خبرگزاری کار ایران

تکواندوی گرندپریکس ۲۰۱۵ - روسیه؛

کیمیای ایران در روسیه طلایی شد/ پایان‌کار یعقوبی با برنز

دو تکواندوکار ایران با یک طلا و یک برنز به کار خود در گرانپریکس روسیه پایان دادند که طلای کیمیا علیزاده را باید محصول شاهکار این بانوی ایرانی بدانیم.

به گزارش ایلنا، کیمیای تکواندوی ایران، در یک نمایش خیره کننده، قهرمان المپیک و دارنده مدال برنز المپیک، قهرمان، نایب قهرمان و دارنده مدال برنز جهان را شکست داد و با شایستگی مدال طلای وزن 57- کیلوگرم زنان در مسابقات گرندپریکس را به نام خود ثبت کرد.

در ادامه آخرین روز از مرحله اول مسابقات گرندپریکس (G4) در سال 2015، کیمیا علیزاده، بانوی شایسته کشورمان یکبار دیگر با شکست تمامی نامداران تکواندوی جهان، افتخارآفرینی کرد و مدال ارزشمند طلای این مسابقات را در اولین سابقه حضورش در این میدان بزرگ بدست آورد.

کیمیای تکواندوی ایران، در این رقابت‌ها ابتدا به مصاف "یون وی هوانگ" از چین تایپه (نایب قهرمان جهان 2015) رفت و در پایان راند دوم حریفش را 12تایی کرد.

او در ادامه، "ریچل بوت" از انگلیس (دارنده مدال برنز جهان 2015) را 2 بر صفر شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک پیکار سخت به مصاف قهرمان جهان در سال 2015 رفت که در پایان این اعجوبه تکواندوی زنان ایران بود که توانست "جیوم لیم" کره‌ای را 22 بر 10 و با اختلاف 12امتیاز از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان در ادامه رو در روی "مارتینا زوبسیک" از کرواسی (دارنده مدال برنز المپیک پکن 2008) قرار گرفت که در پایان 8 بر 4 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و راهی مرحله فینال شد.

او در مرحله پایانی این رقابت‌ها یکبار دیگر مقابل "جید جونز" انگلیسی، دارنده مدال طلا المپیک لندن و بهترین تکواندوکار زنان در سال 2014 قرار گرفت که توانست در راند طلایی به برتری دست پیدا کند و با شایستگی بر سکوی قهرمانی بایسند.

علیزاده با کسب این مدال ارزشمند، 40 امتیاز را به سبد اندوخته‌های خود در رنکینگ المپیک وزن دوم زنان اضافه کرد.

مدال ارزشمند برنز بر گردن یعقوبی

در ادامه آخرین روز از مرحله‌اول مسابقات گرندپریکس (G4) در سال 2015، ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم کشورمان در اولین سابقه حضورش در این رقابت‌ها با 3 پیروزی ارزشمند و یک شکست مدال برنز را به گردن آویخت.

ابوالفضل یعقوبی برای کسب نشان برنز این مسابقات، ابتدا به مصاف "ماکسیم پوتوین" از کانادا رفت و توانست با نتیجه 15 بر 3، نایب قهرمان جهان در سال 2009 را از پیش رو بردارد. او در ادامه رو در روی "جوز انتونیو روسیلو" از اسپانیا، دارنده دو مدال برنز قهرمانی جهان قرار گرفت که پس از تساوی صفر-صفر در راند طلایی برنده از شیاپ چانگ خارج شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

تکواندوکار شایسته کشورمان، در ادامه برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی وزن دوم المپیک، "الکسی دنیسنکو" از روسیه، نایب قهرمان المپیک لندن 2012، نایب قهرمان جهان 2015 و دارنده 3 مدال طلای مسابقات گرندپریکس در سال 2014 را پیش رو داشت که در یک رقابت بسیار جذاب و دیدنی، توانست در ثانیه‌های پایانی با زیرکی 15 بر 14 برنده شود.

او در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها ، "هون کیم" از کره جنوبی (نایب قهرمان جهان در سال 2013) را پیش رو داشت که در یک رقابت بسیار پایاپای 8 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز بسنده کرد. یعقوبی با این مدال ارزشمند، 14.4 امتیاز را به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد. در این وزن دیگر نماینده ایران یعنی علیرضا نصرآزادانی پس از اینکه "ترنس جنیجیس" امریکایی، (دارنده مدال برنز المپیک لندن) را با نتیجه 8 بر 3 از پیش رو برداشت در ادامه در راند طلایی نتیجه را به "دائی هون لی" کره ای (نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان دو دوره مسابقات جهانی) واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

شب گذشته فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مسعود حجی زواره در وزن 80- کیلوگرم از کسب مدال بازماند، تا پرونده تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان که با 4 هوگوپوش در این رقابتها حضور داشت، با 2 مدال ارزشمند طلا و برنز از 4 وزن المپیکی بسته شود.

این دوره از مسابقات که با حضور 245 تکواندوکار در 4 وزن المپیکی زنان و مردان از روز جمعه (23 مردادماه) در شهر "مسکو" روسیه آغاز شده بود، امروز (یکشنبه) به پایان رسید.

مسابقات گرندپریکس G4 بود و دارندگان مدال طلا 40 امتیاز، دارندگان مدال نقره 24 امتیاز و دارندگان مدال برنز 14.4 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی‌شان در راه کسب سهمیه المپیک، بدست آوردند. همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب 5، 3 و یک هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا شد. هدایت تیم ملی تکواندو مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی (مربی) بود.

کد خبر : ۲۹۷۸۰۲