خبرگزاری کار ایران

با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس؛

کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک مستقل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۰۲

استقلال کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ایلنا، با این مصوبه ای که عصر دیروز (سه شنبه) به تصویب رسید، کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک منتزع و به عنوان یک موسسه عمومی‌غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل با استقلال مالی تاسیس می شود و در زمره فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی مصوب 1373 با اصلاحات بعدی آن قرار می گیرد.

دراین ماده واحده آمده است: اساسنامه این کمیته توسط وزارت ورزش و جوانان حداکثر ظرف مدت سه ماه در کار گروهی متشکل از رئیس کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی جانبازان و معلولین، نابینایان و کم‌بینایان، رئیس کمیته ملی المپیک، نماینده وزارت ورزش و جوانان،سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امورایثارگران، نماینده وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دو نفر به نمایندگی از کمیسیون اجتماعی و یک نفر از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر، تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره این مصوبه گفت: امیدوارم تا روز ملی پارالمپیک در 24 مهرماه، این ماده واحده در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد.

وی افزود: برکات استقلال این کمیته در بازی های پارالمپیک 2016 ریو خود را نشان خواهد داد.

اولین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک ایران در۱۷بهمن ماه ۱۳۷۹ برگزار شد تا این نهاد به عنوان یکی از نهادهای زیر مجموعه کمیته ملی المپیک فعالیت کند.

این کمیته طبق قانون تنها سازمانی است که سرپرستی، اداره و هماهنگی امور مربوط به شرکت ورزشکاران دارای معلولیت در بازی های تابستانی و زمستانی پارالمپیک، منطقه ای، بین المللی و قاره ای ودوره ها و کلاس های آموزشی که کمیته بین المللی پارالمپیک تدارک می بیند را برعهده دارد.

کمیته ملی پارالمپیک از نظر مالی وابسته به کمیته ملی المپیک بوده و از محل بودجه این کمیته تامین می شد که با این تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نظر مالی نیز مستقل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز