خبرگزاری کار ایران

تنها مربی و بازیکنان مقصر نیستند

ذوالفقارنسب: این پرسپولیس بازیکن با تجربه می‌خواهد/ نتایج تیم درخور هواداران وفادار نیست

پیشکسوت‌پرسپولیس معتقد است در عملکرد ضعیف‌پرسپولیس تنها مربی و بازیکنان این تیم مقصر نیستند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: عملکرد امسال پرسپولیس کاملا قابل‌پیش‌بینی بود. این تیم 10 سال است در کادر مدیریتی، فنی، مالی و اقتصادی دچار مشکلات زیادی است. کم‌توجهی به این باشگاه طی 10 سال اخیر ضربه‌های بدی به تیم زده است.

وی افزود: در موفقیت یا ناکامی هر تیمی عوامل زیادی اثرگذار است. این بی‌انصافی است که فقط مربی و بازیکنان را در این شکست‌ها دخیل بدانیم. پرسپولیس این فصل در جذب بازیکن ضعیف عمل کرد و اردوهای خیلی‌خوبی هم نداشت؛ تمرینات بدنسازی این تیم هم به نظر خوب پیش نرفت. می‌توان گفت مجموعه باشگاه ضعیف عمل کرده است.

ذوالفقارنسب درباره بازیکنان خارجی تیم متذکر شد:‌ این بازیکنان تحت‌تاثیر تماشاچی هستند یا استرس دارند و هنوز با تیم هماهنگ نشده‌اند. این بازیکنان برای اینکه به اوج خود برگردند نیاز به فرصت بیشتری دارند چراکه در کشور خود بازیکنان خوب و موفقی بوده‌اند. در مجموع بازیکنان این فصل تیم جوان و آینده‌دار هستند  اما در حد و اندازه تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیستند.

وی ادامه داد:‌ زمانی که ما در تیم بودیم 5-6 بازیکن ثابت تیم‌ملی از پرسپولیس بودند. این تیم نیازمند بازیکنانی باتجربه و توانمند است. جوانگرایی خوب است اما بازیکن باسابقه پایه و اساس هر تیمی است. پرسپولیس با همین بازیکنان 4-5 سال دیگر می‌تواند تیم موفقی باشد. بهتر است برای ادامه فصل چند بازیکن باتجربه جذب تیم شوند.

وی همچنین درباره دیدار بعدی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: پرسپولیس یک تیم «بهاری» است و خیلی نوسان دارد. یک هفته خوب حاضر می‌شود، یک هفته بد. ذوب‌آهن هم 2 بازی اول خود را باخت اما استقلال را در تهران شکست داد. پیش‌بینی این بازی کار بسیار دشواری است و 2 تیم بازی سختی خواهند داشت.

بیژن ذوالفقارنسب در پایان گفت: تیم پرسپولیس اگر در گذشته سوم می‌شد همه دلخور می‌شدند. شخصیت ورزشی تیم همیشه بالا بود اما حالا جایگاه‌پرسپولیس به هیچ‌وجه در خور نام تیم و مورد دلخواه هواداران نیست. امیدوارم مسئولان تصمیم‌گیرنده تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنند. وضعیت اکنون تیم پرسپولیس شایسته این همه طرفدار وفادار نیست.

کد خبر : ۲۹۷۶۵۹