خبرگزاری کار ایران

در نشست‌تخصصی با مسئولان‌کبدی؛

گودرزی: کبدی ایران در آسیا و جهان جایگاه خوبی دارد/ راه توسعه کبدی از مدارس می‌گذرد

وزیر ورزش در نشست‌های تخصصی‌ با فدراسیون‌های ورزشی روز گذشته با مدیران‌ارشد فدراسیون‌کبدی و مربیان تیم‌های ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا محمود گودرزی به همراه سجادی و بهرام افشارزاده با هدف بررسی برنامه‌های فدراسیون کبدی با رئیس، نایب‌رئیسان، دبیر و مربیان تیم‌های ملی آقایان و بانوان این فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

گودرزی با اشاره به وجود برخی مشکلات‌مالی و سخت‌افزاری در ساختار ورزش کشور در ادامه گفت: مدیران‌ورزش باید سخت کار کنند و با وجود امکانات محدود و کمبودهای سخت‌افزاری در سختی‌ها و مشکلات کار را پیش ببرند. هنر مدیریت این است که در سختی‌ها بتوانیم خوب کار کنیم و به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم، در غیر این صورت همه انسان‌ها می‌توانند در شرایط آیده‌ال به راحتی کارکنند.

وزیر ورزش درباره توسعه و همگانی‌کردن این رشته اظهار داشت: برای توسعه و تعمیم رشته کبدی ابتدا باید وسعت نظر داشته باشیم و تمام علاقه‌مندان به این رشته بومی و محلی کشورمان را دعوت به همکاری کنیم. کبدی ورزش گرانی نیست و با حداقل امکانات در سراسر کشور قابل توسعه است، راه توسعه این رشته از مدارس و مراکز علمی کشور می‌گذرد، آموزش و پرورش و وزارت علوم می‌تواند جامعه هدف برای توسعه کبدی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به آموزش معلمین ورزش در سراسر کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کبدی نسبت به رشته‌هایی همانند کشتی پیچیدگی خاصی ندارد و معلمین ورزش در مدارس سراسر کشور می‌توانند با حضور در کلاس‌های مربیگری و داوری کبدی زمینه معرفی استعدادهای ناب این رشته را فراهم کنند. خوشبختانه کبدی این پتانسیل را دارد که افراد در مدت زمان 6 ماه به بالاترین سطح فنی در تمرینات دست پیدا کنند.

گودرزی از جایگاه‌کبدی ایران در آسیا و جهان و عملکرد این فدراسیون در چند سال گذشته ابراز رضایت کرد و یادآور شد: قدرت‌های کبدی دنیا در آسیا حضور دارند و باتوجه به این موضوع کبدی ایران جایگاه مقتدری در آسیا دارد، عملکرد فدراسیون در بخش قهرمانی همانند بخش‌همگانی خوب است. تلاش تیم‌های ملی ایران در هر دو بخش آقایان و بانوان برای رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار ارزشمند است و نشان‌دهنده این است که کبدی ایران به عنوان نایب‌قهرمانی در آسیا و جهان قانع نیست.

وزیر ورزش در پایان گفت: ازمسئولین فدراسیون‌کبدی توقع دارم هیئت‌های استانی فعال را با مشارکت در امور اجرایی تشویق کند و استان‌هایی که نیاز به کمک بیشتری دارند با همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف به سمت فعالیت بیشتر سوق دهد.

در این نشست سجادی و بهرام افشارزاده درباره عملکرد فدراسیون کبدی در سال‌های گذشته مواردی را مطرح کردند، همچنین محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون و تیم همراهش گزارش کاملی از عملکرد و برنامه‌های بلند مدت فدراسیون در حوزه های مختلف ارائه کردند.

کد خبر : ۲۹۸۱۹۷