خبرگزاری کار ایران

باید از این شکست درس بگیریم؛

امیرشقاقی: هنوز در شوک شکست مقابل کره‌ جنوبی هستیم/با ترس بازی کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۶۸۵

سرمربی تیم فوتبال بانوان زیر 19 سال ایران گفت: شکست سنگین مقابل کره‌جنوبی یک تجربه تلخ بود اما باید از آن درس بگیریم.

به گزارش ایلنا، مهناز امیرشقاقی پس از شکست 13 بر صفر ایران مقابل کره‌جنوبی در مسابقات قهرمانی زیر 19 سال بانوان آسیا گفت: باید با واقعیت‌ روبه‌رو شویم. در این سه سال گذشته از روز اول که این تیم کارش را با تمام ضعف‌ها و کاستی‌هایش شروع کرد، اینگونه ظاهر نشده بود. این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌اُفتد و کادر فنی هنوز در شوک نتیجه این مسابقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید این واقعیت را قبول کرد که فوتبال بانوان ما با کره‌جنوبی قابل مقایسه نیست و از نظر تکنیکی و تاکتیکی تفاوت‌های زیادی داریم. به نظرم این شکست سنگین باید کارشناسی شود تا بتوانیم دلیل آن را ریشه‌یابی کنیم. بازیکنان ما باید از حالا روی بازی بعدی تمرکز کرده و سعی کنند کارشان را بهتر انجام دهند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان زیر 19 سال ایران عنوان کرد: فدراسیون فوتبال برای انجام دیدارهای دوستانه یا برگزاری اردوها دعوت‌نامه‌هایی به کشورهای همچون ژاپن، تایلند، ویتنام، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و اردن فرستاد اما متأسفانه هیچ کشوری به این نامه‌ها پاسخ مثبت نداد و ما بدون هیچ بازی تدارکاتی عازم این رقابت‌ها شدیم.

امیرشقاقی گفت: حضور در دور نهایی مسابقات قهرمانی آسیا یک فرصت مناسب برای دختران ایران است. برای اولین بار است که تیم جوانان ایران در جمع هشت تیم برتر این دوره از رقابت‌ها قرار گرفته است. باید این فرصت بدست آمده را به  فال نیک بگیریم و اینکه می‌توانیم خودمان را با تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی که یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیاست محک بزنیم، جای خوشحالی دارد. امیدوارم با این شکست این تیم را به حال خود رها نکنند.

وی در پایان درباره عملکرد بازیکنان برابر کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: از لحظه اول بچه‌ها با ترس وارد زمین شدند و متأسفانه این ترس بر آنها غلبه کرد و روحیه بازیکنان را از بین برد، ولی نباید دلسرد شویم. بازی با کره‌جنوبی یک تجربه بود، هر چند تلخ. باید از این شکست درس بگیریم. زمانی آرزوی ما کسب پیروزی در دیدار با تیم‌هایی همچون اردن یا هند بود اما حالا در جمع هشت تیم برتر آسیا بازی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز