خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی نوجوانان‌جهان؛

ژرمن‌ها هم حریف نوجوانان ایران نشدند/ نمایش خیره‌کننده شاگردان وکیلی

تیم ملی والیبال نوجوانان در نخستین بازی مرحله‌حذفی قهرمانی‌جهان 3 بر صفر آلمان را شکست داد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال نوجوانان در این دیدار با ترکیب جواد کریمی(پاسور)٬ رسول آقچه‌لی(پشت‌خط‌زن)٬طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ میربابک موسوی٬ امیرحسین اسفندیار(دریافت کننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) به مصاف آلمان رفت که موفق شد 3 بر صفر این تیم را در هم بکوبد و از گردونه رقابت‌ها حذف کند.

در این دیدار عابد خلفون از الجزیره به عنوان داور اول و دنیل گونزالز از مکزیک به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

ست اول

ست نخست دیدار ایران در برابر تیم آلمان با نتیجه 25 بر 14 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید. بازیکنان تیم ملی کشورمان خوب می‌دانند که از این پس تمامی بازی‌ها برایشان حکم مرگ و زندگی را دارد و باید جنگنده‌تر از قبل در برابر حریفانشان ظاهر شوند. بازی با سرویس تیم ملی آلمان آغاز شد و نخستین امتیاز در یک رفت و برگشت به نام ایران ثبت شد. علی‌اصغر مجرد در این دیدار نیز همانند بازی‌های گذشته در دفاع روی تور موفق‌تر از دیگر بازیکنان عمل کرد.

در ترکیب تیم ملی آلمان لوکاس میس، سرعتی زن 17 ساله حضور دارد وی که در جریان بازی از عینک طبی استفاده می‌کند توانست به خوبی در کار دفاع برای تیمش نقش‌آفرینی کند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 3 به نفع تیم ایران رقم خورد. شاگردان وکیلی در بازی امروز نسبت به دیدارهای روز گذشته در دریافت اول عملکرد قابل قبول‌تری در برابر سرویس‌های حریف از خود نشان دادند.

در دقایقی از بازی دفاع 2 نفره جواد کریمی و طیب عینی کار امتیازآوری را برای آلمان‌ها سخت کرد و در این بازی هم اسپک‌های قدرتمند آقچه‌لی فاصله امتیازات ایران را با حریفش زیاد کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 8 به نفع تیم ملی کشورمان ثبت شد. قدرت شاگردان وکیلی باعث شد تا متیوس کالنی سرمربی تیم ملی آلمان دست به تعویض بزند تا از این طریق تاکتیک‌های تیمش را نسبت به ایران تغییر دهد. نوجوانان کشورمان ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 14 به نفع خود به پایان رساندند.

ست دوم

نوجوانان آلمانی در این ست با آنالیز دقیقی که از ایران به دست آورده بودند به خوبی بازیکنان کلیدی کشورمان را مهار کردند و برای دقایقی در امتیازآوری پیش افتادند. با وقت استراحتی که وکیلی درخواست کرد اهمیت این دیدار را به شاگردانش گوشزد کرد و آن‌ها را به شرایط بازی بازگرداند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم آلمان رقم خورد. شاگردان وکیلی پس از ورود به زمین با همان قدرت ست نخست کار را دنبال کردند اما سفیدپوشان آلمانی نمی‌خواستند اجازه دهند سناریو ست نخست برایشان تکرار شود و در امتیازآوری هم پای تیم ایران پیش می‌رفتند. سرمربی جوان و با تجربه آلمان‌ها با تعویض‌های خود نشان داد که نمی‌خواهد نتیجه را به ایران واگذار کند. وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 13 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید. در جریان دیدار امروز٬ وکیلی از برخی بازیکنان ذخیره استفاهد کرد تا به نوعی آن‌ها نیز از شرایط مسابقات دور نشوند. سرویس‌های خوب بازیکنان تیم ایران در دقایق پایانی دیدار کار را برای حریف سخت کرد و آن‌ها مجبور به پذیرفتن شکست شدند. ست دوم با نتیجه 25 بر 18 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

ست سوم

شاگردان وکیلی برای حذف آلمان‌ها از جریان بازی این ست را با قدرت بیشتری آغاز کردند و نخستین امتیاز به نام آن‌ها ثبت شد. سرمه‌ای پوشان نوجوان کشورمان مقابل تیمی که انگیزه بالایی برای برد داشت به خوبی دفاع کردند.درابتدای این ست نیز بازیکنان آلمانی هم‌پای تیم ایران امتیازآوری می‌کردند و برای دقایقی پیش افتادند. محمد وکیلی در امتیاز 6 بر 3 اقدام به گرفتن وقت استراحت کرد تا کادرفنی به بازیکنان برخی نکات فنی را گوشزد کند. وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم آلمان رقم خورد. نوجوانان ژرمن در این ست با قدرتشان نشان دادند که نمی‌خواهند بازنده بازی باشند و با دریافت اول‌های خوب خود کار امتیازآوری را برای تیم ایران تا حدودی سخت کردند. میربابک موسوی دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی در این ست در کسب امتیاز برای تیم ایران موفق بود ولی آلمان‌ها مدیریت بازی را در دست گرفته بودند.

وقت استراحت‌فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 15 به نفع تیم آلمان رقم خورد. دفاع‌روی تور بازیکنان تیم آلمان در این ست در برابر اسپک‌های بازیکنان ایران موفق‌تر عمل کرد و مانع از امتیازآوری شاگردان وکیلی شد. جواد کریمی در دقایق حساس بازی با اسپک‌های خوب خود امتیازات 21 و 22 را برای ایران در شرایطی به دست آورد که آلمان‌ها در فکر شکست ایران بودند.

کد خبر : ۲۹۸۶۲۵