خبرگزاری کار ایران

کاش عابدینی برگردد تا باشگاه‌ را بسازد؛

هاشمی‌نسب: مدیران مقصر ناکامی‌اند، نه دایی، درخشان یا برانکو/امیدوارم پرسپولیس لیگ‌ یک نرود

مدافع‌سابق پرسپولیس معتقد است بهترین گزینه برای مدیریت این باشگاه امیر عابدینی است تا بتواند این تیم بزرگ و مردمی را دوباره به اوج برساند.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا با مهدی هاشمی‌نسب را درباره شرایط این‌روزهای پرسپولیس و آینده این تیم در زیر می خوانید:

* درباره قعرنشینی تاریخی پرسپولیس در لیگ‌برتر چه نظری دارید؟

اتفاق خاصی نیفتاده؛ مگر تماشاگران پرسپولیس نمی‌گویند پرسپولیس «اول بشی آخر بشی دوستت داریم»؛ به هر حال پرسپولیس دوست‌داشتنی است و اول شود یا آخر شود دوستش داریم. زمان ما پرسپولیس اول بود و الان آخر است اما باز هم دوستش داریم.

* این جایگاه در جدول برای پرسپولیس فاجعه نیست؟

چه کاری می‌شود کرد؟ با این شرایطی که به باشگاه بزرگ‌مان حاکم است فقط باید امیدوار باشیم در آینده یکی- دو تا برد بیاورد تا به لیگ‌یک نرود. فاجعه آنجاست وگرنه به رده‌های پایین جدول بودن عادت کرده‌ایم و اتفاق خاصی نیفتاده است. چند سال است استقلال و پرسپولیس دیگر مدعی نیستند و امیدوارم بدتر از این نشود.

*برانکو در این اتفاقات چقدر مقصر است؟

برانکو کمترین نقش را دارد. یک روز می‌گویند دایی و یک روز استیلی و درخشان و الان هم می‌گویند برانکو؛ پس چه زمانی مدیریت مقصر است؟ چه زمانی بازیکنان مقصرند؟ یعنی همیشه مربی مقصر است؟ پس چه زمانی تقصیر بقیه است؟ اصلا رغبت نمی‌کنم راجع به این پرسپولیس حرف بزنم.

* عده‌ای هم می‌گویند پرسپولیس بزرگ‌تر ندارد. راجع به این مساله صحبتی دارید؟

آن زمان که ما بودیم بازیکنان‌بزرگ در پرسپولیس بودند و تیم بزرگ‌تر داشت. کاپیتان‌های بزرگی که با بازیکنان برخورد کنند و یقه بازیکن را بگیرند که بازیکن از ترس بزرگ‌تر و کاپیتان تیمش 9 شب بخوابد اما هر کسی نمی‌تواند این جایگاه را داشته باشد. الان لیگ ما بزرگ‌تر ندارد. کدام تیم بازیکن‌بزرگ دارد؟ درباره کاپیتانی هم من بحث اسم‌ها را ندارم اما یک زمانی بازوبند پرسپولیس روی بازوی بازیکنان بزرگی مثل عابدزاده، عبدی، شاهرودی، پنجعلی و محرمی بوده و ببینید پشت سر آنها چه بازیکنانی وارد زمین می‌شدند و الان چه کسانی در تیم هستند؟! چیزی نگویم بهتر است چون فوتبال ما هیچ زیبایی خاصی ندارد. آدم بازی‌های اروپایی را می‌بیند و لذت می‌برد اما فوتبال‌ایران چه زیبایی دارد که از آن لذت ببریم؟ فقط باید راجع به تیرگی‌های فوتبال‌ایران صحبت کنیم.

* به نظر می‌رسد امیدی به این پرسپولیس ندارید؟

امید را باید بازیکنان در دل هواداران زنده کنند اما با این بازیکنان چشمم آب نمی‌خورد که پرسپولیس امسال جزو 5-6 تیم اول لیگ باشد. پرسپولیس امسال را هم از دست داده چون شرایط حاکم بر پرسپولیس خیلی سخت است. تنها گزینه برای به اوج رسیدن پرسپولیس امیر عابدینی است تا تیم را احیا کند. عابدینی 2-3 سال در پرسپولیس بود و پرسپولیس 10 سال قهرمانی را یدک می‌کشید و دوران طلایی پرسپولیس را رقم زد چون مدیر فوتبالی خیلی‌خوبی بود و کارش را بلد بود و حتی بدون‌ پول هم پرسپولیس را می‌چرخاند. سال‌های خوب پرسپولیس با عابدینی رقم خورد. امیدوارم عابدینی برگردد و هویت از دست رفته پرسپولیس را به این مجموعه برگرداند.

کد خبر : ۲۹۷۹۲۰