خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی می‌توانیم سهمیه‌المپیک بگیریم؛

کارخانه: کواچ اگر ضعیف است کار را به فردا نیندازیم/ باید احساس خطر کنیم!

کارشناس والیبال کشورمان گفت: تیم ملی در جام‌ واگنر خوب نبود چون هر 3 بازی را باخت.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در جام‌واگنر خوب نبودیم. هر 3 بازی را باختیم اما باید بررسی شود چون ممکن است در دوران سخت بدنسازی بوده باشند و بدن‌ها جواب نداده باشد، ضمن اینکه ما تا 2 سال قبل یک تیم ناشناخته در سطح دنیا بودیم.

وی افزود: الان همه تیم‌های دنیا فهمیده‌اند ایران تیم خطرناکی است و شکست‌دادن ما سخت است. از طرفی وقتی ژاپن 3 بر صفر ما را می‌برد یعنی اینکه زنگ خطر در آسیا هم برای ما به صدا درآمده؛ البته جام‌واگنر بازی‌های دوستانه بود و نباید تیم را در آستانه جام‌جهانی سرزنش کنیم چون در جام‌جهانی می‌توان سهمیه المپیک گرفت.

وی ادامه داد: جام‌واگنر و این باخت‌ها را می‌توان یک فرصت دید و اگر می‌بردیم ممکن بود در باد آن بردها بخوابیم و جام‌جهانی را از دست بدهیم. این باخت‌ها باعث هوشیاری بچه‌ها می‌شود تا در جام‌جهانی بهتر کار کنند. پس این باخت‌ها را فرصت بدانیم و از آن درس بگیریم تا در جام‌جهانی موفق شویم.

این کارشناس والیبال اظهار داشت: باید احساس خطر کنیم چون اگر بی‌انگیزه به جام جهانی برویم و حریفان را دست‌کم بگیریم دچار مشکل می‌شویم. به هر حال آنجا عرصه جهانی است و از هر نظر باید بالای 90 درصد آماده باشیم تا بتوانیم جواز صعود به المپیک را بگیریم و ان‌شالله آرزوی دیرینه ما برآورده شود.

کارخانه در پایان درباره عملکرد کواچ گفت: همیشه باخت مال مربی نیست و عمده کار مربرط به عملکرد و تاثیرگذاری بازیکنان در زمین است. اینکه مربی ضعف دارد یا نه را آدم‌های فنی فدراسیون باید بررسی و ارزیابی کنند و اگر مربی ضعیف است امروز را به فردا نیندازیم چون المپیک هر 4 سال یک‌بار خواهد بود. اگر هم مشکل جای دیگری است مشکلات را حل کنند تا مربی باقدرت به کارش ادامه دهد.

کد خبر : ۳۰۰۰۷۶