین زده‌اند. دل 35 میلیون هوادار را شکسته‌اند.

کد خبر : ۲۹۷۴۳۲