خبرگزاری کار ایران

از فوتسال موروثی تا رویاپردازی؛

گفت‌وگوی جالب رامبد جوان با شمسایی در برنامه خندوانه/ غیبت محسوس جناب‌خان نارگیله!

بهترین گلزن فوتسال جهان می‌گوید عاشق گلزنی است و با گل‌زدن زندگی می‌کند و همین است در 40 سالگی هم آقای‌گل می‌شود.

به گزارش ایلنا، وحید شمسایی شب گذشته مهمان برنامه خندوانه بود و در این برنامه از زندگی ورزشی و خانوادگی‌اش سخن گفت. ماحصل صحبت‌های شمسایی در این برنامه طنز ورزشی - اجتماعی را بخوانید:

وقتی برای بازی در لیگ‌ایتالیا به رم رفتم، مسئولان باشگاه یک روز من را به فروشگاهی بردند تا سایز کفش و لباسم را مشخص کنم. بعد از آن برایم ۱۰ جفت کفش آوردند. به مسئولان باشگاه گفتم برای من 2 جفت کفش برای بازی و یک جفت کفش تمرین کافی است ولی آنها گفتند اگر این کفش‌ها را بگیری هیچ‌کس نمی‌گوید بد هستی و اگر نگیری نمی‌گویند خوبی. شما باید تلاش کنید و سختی بکشید. باور کنید ساعت ۹ صبح دنبالم می‌آمدند تا بعد از صبحانه به تمرین برویم. بعد هم ناهار بود و باز هم تمرین. ما آنجا کاملا درگیر باشگاه بودیم.

خانواده ما کاملا ورزشی و فوتبالی بود. پدرم استقلالی بود و مادرم پرسپولیسی. دایی‌هایم هم بازی می‌کردند. اینکه من هم فوتسالی شدم یک مقدارش ارثی است. ضمن اینکه رویاپرداز هم بودم. وقتی مادرم به من می‌گفت برو نان بگیر، بچه‌های محله مرا تشویق می‌کردند و من هم مثل این آدم‌های معروف دستم را بالا می‌آوردم! در مدرسه هم که خیلی زود در تیم منتخب قرار گرفتم و ذاتا گلزنی را دوست داشتم.

آن زمان به فرشاد پیوس نگاه می‌کردم. می‌رفتم و بازی‌های پیوس را می‌دیدم. وقتی او را تشویق می‌کردند احساسم این بود که من را تشویق می‌کردند! در نهایت خودم شدم گلزن. در ایتالیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به من می‌گویند آقای‌گل. من با گل‌زدن زندگی می‌کنم. همین است که در ۴۰ سالگی بهترین بازیکن جام باشگاه‌ها و آقای گل آن می‌شوم. از سال ۷۸ به بعد به برنج، نوشابه و شیرینی لب نزده‌ام! خیلی در خوراک‌ام دقت می‌کنم. سختی زیاد کشیدم و زیر برف و باران تمرین می‌کردم.

خودم خوش‌قول‌ام و بدقولی حالم را بد می‌کنند. الان می‌توانید به هر کسی که دوست دارید زنگ بزنید. بازیکنانم هم می‌گویند که خوش قولم. این هم یکی از رازهای موفقیت من است. وقتی حالم بد می‌شود دوست دارم تنها باشم. البته یک رفیق هم دارم که نمی‌خواهم اسمش را بگویم ولی خیلی به من نزدیک است و وقتی حالم بد می‌شود با او ارتباط می‌گیرم.

می‌خواهم از همین‌جا برای روز جشن نیکوکاری قول بدهم و تهیه وسایل مورد نیاز مثل دفتر، مداد، خودکار و غیره برای 5 نفر به نیت 5 تن که توانایی مالی ندارند، تقبل کنم.

البته در این برنامه غیبت «جناب‌خان» خیلی محسوس بود تا با حضورش حال و هوای حضور آقای‌گل فوتسال جهان را خاص‌تر کند.

کد خبر : ۲۹۷۶۸۸