خبرگزاری کار ایران

هیچ حریف ساده‌ای در ژاپن نداریم؛

غفور: تلاش ما گرفتن سهمیه‌المپیک در ژاپن است/ آرژانتینی‌ها با ولاسکو برای جبران می‌آیند

ملی‌پوش والیبال ایران تاکید کرد که حریف ساده‌ای در مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ژاپن وجود ندارد.

امیر غفور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط تیم‌ملی و وضعیت خودش در اردوهای تیم‌ملی اظهار داشت: خدا را شکر تمرینات خوبی داشتم و از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت خوبی قرار دارم.

وی ادامه داد: پس از مسابقات بسیار سخت لیگ‌جهانی توانستیم با یک استراحت‌کافی و ریکاوری مجدد به شرایط ایده‌ال جسمانی برگردیم و با تمرینات‌خوبی که مجدد برای رقابت‌های قهرمانی جهان در تهران پشت سر گذاشتیم به لحاظ روحی هم در شرایط خوبی قرار گرفتیم.

این ملی‌پوش والیبال در ادامه تاکید کرد: خدا را شکر در حال حاضر تمامی بازیکنان در سلامت کامل به سر می‌برند و مصدومیت خاصی بین بازیکنان وجود ندارد. مسابقاتی که قرار است با تیم‌های مطرح دنیا در جام‌واگنر برگزار کنیم قطعا می‌تواند به آمادگی ما در مسابقات قهرمانی‌جهان کمک زیادی کند و در شرایط مسابقه قرار بگیریم. امیدوارم با دیدارهای تدارکاتی مناسبی که فدراسیون‌والیبال در نظر گرفته مسابقات قهرمانی جهان را خیلی خوب شروع کنیم.

بازیکن کاشانی تیم ملی درباره آرژانتین اولین حریف ایران در رقابت‌های جهانی اظهار داشت: آرژانتین با هدایت مربی بزرگش خولیو ولاسکو اولین حریف ما در رقابت‌های جهانی ژاپن است. موجی بین اهالی‌والیبال ایجاد شده که آرژانتین تیم ضعیفی است، بنده به شخصه این موضوع را تکذیب می‌کنم و اعلام می‌کنم اصلا چنین چیزی نیست. آرژانتین به لحاظ رده‌بندی در فدراسیون‌جهانی بالاتر از ایران قرار دارد و هر دو تیم ایران و آرژانتین با انگیزه‌های متفاوتی در اولین بازی خود در رقابت‌های جهانی ژاپن مقابل هم قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: مطمئن هستم آرژانتینی‌ها به خاطر آخرین بازی که مقابل ما قرار گرفتند و باخت بسیار سنگینی هم متحمل شدند با هدف جبران شکست وارد  میدان می‌شوند و پیروزی در اولین مسابقه در رقابت‌های جهانی ژاپن به ما برای ادامه پرقدرت تر کمک خواهد کرد.

غفور درباره سایر حریفان ایران در رقابت‌های جهانی ژاپن اظهار داشت: غیر از آرژانتین سایر تیم‌هایی که در ژاپن حضور دارند و تیم ما باید با دقت بالا در تمامی بازی‌ها حاضر شود برگزاری 11 بازی در 15 روز نیاز به آمادگی‌بدنی بالایی دارد. به خوبی می‌دانیم هیچ حریف ساده‌ای در مسابقات جهانی نخواهیم داشت و با تلاش بازیکنان و اندیشه‌های کادر فنی برای کسب نتایج بسیار خوب و گرفتن سهمیه‌المپیک تلاش خواهیم کرد.

غفور درباره شرایط اردو و میزان آمادگی‌اش هم اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن رقابت‌های لیگ‌جهانی که فشار زیادی به بازیکنان وارد کرد با یک مصدومیت جزئی هم برای من همراه بود در تمرینات نسبتا شرایط خوبی پیدا کردم. با کمک‌های پزشک تیم ملی الحمدالله برای مسابقات‌جهانی شرایط جسمانی بسیار خوبی دارم. امیدوارم در حین برگزاری مسابقات هم بتوانم آمادگی خودم را حفظ‌ کنم و به همراه سایر بازیکنان که خوشبختانه مصدومیتی هم ندارند بتوانیم با ترکیب‌کامل و با تمام قدرت‌ در بازی‌ها حاضر شویم و امیدوارم با دعای‌خیر مردم همه ما بازیکنان بتوانیم برای کسب افتخاری دیگر به تیم ملی کمک کنیم.

وی درباره حمایت مردم از تیم ملی والیبال ایران در آستانه سفر به جام‌واگنر و رقابت‌های جهانی ژاپن گفت:  از مردم می‌خواهم ما را دعا کنند تا بتوانیم در مسابقات پیش‌رو نتیجه بگیریم. این چند سال گذشته همیشه حمایت‌کامل هموطنان عزیز را حس کرده‌ایم  و برخی بازی‌ها هم این حمایت‌ها به صورت کاملا محسوس در تیم تاثیر خود را گذاشته که امیدوارم با کسب نتایج خوب و رفتن به المپیک ریو مجدد دل مردم ایران را شاد کنیم.

کد خبر : ۲۹۸۹۵۲