خبرگزاری کار ایران

یکه‌تازی اعجوبه‌های رزمی؛

فرزان و کیمیا "برند" این روزهای تکواندوی ایران

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۸۶۳

تکواندوی ایران 2 مدال طلا توسط عاشورزاده 19 ساله و کیمیا علیزاده 17 ساله در مسابقات گرندپریکس روسیه به دست آورد.

به گزارش ایلنا، درخشش این روزهای این 2 جوان تکواندوی ایران باعث شده تا خیال دوستداران تکواندو تا بیش از 10 سال از حضور اعجوبه‌هایی در دو بخش مردان و زنان راحت باشد.

سونامی تکواندوی ایران که طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و قهرمانی جهان روسیه را یدک می‌کشید با کسب سومین طلای پی در پی خود در گرندپریکس مسکو در کسب مدال زرین طلا هت‌تریک کرد تا با نشان دادن عدد 3 روی سکوی قهرمانی مسکو به نوعی برای رقبای صاحب‌نام خود کری خوانده باشد.

عاشورزاده که طلای قهرمانی آسیا تاشکند را نیز در کارنامه دارد طی 2 سال اخیر از هر مسابقه ای با مدال طلا برگشته تا ثابت کند با فاصله بهترین تکواندوکار جهان در وزن -58 کیلوگرم است.

فرزان که حضورش در المپیک 2016 ریو را با کسب مدال طلای گرندپری روسیه حتمی کرد، از حالا باید به فکر تکمیل موفقیت‌های دنباله دار خود با قهرمانی در المپیک باشد.

اما کیمیا علیزاده که به دلیل سن پایین نتوانست در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند با کسب نخستین مدال تاریخ تکواندوی بانوان در رقابت‌های جهانی چشم‌ها را به خود خیره کرد.

کیمیای سعادت تکواندوی ایران در سن 17 سالگی با درخشش در مسابقات قهرمانی جهان روسیه توانست یک مدال برنز با ارزش به دست بیاورد و خانواده تکواندو را به ظهور یک پدیده در بخش بانوان امیدوار کند.

اما اوج کار علیزاده عملکرد فوق العاده او در مسابقات گرندپریکس روسیه بود.جایی که تمام بزرگان و نامداران جهان برای کسب سهمیه المپیک حضور داشتند و مقابل قدرت این بانوی ایرانی به زانو درآمدند.

علیزاده در رقابت های گرندپریکس مسکو مقابل بزرگانی چون یون وی هوانگ" از چین تایپه (نایب قهرمان جهان 2015)، "جیوم لیم" کره‌ای(قهرمان جهان) و "جید جونز" انگلیسی، دارنده مدال طلا المپیک لندن و بهترین تکواندوکار زنان در سال 2014 به پیروزی رسید تا ثابت کند تکواندو جهان باید منتظر یک سونامی ایرانی در بخش بانوان نیز باشد.

بی تردید اگر این 2 تکواندو کار جوان و شایسته به روند رو به رشد خود ادامه دهند،کسب مدال های ارزشمندی مانند طلای المپیک دور از دسترس نخواهد بود.

امید می رود که تکواندو ایران با این نمایش بکر و بی همتای خود بتواند در المپیک 2016 ریو نیز ناجی ورزش کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز