خبرگزاری کار ایران

تکواندوی جایزه بزرگ - روسیه؛

شیربچه تکواندوی ایران باز هم طلا گرفت/ سونامی در مسکو!

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۵۱۷

فرزان عاشورزاده که از سوی فدراسیون جهانی با لقب سونامی تکواندوی ایران شناخته می شود با اقتدار به مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ مسکو دست یافت.

به گزارش ایلنا، نخستین مرحله از رقابت های تکواندوی جایزه بزرگ جهان در سال 2015 با حضور 245 تکواندوکار در 4 وزن المپیکی مردان و زنان در شهر مسکو روسیه در حال برگزاری است.

امروز (شنبه) و در ادامه این پیکارها، فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره به عنوان نمایندگان ایران روی شیاپچانگ رفتند.

در وزن منهای 58 کیلوگرم فرزان عاشورزاده قهرمان سال 2015، جهان و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون پس از استراحت در دور نخست، مقابل نمایندگان برزیل، کره جنوبی و آلمان به پیروزی دست یافت و راهی مبارزه نهایی شد.

وی که از سوی فدراسیون جهانی لقب سونامی ایران را به خود اختصاص داده است در دیدار پایانی موفق شد با حساب 8 بر 5 کارلوس ناوارو از مکزیک را شایستگی شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در این وزن، تکواندوکاران کره جنوبی و آلمان بر سکوی سوم مشترک قرار گرفتند.

فرزان عاشورزاده که هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است  با کسب این طلای ارزشمند، 40 امتیاز دیگر را به سبد اندوخته‌هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

همچنین امروز، مسعود حجی زواره نماینده وزن منهای 80 کیلوگرم کشورمان با کسب 2 پیروزی و یک شکست از دور مسابقات کنار رفت.

فردا یکشنبه و در سومین و آخرین روز این مسابقات، تکواندوکاران اوزان منهای 68 کیلوگرم مردان و منهای 57 کیلوگرم زنان به مصاف رقبا خواهند رفت که علیرضا نصرآزادانی و ابوالفضل یعقوبی در بخش مردان و کیمیا علیزاده در بخش زنان، نمایندگان کشورمان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو به منظور کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز