خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا:

علیزاده: تمام نامداران جهان را شکست دادم/ توانایی المپیکی شدن را دارم

نخستین بانوی مدال‌آور ایران در مسابقات‌جهانی و گرندپریکس گفت: از عملکردم در مسابقات گرندپریکس راضی هستم.

کیمیا علیزاده در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: سطح مسابقات گرندپریکس بسیار بالا بود و من توانستم با شکست دادن تمام تکواندوکاران نامدار جهان روی سکوی نخست قرار بگیرم.

وی افزود: این نخستین اعزام تیم بانوان به رقابت‌های گرندپریکس بود و من خیلی خوشحالم توانستم نام خودم را به عنوان نخستین بانوی طلایی تکواندوی ایران در گرندپریکس ثبت کنم.

علیزاده درباره عملکرد کلی تیم اعزامی بانوان به گرندپریکس مسکو اعلام کرد: درست است من مدال طلا کسب کردم اما شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده هم عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند. شما ببینید ایزدی به قهرمان وزن خود باخت یا دیگر نماینده کشورمان با اختلاف یک امتیاز نتیجه را واگذار کرد.

دارنده مدال طلای گرندپریکس مسکو در پاسخ به این سئوال که آیا می‌تواند سهمیه‌المپیک را کسب کند یا خیر، گفت: با این مدال طلایی که بدست آوردم به رده 20 رنکینگ خود رسیدم. البته این رنکینگ در ماه‌آینده اعلام خواهد شد، به همین دلیل حضورم در گرندپریکس بعدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با تمام این‌ها این توانایی را در خودم می‌بینم که بتوانم در بازی‌های المپیک 2016 حضور داشته باشم.

وی همچنین با اشاره به تاثیری که سرمربی تیم ملی روی عملکرد وی داشته، اذعان داشت: مینو مداح واقعا سرمربی خوب و پرتلاشی است. البته من  موفقیت‌های این روزهای خود را حاصل تلاش استادم خانم کامرانی می‌دانم. بازهم می‌گویم مداح سرمربی خوب و شایسته‌ای است و خیلی روی نوع مبارزات من تاثیرگذار بود.

علیزاده با اشاره به اینکه انگیزه فراوانی برای کسب مدال‌های بعدی دارد، گفت: درست است من سن و سال پایینی دارم و تابه‌حال در المپیک حضور نداشتم اما حضور در مسابقات‌جهانی و گرندپریکس مسکو تجربه خوبی برای من بود. اگر بتوانم سهمیه‌المپیک را کسب کنم در برزیل هم به ایستادن روی سکو فکر می‌کنم.

ملی‌پوش تکواندوی بانوان در ادامه تصریح کرد: بیشتر از کسب مدال طلا، از اینکه جواب زحمات پدر و مادرم و استاد خود را دادم خوشحالم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

وی در پایان گفت: از خبرگزاری شما بابت اینکه به بنده لقب «کیمیای سعادت» را دادند تشکر می‌کنم، زیرا خیلی این لقب را دوست دارم و فکر می‌کنم انگیزه من را بیشتر می‌کند.

کد خبر : ۲۹۹۰۰۸