خبرگزاری کار ایران

در واکنش به اتفاقات مشهد؛

ولی‌پور: می‌خواستند ما را در عمل انجام‌شده بگذارند/ میزبانی‌ها باید با اداره‌کل هماهنگ شود

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: تمامی هیات‌ها باید برای برگزاری مسابقات و میزبانی‌ها با اداره کل استان هماهنگ باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، هوشنگ ولی‌پور درباره عدم برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال جوانان ایران و سوریه اظهار کرد: هر رویداد ورزشی در استان باید طبق قانون با هماهنگی اداره ‌کل ورزش و جوانان استان برای تامین امکانات و امنیت برگزار شود، همچنین در مرحله نخست برای برگزاری یک رویداد ورزشی به ویژه میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی مقدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی شود.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان در حال برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی هندبال جام نهاد ریاست‌جمهوری و تنیس خاکی هستیم که این مسابقات از مدت‌ها قبل هماهنگ و برنامه‌ریزی‌ها درباره میزبانی انجام شده و هیچ مشکلی در برگزاری این مسابقات وجود ندارد، همچنین جشنواره مهررضوی بدون هیچ مشکلی با حضور بیش از 2 هزار ورزشکار در مشهد برگزار شد.

وی افزود: هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی اگر تصمیم به میزبانی از تیم ملی جوانان و برگزاری 4 دیدار تدارکاتی بین‌المللی در مشهد داشته باید در نخستین اقدام خود با اداره‌‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی هماهنگی صورت می‌گرفت که این اقدام انجام نشد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور 2 تیم از مشهد در لیگ‌برتر ما نمی‌توانیم استادیوم ثامن‌مشهد را به دلیل تمرینات تیم‌ها، نگهداری از چمن و دیگر ملاحظات از لحاظ امکانات و امنیت در اختیار مسابقات دیگری قرار دهیم.

معاون توسعه امور ورزش با بیان اینکه هیات‌فوتبال خراسان‌رضوی پس از اینکه بدون‌هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان میزبانی مسابقات را قبول کرده و هماهنگی را با فدراسیون انجام داده بود نامه هماهنگی را تحویل نگهبانی اداره‌کل داده، گفت: در اولین مرحله پس از دریافت‌نامه پایگاه‌قهرمانی در اختیار هیات قرار گرفت چون امکان هماهنگی وجود داشته است. باز هم به تمامی هیات‌ها سفارش می‌شود قبل از پذیرش هرگونه میزبانی مسابقات ابتدا با اداره‌کل ورزش و جوانان هماهنگی‌ انجام دهند.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: از طریق تلفن دفتر بنده و مدیر مجموعه این موضوع را اعلام کردیم که امکان برگزاری فراهم نیست، اما متاسفانه بدون‌هماهنگی اداره‌کل دو تیم به استادیوم فرستاده شده‌اند تا از این طریق ما را در عمل انجام‌شده قرار دهند که امیدوارم دیگر چنین مسائلی در استان تکرار نشود.

کد خبر : ۲۹۸۵۳۷